Ik dacht dat het een goed idee was om mijn joomla login van een beter wachtwoord te voorzien en heb er een Hex Key van 256 bit uit Keepass in gezet. Maar dat blijkt niet goed uit te pakken.
Inmiddels heb ik op local host mijn oude wachtwoord weer ingevuld en dacht mijn jpa met Akeeba online te plaatsen. Opnieuw installeren op local host gaat zonder problemen. Maar online krijg ik ondanks het terugplaatsen van mijn oude wachtwoord de melding "Specified key was too long; max key length is 767 bytes".
Is dit eenvoudig op te lossen of beter om op een backup 2 weken geleden terug te vallen?
Het betreft onderstaande melding:
ErrNo #1071
Specified key was too long; max key length is 767 bytes
SQL=CREATE TABLE `xrc6b_akeeba_common` ( `key` varchar(192) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `value` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, PRIMARY KEY (`key`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci
Raw query text:
CREATE TABLE `#__akeeba_common` ( `key` varchar(192) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, `value` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL, PRIMARY KEY (`key`) ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8mb4 COLLATE=utf8mb4_unicode_ci