Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost less.php curly braces

less.php curly braces

22 dec 2021 13:48 - 22 dec 2021 15:09
#1
Hallo,

Ik wilde vandaag de php versie van mijn site van versie 7.4 naar versie 8.0 upgraden omdat Akeeba backup hier een melding over gaf. Na de upgrade werkte de site niet meer.

In de error log staat de melding:

Got error 'PHP message: PHP Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in /var/www/clients/client22693/web22632/web/libraries/expose/libs/lessc.php on line 657'


Na het terug zetten van de versie naar 7.4 werkt de site weer.
Ik weet niet of het iets met het template te maken heeft. Dit is verouderd en ik ben lokaal aan het experimenteren met een nieuw template maar dat heeft nog wat tijd nodig.

Kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen?

Ad
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 22 dec 2021 15:09 door Astrid.
  • anmsmeets
  • anmsmeets's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

less.php curly braces

22 dec 2021 14:31 - 22 dec 2021 15:09
#2
Het komt waarschijnlijk doordat er een extensie niet up to date is en dus nog niet overweg kan met PHP 8
Mogelijk is dat bijvoorbeeld Expose Gallery.
Controleer dus of alle extensies werken met de meest recente versie die de ontwikkelaar aanbiedt.
Mocht dat nu niet te vinden zijn, neem dan contact op met je hoster.
PHP 7.4.x heeft op de waarde x namelijk ook nog verschillende versies.
Als je hoster update naar de meest recente PHP 7.4 dan verdwijnt je Akeeba-melding voorlopig weer en kun je rustig verder uitzoeken welke extensies nog niet geschikt zijn voor PHP 8.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 22 dec 2021 15:09 door Astrid.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

less.php curly braces

23 dec 2021 14:02
#3
Die extensie is waarschijnlijk onderdeel van het oude template. Dat wordt niet meer ondersteund. Als ik op mijn testsite met het nieuwe template de expose map hernoem blijft de site gewoon werken.

Na het verwijderen van het template en de expose plugins is de expose map verdwenen en blijft de site goed werken. Ik ga er van uit dat mijn probleem daar mee verholpen is.
  • anmsmeets
  • anmsmeets's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.892 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie