Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 13:31
#1
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de hele topic van Ronnyronneke gelezen waarin hij tegen een vergelijkbaar probleem aanloopt dan ik. Ik heb dan ook de stappen van die Topic doorlopen maar ik loop nog steeds tegen hetzelfde probleem aan. Met mijn logische kennis van het internet kom ik tot een aantal conclusie en ik zou graag eens horen van experts of dit klopt.

Het verschil, denk ik, zit hem in: ik gebruik geen XAMP maar WAMPserver64

Mijn start:

Zijn de artikelen: docs.joomla.org/Copying_a_Joomla_website/nl & www.strato.nl/faq/hosting/het-inrichten-van-mysql-databases/

Voordat ik online begon dacht ik misschien handig om deze stappen eerst offline op de localhost uit te voeren zodat ik weet wat ik tegenkom en welke foutmeldingen ik ga krijgen en hoe ik ze oplos. Dus alle stappen offline uitgevoerd en eigenlijk zonder noemenswaardige problemen alle stappen doorlopen dus het werd tijd om online te gaan.

Daar ben ik begonnen en dat begon allemaal heel rooskleurig. De backup gedraaid daarna met kickstart de backup naar de server van Strato gezet met FTP. Ging als een trein. Er waren geen mislukte overdrachten. Het resultaat van de overdracht zie bijlage
Nu werd het tijd om te wachten tot kickstart klaar is.


Oke geen verbinding met de database. Dus controle uitgevoerd op database naam, database server en gebruikersnaam
Deze blijken allemaal te kloppen dus alle wachtwoorden verandert zodat ik ook zeker wist dat die allemaal goed waren. Het resultaat:



Aangezien het niet uitmaakte of je eerst de database in phpMYadmin deed of eerst dit heb ik er voor gekozen om eerst dit te doen. Aangezien bovenstaande niet werkte dacht ik oke dan eerste de database.
Download vanuit mijn localhost. Nu nu naar Strate en daar de database importeren en natuurlijk een resultaat. Helaas werkt ook dit niet.

Ik weet het niet meer wie kan me helpen?
Don't let your limitation, be your limit

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 14:00 - 14 jun 2020 14:03
#2
Hallo ,

ik meen te zien dat je bij de restore van de database server name host configuratie een foutje heb gemaakt bij invullen Naam host daar moet dacht ik "rdbms.strato.de"
Laatst bewerkt 14 jun 2020 14:03 door Leen2012.
  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 322

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 14:09
#3
Klopt had ik gezien. Thanks voor je medewerking.

Nadat ik het foutje had opgelost kreeg ik deze melding.

Don't let your limitation, be your limit

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 14:52
#4
Hmmm, ik ben nooit een fan geweest van Strato, maar dat terzijde.

Als je zeker weet dat je database-gegevens bij Strato juist zijn, dan zou je kunnen overwegen nog eens opnieuw te beginnen.

Maak met Akeeba Backup lokaal een verse back-up.

Ga daarna naar de Strato-omgeving en maak daar de root-map leeg (met bijvoorbeeld een FTP-programma).
Zorg dat er geen gegevens in de database zitten op de Strato-server.

Plaats nu met FTP het back-upbestand (*.jpa) vanaf je lokale omgeving naar de (lege) root-map op de server.
Plaats met FTP het bestand kickstart.php in diezelfde map.

Ga naar je domeinnaam met behulp van een browser en type achter de domeinnaam /kickstart.php en druk op enter.
Eerst pakt kickstart de mappen en bestanden uit.
Doorloop de schermen van ANGIE (kickstart). Het enige wat je hoeft in te vullen zijn de gegevens voor de database bij Strato.

En als alles goed gaat heb je dan een werkende website op de online server.

Als dit niet werkt, neem dan contact op met die hoster, want mogelijk staat er iets te beperkt ingesteld bij hun.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 15:01
#5
Dank voor je antwoord.

Tot aan dit weekend heb ik nog nooit problemen gehad met Strato en werkte alles perfect (mocht je een beter alternatief hebben dan ben ik altijd voor :cheer: )

Het resultaat:
Don't let your limitation, be your limit

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 15:21
#6
Hoi,

lees dit eens van akeeba ik denk dat je dan wel tot een oplossing komt :)

Succes ermee.

Groetjessss ;)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Mijn database van localhost naar online server (Strato) zetten

14 jun 2020 15:55
#7
Hey Jan,

We kennen elkaar niet en toch zeg je dat het me zal lukken dus ik ben met goede moed aan de slag gegaan en heb je link gevolgd. Na vele vinkjes aan en uit zetten en wisselen tussen de vinkjes is dit het resultaat


Thanks Thanks Thanks
Don't let your limitation, be your limit

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.277 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie