Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Problemen met verwijderen berichten

04 dec 2018 14:44
Waarschijnlijk sinds de update naar joomla 3.9.1. lukt het me niet meer om nieuwe priveberichten in de backend te verwijderen. Ik kan aanvinken wat ik wil en op prullenbak klikken maar de berichten blijven gewoon staan.

Al doende bemerkte ik ook dat het niet meer mogelijk is (frontend en backend) om profielgegevens te wijzigen. Dus bv een huisnummer. De website maakt gebruik van Easy Profile.

Ik weet niet 100% zeker of het allemaal te maken heeft met de update, maar wel erg toevallig m.i.

Ik ben niet erg deskundig maar zou het te maken kunnen hebben met de (toegang) database?

In het error log waren wel een aantal meldingen van extensies te zien, maar als ik de betreffende extensies tijdelijk uitzet blijft het probleem.

Ook de PHP- versie van 7.2. naar 5.6 tijdelijk gezet maar dat maakte ook niet uit.

Easy Profile is helemaal up to date.

Ik kan wellicht terug gaan, met een backup, naar de situatie voor de update naar 3.9.1. maar dan ben ik alle nieuwe artikelen etc. kwijt of is daar iets voor te bedenken?

Kent iemand dit probleem en met name de mogelijke oplossing?
  • Chap
  • Chap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 dec 2018 15:03
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik zag dat je ook al de vraag had gesteld op het forum van de makers.
www.easy-profile.com/support/not-possibl...tent-userfields.html

Ook kan ik mij het niet voorstellen dat dit probleem aan de update naar Joomla versie 3.9.1 ligt.
Dus moeilijk te zeggen voor ons waar het probleem in zit.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

04 dec 2018 15:19 - 04 dec 2018 15:20
Hallo Jelle,
Klopt. Ondertussen lijkt het probleem om de profielgegevens te wijzigen opgelost. De reactie van de maker:

I found that missing a column called "privacy" in Easy Profile user table, this return a error that does not allow the system to store user values.
Now I have created manually this column and all seems to work.

Klopt dus en bij twee test werkt het nu. Blijft nog wel het probleem van de priveberichten

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
  • Chap
  • Chap's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.805 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie