Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost plugin voor mp3 werkt niet met php 7.x

plugin voor mp3 werkt niet met php 7.x

01 okt 2018 12:16 - 01 okt 2018 12:23
Hallo,
Ik zoek een ervaringsdeskundige die mij op de huppel kan helpen met het volgende:

Op Linux draait mijn website met:
Apache
Joomla 3.8.12
php 5.6.37
mp3 browser fork voor content
mp3 browser fork voor smartsearch
De gehele website wordt up to date gehouden (incl. extensies).

De plugin zorgt voor een mooi overzicht in een matrix van alle afspeelbare songs, inclusief bladmuziek en lyrics. In het overzicht heeft elke song een vakje met een link naar de map waar meerdere mp3 files van de song staan. Bij aanklikken van het vakje verschijnt de map in een nieuw scherm en kun je met de muis de file kiezen. Bij aanklikken wordt de mp3 file afgespeeld. Dit werkt prima onder php v5.6!
Na een migratie door de provider eerder dit jaar, wil de mp3 browser alleen werken met php v5.6. Dit is de php versie die tot nu toe in gebruikt is.
Als ik php v7.x selecteer (wat de provider graag wil) krijg ik wel de matrix, maar vervolgens aanklikken van een song geeft een witte pagina met een HTTP ERROR 500, " Deze pagina werkt niet" en "opnieuw proberen".
De overige info (lyrics etc.) uit de matrix wordt wel zichtbaar als ik die aanklik.
Vraag1: hoe krijg ik dit onder php v7.x aan de gang?
Vraag2: is php 7.x niet backwards compatible voor deze plugin waardoor de plugin de verkeerde kant op wordt gestuurd?
Vraag3: heeft de adressering waar de link mee werkt naar de map toe een andere layout?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Philip
  • Vefola
  • Vefola's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 okt 2018 12:28
Hallo Philip,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Heb je wel de laatste versie van de plugin? Hier staat in de reviews dat hij wel werkt met PHP 7.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

01 okt 2018 21:03
Hoi Astrid,

Dank voor je reactie! Ik besprak de site met de vorige webmaster en die zei dat de plugin uit januari was. Joomla meldde ook steeds na updates dat Joomla zelf en de extensies etc. op level waren. Vanmiddag maar eens de plugins uitgespit en zag dat er de versie 0.2. uit 2012 draaide.
Na de update naar 0.4 en met php v7.x kwam Chrome ineens met de juiste content. Ik moest eenmalig flash toestaan en alles kan je nu downloaden én afspelen op de voorkant. Firefox op de pc heeft nog wel wat kuren: alleen is de download van een mp3 file mogelijk, er komt geen afspeel icon in het window zoals bij Chrome. Ik kan na een download wel met VLC e.a. de file afspelen, maar dat is omslachtig. Op de ipad met safari heb ik een soortgelijk geval. Ik heb er geen probleem mee, maar hoe vertel ik het de eigen gebruikers? :-)
  • Vefola
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 okt 2018 21:46
Ik begrijp je opmerking over flash niet. Dit staat er op de JED

Long awaited updated: as of version 0.4.1 the playback defaults now to HTML5 and no longer to Flash.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

01 okt 2018 21:58
Dat had ik vanmiddag ook gelezen bij 0.4 maar er kwam na aanklikken van play een pop-upje en zonder "toestaan" kwam ik niet verder. Na "toestaan" begon de mp3 lekker te spelen.
Vreemd hė?
  • Vefola
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

03 okt 2018 21:40 - 03 okt 2018 21:44
Ik ben wat verder gaan zoeken en heb op de browsers FF, Chrome en Edge, op meerdere systemen nu hetzelfde gedrag: alle mp3 streaming gaat alleen via Flash en niet via html5.
Met Flash "toestaan" op je browser kan je prima de mp3 streamen.
In de JED beschrijving van de mp3 browser fork staat dat html5 het primaire transport is en de Flash het fallback transport.

Als ik in de plugin kijk (Extensions > plugins > Content MP3 Browser fork > geavanceerd), heb ik de "Player source code" met de variabelen:
Code:
<object width="%1" height="20" bgcolor="%2" data="%4" type="application/x-shockwave-flash"><param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="%4" /><param name="flashvars" value="mp3=%3" /></object>

Vraag1: waarom staat hier "application/x-shockwave-flash"?
Vraag2: hoe krijg ik html5 vanaf de site aktief voor de mp3 streams?

bvd.

gr,
Philip

Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • Vefola
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 okt 2018 08:10
Of je hebt toch niet de laatste versie of de update is niet goed gegaan. In de laatste versie staat namelijk dit:
Code:
<audio controls preload="metadata" style="width: %1;"><source src="%3" type="audio/mpeg"><object width="%1" height="20" bgcolor="%2" data="%4" type="application/x-shockwave-flash"><param name="wmode" value="transparent" /><param name="movie" value="%4" /><param name="flashvars" value="mp3=%3" /></object></audio>
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

04 okt 2018 22:34 - 04 okt 2018 22:47
De Player Source Code was incompleet in het vorige bericht (beetje slordige cut & paste).
Maar...de mp3 streaming werkt nu OK!

De oplossing was uiteindelijk overgaan naar php 7.x, upgrade van 0.2 naar 0.4 maar wel door deïnstalleren van de plugin en daarna weer installeren.
Nu heb ik ook iets andere play/pause/time controls in de browsers en kan Flash uit.

Mijn leercurve is erg steil deze zomer. Joomla voor het eerst aangeraakt en leuk om allerlei dingen te ontdekken.
Heel anders dan Wordpress waar ik al langer mee werk.
Dank voor de hulp!
  • Vefola
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie