Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

verhuizen naar indentieke site

04 sep 2018 22:52
Wij hebben voor ons koor een productie omgeving en een "test site" De test site is een kopie van de productie omgeving, bedoeld voor test en training van beheerders. . Na verloop van tijd is de productie omgeving uiteraard qua inhoud gewijzigd t.o.v. de test omgeving.
Ik wil graag regelmatig eenvoudig en snel de test omgeving weer gelijk maken aan productie. Kan ik de back up gemaakt van productie mbv Akeeba zonder problemen op de testomgeving plaatsen en daar een restore mee doen?
(dus zonder database legen, kickstart, etc)
Beide sites staan op dezelfde server.
Iemand ervaring mee, asvast bedankt.
Pim
  • Paswebby
  • Paswebby's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

05 sep 2018 07:25 - 05 sep 2018 07:29
Hallo Pim,

De artikelen (inhoud) wordt opgeslagen in de database, vandaar dat je altijd de database moet legen. De door jou omschreven werkwijze is correct, er is geen snellere. Een andere methode is om de database handmatig te exporteren en dan weer te importeren, om vervolgens via ftp de volledige site van de hoofd-site naar de test-site te kopieren. Ik werk al jaren met de door jou omschreven werkwijze.

Groet,
Patrick
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.621 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie