Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Menu klapt niet uit op de wampserver, online werkt het wel. Java probleem?
Menu klapt niet uit op de wampserver, online werkt het wel. Java probleem?
27 nov 2018 15:13
De website
www.bimmerfest.eu
is up-to-date (Joomla 3.9, template shape 5, pluginns). Alles werkt online goed.
De website krijgt een grote update voor 2019 en die doe ik het liefst offline op mijn wampserver. Tevens maak ik op deze Wamperserver zeker twee websites per maand voor klanten zonder deze problemen.
Via de FTP heb ik de files over gezet en de db bevat exacte het aantallen rijen als online.
Waar zie ik verschillen:
- website (frontpage), menu klapt niet uit
- Administratorpaneel, menu klapt niet uit
- Knoppen als "Gebruik URL herschrijven" zijn geen schuifknoppen, maar er staat; Ja en Nee er achter.
Het rare is dat ik deze template pas nog op een nieuwe website hebt gebruikt waar alles wel bij werkte.
Ik dacht eerst dat het wellicht door de veranderingen van het toevoegen van SSL was, maar ook als ik de htaccess.txt vervang voor een 'schone' zie ik geen verandering.
Het lijkt mij alsof het tegen wordt gehouden door een Java instelling ofzo.
Uiteraard op diverse browser getest, allemaal het zelfde.
De website krijgt een grote update voor 2019 en die doe ik het liefst offline op mijn wampserver. Tevens maak ik op deze Wamperserver zeker twee websites per maand voor klanten zonder deze problemen.
Via de FTP heb ik de files over gezet en de db bevat exacte het aantallen rijen als online.
Waar zie ik verschillen:
- website (frontpage), menu klapt niet uit
- Administratorpaneel, menu klapt niet uit
- Knoppen als "Gebruik URL herschrijven" zijn geen schuifknoppen, maar er staat; Ja en Nee er achter.
Het rare is dat ik deze template pas nog op een nieuwe website hebt gebruikt waar alles wel bij werkte.
Ik dacht eerst dat het wellicht door de veranderingen van het toevoegen van SSL was, maar ook als ik de htaccess.txt vervang voor een 'schone' zie ik geen verandering.
Het lijkt mij alsof het tegen wordt gehouden door een Java instelling ofzo.
Uiteraard op diverse browser getest, allemaal het zelfde.
- Brian
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2018 15:51
Waarschijnlijk een probleem met het overzetten. Maak een backup van je live site met Akeeba en restore die dan lokaal.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 nov 2018 15:53
Ik ga het proberen, maar ik blijf het raar vinden dat Filezilla geen fouten weer geeft en de rijen van de db ook exact het zelfde zijn. Ik heb ook de php versie net van Wamp geupdate, maar ook dat geeft geen verandering. Ik kom er op terug. Astrid, bedankt voor het mee denken.
- Brian
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2018 17:11
Ik kon het niet geloven dat er een verschil uitkwam, maar het werkt nu wel. Bedankt voor de tip.
- Brian
- Bekend met Joomla!NL
-
27 nov 2018 17:16
Je had je topic afgesloten met de knop "Oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.694 seconden