Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Verkeerde PHP versie oorzaak 404 fout?
Verkeerde PHP versie oorzaak 404 fout?
24 aug 2018 10:19
Ik ben bezig een nieuwe website te bouwen op een schone nieuwe Joomla installatie. Ik ben nog bezig om verschillende plugins en tempaltes te installeren.
Nu krijg ik plots een 404-fout als ik vanuit een willekeurige backend pagina naar de "control panel" pagina spring.
Als ik op deze fout Google wordt gezegd dat de oorzaak een verkeerde PHP-versie kan zijn.
Als ik in Joomla kijk naar de versies van Joomla/MySQL/PHP etc, geeft dat inderdaad een te lage PHP-versie (iets van 5 of 6). Maar als ik via DirectAdmin kijk wat erop de server is geinstalleert, is dat een veel recentere versie 7.x).
Bijgrijpt iemand hoe dit kan? En wat ik er aan kan doen?
Alvast bedankt,
Hubert
Nu krijg ik plots een 404-fout als ik vanuit een willekeurige backend pagina naar de "control panel" pagina spring.
Als ik op deze fout Google wordt gezegd dat de oorzaak een verkeerde PHP-versie kan zijn.
Als ik in Joomla kijk naar de versies van Joomla/MySQL/PHP etc, geeft dat inderdaad een te lage PHP-versie (iets van 5 of 6). Maar als ik via DirectAdmin kijk wat erop de server is geinstalleert, is dat een veel recentere versie 7.x).
Bijgrijpt iemand hoe dit kan? En wat ik er aan kan doen?
Alvast bedankt,
Hubert
- Hubert
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
24 aug 2018 10:37
Als jij via je Directadmin zelf ook de php versie kunt regelen, zou ik deze op 7.x zetten. versie 7 is veiliger en sneller.
Dat je foutmeldingen krijgt zou kunnen duiden op een extensie die niet overweg kan met de php-versie die momenteel op je server is geinstalleerd.
Test e.e.a gewoon welke php versie goed werkt. Joomla 3.8 heeft minimaal php 5.6 nodig.
Dat je foutmeldingen krijgt zou kunnen duiden op een extensie die niet overweg kan met de php-versie die momenteel op je server is geinstalleerd.
Test e.e.a gewoon welke php versie goed werkt. Joomla 3.8 heeft minimaal php 5.6 nodig.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
24 aug 2018 11:33
Beste Romke,
Ik was onvoldoende duidelijk: Volgens DirectAdmin is de versie van PHP op mijn server al 7.x. Alleen denkt Joomla dat hij een veel lagere versie heeft!
Hubert
Ik was onvoldoende duidelijk: Volgens DirectAdmin is de versie van PHP op mijn server al 7.x. Alleen denkt Joomla dat hij een veel lagere versie heeft!
Hubert
- Hubert
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
24 aug 2018 11:50
ok duidelijk.
Dan is de vraag of de door jouw geinstalleerde extensies wel de laatste versies zijn en/of geschikt zijn voor php 7
Schakel ze uit, en daarna een voor een weer aan en controleer tussentijds om zo mogelijk een boosdoener op de sporen.
Dan is de vraag of de door jouw geinstalleerde extensies wel de laatste versies zijn en/of geschikt zijn voor php 7
Schakel ze uit, en daarna een voor een weer aan en controleer tussentijds om zo mogelijk een boosdoener op de sporen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
24 aug 2018 13:29Dan is er toch iets niet goed. Dat wat Joomla aangeeft bij Systeeminformatie-PHP versie is de versie waarop jouw site draait. Neem anders even contact op met je hoster.Alleen denkt Joomla dat hij een veel lagere versie heeft!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden