Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Update naar PHP 7 lukt niet

Update naar PHP 7 lukt niet

04 okt 2018 13:06 - 04 okt 2018 13:17
#1
Joomla 5.6.38
website www.weekvandepsychiatrie.nl

Wil ik profiteren van recente ontwikkelingen in Joomla dan ,moet ik zo snel mogelijk van release 5.6.38 af en iets nieuwers nemen. Dat upgraden lukt echter niet want de nieuwe Joomla neemt geen genoegen met PHP 5 maar eist PHP 7. Dus de provider gevraagd dit te regelen. Hij deed dit maar daarna was het domein onbereikbaar: DNS Proxy error. De provider gevraagd dit op te lossen (gelukkig was de domeinnaam via zijn DNS-servers geregistreerd). Zijn oplossing maakte mij niet vrolijk. Hij meldt dat de genoemde site er kennelijk niet klaar voor was, voor de overgang naar PHP 7 en dat hij om die reden PHP7 weer had omgeruild voor de oude PHP 5.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Joomla 5.6.38 upgrade onmogelijk) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 04 okt 2018 13:17 door Astrid.
  • Richard vd Tol
  • Richard vd Tol's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Update naar PHP 7 lukt niet

04 okt 2018 13:18
#2
Je joomla versie is 3.8.5 en dus zwaar verouderd. Die moet je eerst updaten en dan ook al je extensies controleren of je de laatste versie hebt. Controleer dit ook op de sites van de makers, want niet alle extensies maken gebruik van de auto-updater.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.782 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie