Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Fout karakter in htaccess bestand

Fout karakter in htaccess bestand

03 nov 2017 00:48
ik heb meerdere websites op Joomla 3.8.1.
Deze sites zijn allemaal met de standaard update procedure naar 3.8.1 gegaan.
Ik wil htaccess.txt renamen naar .htaccess en tegelijk een paar regels toevoegen.
Bij alle websites bevat htaccess.txt echter een vreemd karakter waardoor het cat commando maar een gedeelte van de file laat zien.
Als ik het tail command gebruik kan ik wel voorbij dit vreemde karakter lezen.
Wat is hier aan de hand?
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

03 nov 2017 09:10
Ik weet niet wat je met die commands doet (ik open htaccess altijd gewoon met notepad++), maar je kunt beginnen met jouw bestand te vergelijken met een htaccess.txt uit een installatiepakket.
Voor zover ik weet is dat bestand al een tijd lang niet meer gewijzigd.
Maar waarom pas je niet de bestaande .htaccess aan dan? Neem toch niet aan dat die sites allemaal nog zonder .htaccess draaien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

03 nov 2017 10:07
Ik wil een Header X-Frame-Options commando toevoegen in .htaccess om iframes alleen van deze sites onderling toe te laten. Dit ter bescherming tegen Clickjacking.
Mijn (tijdelijke) probleem is dat ik een paar weken van huis ben en niet op de normale manier (SSH/SFTP) toegang heb tot de server (vast IP adres nodig). Alleen via een zelfgebouwde component kan ik beperkt bash commando's uitvoeren. Alleen enkelvoudige command line commando's. Geen vi, nano, en al helemaal geen GUI editor.
Ik kan dus wel met een echo "..." >> .htaccess een regel toevoegen, maar die komt dan achter dat vreemde teken te staan.
Omdat dit in de htaccess.txt bestanden op alle sites staat (datum 4 oktober, dus afkomstig van de upgrade naar 3.8.1) moet ik op al mijn sites de .htaccess verwijderen, htaccess.txt uitbreiden en renamen naar .htaccess
Ze zijn allemaal fout en de .htaccess bestanden ook. Deze fout zit dus al langer in mijn Joomla installaties. Omdat ik nu voor het eerst wijzigingen wil aanbrengen kom ik er achter dat er een fout karakter in staat.
Misschien moet ik maar eens zip's gaan openmaken en kijken wat daarin staat.
  • Han Koster

11 nov 2017 14:42
Er bleek geen vreemd karakter in het bestand te staan maar een <script> tag. Vandaar dat de browser vanaf dat moment niets meer liet zien. Mijn component gooit de output nu eerst door htmlspecialchars() zoals dat eigenlijk direct al had moeten gebeuren. Daarmee is het probleem verholpen en wordt het bestand nu wel goed weergegeven.
  • Han Koster
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie