Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Opnieuw beginnen of nieuwe template
20 jan 2019 15:53 - 20 jan 2019 15:59
Ik heb al jaren een joomla website. Ooit gemaakt met J1.5 nu op de laatste versie 3.9.2
De website draait met een template die ik ooit gemaakt heb met Artisteer.
Nu wil ik de site een ander aanzien geven met een nieuwe, responsieve, template. Ik vind de template van LT Foto mooi.
Deze heeft functies waar ik nu nog plug-ins voor gebruik.
Wat is nu wijsheid. Helemaal opnieuw beginnen. Dat is enorm veel werk. Moet dan alle content en foto's overzetten. Of de plug-ins verwijderen en de nieuwe template installeren.
[strike]En eigenlijk een vraag waar ik al langer mee loop, hoe houd ik de website schoon. Dus is het verwijderen van niet gebruikte plug-ins en het opschonen van cache voldoende?[/strike]
Of is er een mogelijkheid om toch opnieuw te beginnen en dan alleen de content, artikelen, links, foto's enz over te zetten.
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per topic. Maak voor je vraag over het schoonhouden s.v.p. een nieuw topic aan.
De website draait met een template die ik ooit gemaakt heb met Artisteer.
Nu wil ik de site een ander aanzien geven met een nieuwe, responsieve, template. Ik vind de template van LT Foto mooi.
Deze heeft functies waar ik nu nog plug-ins voor gebruik.
Wat is nu wijsheid. Helemaal opnieuw beginnen. Dat is enorm veel werk. Moet dan alle content en foto's overzetten. Of de plug-ins verwijderen en de nieuwe template installeren.
[strike]En eigenlijk een vraag waar ik al langer mee loop, hoe houd ik de website schoon. Dus is het verwijderen van niet gebruikte plug-ins en het opschonen van cache voldoende?[/strike]
Of is er een mogelijkheid om toch opnieuw te beginnen en dan alleen de content, artikelen, links, foto's enz over te zetten.
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per topic. Maak voor je vraag over het schoonhouden s.v.p. een nieuw topic aan.
- Hans vB
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
20 jan 2019 16:00
Normaal gesproken zou het installeren en opnieuw configureren van een andere template redelijk eenvoudig moeten kunnen. Zou het wel lokaal of in een submap uitproberen overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 jan 2019 16:24
Ik ga mee in het advies van Astrid,
maar wil je wel helemaal schoon beginnen (eveneens of lokaal of in een submap) kijk dan eens naar j2xml
maar wil je wel helemaal schoon beginnen (eveneens of lokaal of in een submap) kijk dan eens naar j2xml
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden