Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Problemen na update
Problemen na update
04 dec 2017 18:56 - 04 dec 2017 20:39
Lang geleden heb ik een joomlasite gemaakt, deze werd beheerd door anderen. Maar nu er een probleem is, weten ze mij te vinden.
De site is niet bereikbaar.
In de logbestanden zag ik dat er een update was gestart van 3.4 naar 3.8, maar deze was volgens de logs niet succesvol beëindigd. Er was een error:
Na wat googlen vond ik dat eventueel updaten naar een oudere versie kon helpen. Ik heb ‘m via FTP update 3.5 kunnen geven. Ik heb de database gefixt en de procedure met postupdate.php gevolgd.
Ik kreeg een foutmelding van een pluging, maar deze verdween na het hernoemen van dat pluginmapje.
Met 3.5 kan ik weer in het administratorgedeelte, weliswaar zeer beperkt. Zowel daar als op de site verschijnt volgende error:
Doorupdaten naar 3.8? Of...?
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
De site is niet bereikbaar.
In de logbestanden zag ik dat er een update was gestart van 3.4 naar 3.8, maar deze was volgens de logs niet succesvol beëindigd. Er was een error:
En het was onmogelijk om het adminpaneel te bereiken.Fatal error: Call to undefined method JApplicationSite::isClient()
Na wat googlen vond ik dat eventueel updaten naar een oudere versie kon helpen. Ik heb ‘m via FTP update 3.5 kunnen geven. Ik heb de database gefixt en de procedure met postupdate.php gevolgd.
Ik kreeg een foutmelding van een pluging, maar deze verdween na het hernoemen van dat pluginmapje.
Met 3.5 kan ik weer in het administratorgedeelte, weliswaar zeer beperkt. Zowel daar als op de site verschijnt volgende error:
En nu? Wat kan ik doen om de mensen te helpen en de site weer in de lucht te krijgen zonder dataverlies?Fatal error: Call to undefined method JApplicationSite::isClient() in /customers/d/0/a/dynamictennisolst.nl/httpd.www/administrator/components/com_fields/models/fields.php on line 230
Doorupdaten naar 3.8? Of...?
Alvast bedankt!
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Elvje
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
04 dec 2017 19:19
Namens het Joomla!NL team heet ik je hartelijk welkom op dit forum.
is er ook een backup gemaakt voordat men begon met updaten?
Bij updaten is het ook belangrijk om eerst alle zelf geïnstalleerde extensies/componenten te updaten. Een update uitvoeren via ftp wordt meestal afgeraden.
Kijk dus eerst of er een goed werkende update beschikbaar is en zet die terug.
Update daarna alle extensies (eventueel controleren bij de makers) naar de laatste versie.
Daarna de update van Joomla uitvoeren.
is er ook een backup gemaakt voordat men begon met updaten?
Bij updaten is het ook belangrijk om eerst alle zelf geïnstalleerde extensies/componenten te updaten. Een update uitvoeren via ftp wordt meestal afgeraden.
Kijk dus eerst of er een goed werkende update beschikbaar is en zet die terug.
Update daarna alle extensies (eventueel controleren bij de makers) naar de laatste versie.
Daarna de update van Joomla uitvoeren.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Problemen na update
04 dec 2017 20:18
Nee, helaas. De persoon heeft geen back-up gemaakt. Ik wel van de niet werkende site, maar daar ben ik op het moment niet zoveel mee.
Ik weet dat updaten via FTP afgeraden wordt, maar anders ging niet. Ik raakte er niet meer in. Moet ik terug naar 3.4 nu? De laatst werkende versie van Joomla?
In het administratordeel kan ik haast nergens op klikken zonder foutmelding. Ook niet naar de extenties om deze te updaten. Of moet ik deze ook handmatig doen via FTP, heeft dat risico’s voor de inhoud (foto’s bijv.)
Eerst naar 3.4 en zien of dat werkt? Of eerst de extenties?
(Ik kan nu via joomla zelf wel naar 3.6.5, zie ik)
Mijn excuses voor alle vragen. Ik heb bijna 5 jaar niet met Joomla gewerkt en het is ver weg.
Ik weet dat updaten via FTP afgeraden wordt, maar anders ging niet. Ik raakte er niet meer in. Moet ik terug naar 3.4 nu? De laatst werkende versie van Joomla?
In het administratordeel kan ik haast nergens op klikken zonder foutmelding. Ook niet naar de extenties om deze te updaten. Of moet ik deze ook handmatig doen via FTP, heeft dat risico’s voor de inhoud (foto’s bijv.)
Eerst naar 3.4 en zien of dat werkt? Of eerst de extenties?
(Ik kan nu via joomla zelf wel naar 3.6.5, zie ik)
Mijn excuses voor alle vragen. Ik heb bijna 5 jaar niet met Joomla gewerkt en het is ver weg.
- Elvje
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
04 dec 2017 20:35
Blijft lastig. Maar als je via de component kunt updaten, dan zou ik dat eerst doen.
Aangezien je aangeeft dat de update naar 3.8.2 is mislukt zou ik proberen om zover te updaten.
Wat je ook nog kunt proberen is de map libraries te hernoemen en de map libraries uit een 3.8.2 pakket te uploaden.
Aangezien je aangeeft dat de update naar 3.8.2 is mislukt zou ik proberen om zover te updaten.
Wat je ook nog kunt proberen is de map libraries te hernoemen en de map libraries uit een 3.8.2 pakket te uploaden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Problemen na update
04 dec 2017 20:40
Dat van die libraries heb ik geprobeerd inderdaad. Het was 3.8 en van die heb in de libraries gebruikt, zonder resultaat.
Ja, Inderdaad bij componenten. Ik zal het morgen proberen, nu gaat niet lukken.
De extenties enzo nog even zo laten?
Ja, Inderdaad bij componenten. Ik zal het morgen proberen, nu gaat niet lukken.
De extenties enzo nog even zo laten?
- Elvje
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
04 dec 2017 20:48
Álles wat je kunt updaten, zou ik updaten. Kijk ook op de sites van de makers. Niet alle extensies gebruiken de automatische updater.
Neem wel aan dat je de bestaande map libraries hebt hernoemd en niet gewoon overschreven?
Neem wel aan dat je de bestaande map libraries hebt hernoemd en niet gewoon overschreven?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Problemen na update
04 dec 2017 21:03
Aan de automatische updater raak ik niet momenteel. Spijtig, dat zou het leven wat praktischer maken.
Als ik de extenties update, werkt dat hetzelfde als joomla updaten via ftp? Gewoon de nieuwe versie uitpakken en laten overschrijven?
Heeft dat invloed op bijv. de foto’s in een fotoalbum-extensie?
Nee de librariers hernoemd, de 3.8 libraries geüpload, geen effect, 3.8 libraries verwijderd en de hernoeming ongedaan gemaakt.
Bedankt alvast!
Als ik de extenties update, werkt dat hetzelfde als joomla updaten via ftp? Gewoon de nieuwe versie uitpakken en laten overschrijven?
Heeft dat invloed op bijv. de foto’s in een fotoalbum-extensie?
Nee de librariers hernoemd, de 3.8 libraries geüpload, geen effect, 3.8 libraries verwijderd en de hernoeming ongedaan gemaakt.
Bedankt alvast!
- Elvje
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
04 dec 2017 21:50
Alleen die map libraries mag je met FTP overschrijven.
Alle extensies moet je updaten door de meest recente versie te downloaden en die via Extensies => Beheren te "installeren".
Ipv installeren update je ze als het ware.
Probeer ook regelmatig een back-up te maken terwijl je bezig bent.
Alleen met een goede back-up kun je nog terug naar een goedwerkende situatie.
Gebruik voor een goede back-up bijvoorbeeld Akeeba Backup.
Alle extensies moet je updaten door de meest recente versie te downloaden en die via Extensies => Beheren te "installeren".
Ipv installeren update je ze als het ware.
Probeer ook regelmatig een back-up te maken terwijl je bezig bent.
Alleen met een goede back-up kun je nog terug naar een goedwerkende situatie.
Gebruik voor een goede back-up bijvoorbeeld Akeeba Backup.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Problemen na update
04 dec 2017 22:01
Ik geraak niet in ‘extensies -> beheren’, dat levert de foutmelding in m’n eerste post op. Helaas.
Dus, ik update Joomla via componenten tot ik wel extensies kan updaten?
Ik zou inderdaad eerst geback-upt hebben. Ik heb nu een handmatige export van de database en van alle bestanden, zoals ik het heb aangetroffen, voor ik verder ga, doe ik dat opnieuw.
Ik neem je voorstel wel mee als dit weer goed komt om dit in toekomst (hopelijk) te vermijden.
Dus, ik update Joomla via componenten tot ik wel extensies kan updaten?
Ik zou inderdaad eerst geback-upt hebben. Ik heb nu een handmatige export van de database en van alle bestanden, zoals ik het heb aangetroffen, voor ik verder ga, doe ik dat opnieuw.
Ik neem je voorstel wel mee als dit weer goed komt om dit in toekomst (hopelijk) te vermijden.
- Elvje
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
05 dec 2017 17:28
Ik heb Joomla via Componenten geüpdatet naar 3.6.5. Nu geeft hij aan dat er geen updates meer zijn, dat ik over de nieuwste versie beschik.
Aan de toestand van de site is verder niets veranderd. Ik krijg dezelfde foutmeldingen, dezelfde onbereikbaarheid en de extensies kan ik nog steeds niet uploaden.
Wel heb ik bij Componenten - update de mogelijkheid om 3.8.2 te herinstalleren. De pakketlink staat er in en 'Reinstall Joomla Core files'.
Of eerst naar 3.7 'upload & update'?
Aan de toestand van de site is verder niets veranderd. Ik krijg dezelfde foutmeldingen, dezelfde onbereikbaarheid en de extensies kan ik nog steeds niet uploaden.
Wel heb ik bij Componenten - update de mogelijkheid om 3.8.2 te herinstalleren. De pakketlink staat er in en 'Reinstall Joomla Core files'.
Of eerst naar 3.7 'upload & update'?
- Elvje
- Nieuw op Joomla!NL
Problemen na update
05 dec 2017 17:46
Ik zou via upload&update direct het juiste update pakket voor 3.8.2 installeren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.805 seconden