Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Fatal error na update

Fatal error na update

02 apr 2021 12:32 - 02 apr 2021 12:42
#1
Na de update van vanmorgen kreeg ik deze melding na update van de FOF 04 van Akeeba :

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined method JLoader::_load() in /home/customer/www/rawepo.be/public_html/libraries/loader.php:707 Stack trace: #0 [internal function]: JLoader::_autoload('JClassLoader') #1 /home/customer/www/rawepo.be/public_html/libraries/cms.php(40): spl_autoload_call('JClassLoader') #2 /home/customer/www/rawepo.be/public_html/includes/framework.php(18): require_once('/home/customer/...') #3 /home/customer/www/rawepo.be/public_html/index.php(40): require_once('/home/customer/...') #4 {main} thrown in /home/customer/www/rawepo.be/public_html/libraries/loader.php on line 707


laatste Joomla versie 3.9.25
URL: www.rawepo.be

De host (Siteground) zegt me dat het geen server of DNS probleem is, maar na het terugzetten van 2 verschillende backups krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Dynamic Cache is al geflushed. de volledige html public folder geleegd en opnieuw via de restore functie terug gezet haalt allemaal niks uit.
Admin is nog wel bereikbaar.

Graag advies aub.

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 02 apr 2021 12:42 door Jelle.
  • andrej54
  • andrej54's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Fatal error na update

02 apr 2021 13:10
#2
Heb je bij het terugzetten van de back-ups zowel de root--map voor de bestanden als ook de database geleegd?
Stel dat je de database niet hebt geleegd, dan blijft de update-fout aanwezig.

Als je nog wel in de back-end kunt inloggen, controleer dan eerst of al je geïnstalleerde extensies en het template up to date zijn.
Want de foutmelding lijkt op een conflict met een verouderde extensie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Fatal error na update

02 apr 2021 14:25 - 02 apr 2021 14:26
#3
Ik had vooraf ook de database al volledig opnieuw terug gezet. Wist niet dat er een foutmelding kon blijven staan na een full restore bij Siteground.
Heb ondertussen ook wat verouderde tabellen van extensies die niet de juiste install procedure hadden verlopen verwijderd en na het verwijderen van alle oudere plugins van Akeeba kreeg ik een melding bij "ontdekken" van extensies dat een plugin van Akeeba niet juist was geïnstalleerd. Heb deze het install proces opnieuw laten doen en de site is terug online.
Dank in ieder geval voor de hint :-)
Durf nu wel niet meer de FOF 4.x doorvoeren ....

m vr gr
André
Laatst bewerkt 02 apr 2021 14:26 door andrej54.
  • andrej54
  • andrej54's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Fatal error na update

02 apr 2021 15:59
#4
Fijn dat je website weer beschikbaar is.
Nu alles goed werkt zou ik eerst een nieuwe back-up maken.
Bij voorkeur niet met het back-upsysteem van de provider, maar met Akeeba backup.
Als je een nieuwe back-up hebt gemaakt kun je die laatste FOF-update uitvoeren.
Ik heb dat op al mijn sites ondertussen gedaan en nergens problemen ervaren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.906 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie