Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Foutmelding bij toevoegen Tags

Foutmelding bij toevoegen Tags

16 aug 2013 18:16
#1
Ik wil in mijn website (testversie in Joomla 3.1.5) tags toevoegen aan sommige artikelen. De tags zijn inmiddels gedefinieerd. Na het toevoegen van een tag aan een artikel krijg ik bij het opslaan de melding:

"Fout
Opslaan mislukt door de volgende fout: ".

Daarna wordt er verder niets gemeld over de fout. Ik ben alle tabbladen langs gelopen, maar zie nergens een rood kader o.i.d. Wie kan me helpen?

Groeten,
Jan.
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390

Foutmelding bij toevoegen Tags

16 aug 2013 18:47
#2
Kijk eens of je wel iets zinnigs te zien krijgt als je bij Algemene Instelling op het tabblad server de Foutrapportage op Ontwikkeling zet.
Neem aan dat je al een keer je database gerepareerd hebt en bij ontdekken hebt gekeken of er nog iets niet geïnstalleerd is?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Foutmelding bij toevoegen Tags

16 aug 2013 19:35
#3
Astrid,
de database was inderdaad al gerepareerd en ik heb alles wat met tags te maken had via ontdekken geïnstalleerd.
Als ik de Foutrapportage op Ontwikkeling zet, loopt de hele boel vast. Als ik dan een tag toevoeg, kan ik niet opslaan, ik krijg geen foutmelding en kan (na verwijdering van de tag) ook niet meer afsluiten zonder opslaan. Ik moet dan uit- en inloggen om weer iets te kunnen doen.

Jan
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390

Foutmelding bij toevoegen Tags

16 aug 2013 19:43
#4
Is het een optie om opnieuw te beginnen? Lijkt me toch een fout in de installatie. Of als je nog ergens ruimte hebt nog een installatie doen en de tabellen vergelijken. Vermoed dat het ergens in je database fout zit.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Foutmelding bij toevoegen Tags

17 aug 2013 14:42
#5
Ik heb lokaal nog een tweede (Parochie) versie van Joomla 3.1.1 staan (inmiddels geüpgraded naar 3.1.5). Daar werkt het invoeren van de tags bij de artikelen wel. Ben vervolgens aan het experimenteren geslagen.
Heb de database van mijn Camperversie (die dus fout gaat) gekoppeld aan de installatie van de Parochie. Helaas werkt ook dan het toevoegen van de tags niet.
Vervolgens de database van de Parochie (die dus wel goed gaat) gekoppeld aan de installatie van de Camperversie. Ook in dit geval kan ik geen tags meer toevoegen.
Ik concludeer hieruit dat het in de Joomla-installatie van de Camperversie fout gaat.
Maar wat?

Jan.
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390

Foutmelding bij toevoegen Tags

18 aug 2013 13:51
#6
Ik heb mijn site lokaal weer helemaal opnieuw opgebouwd en nu werken de tags wel. De oorzaak zat vermoedelijk in het gebruik van Easytagcloud in de huidige website. Weliswaar heb ik alles wat met deze extensie te maken had uit programma en database verwijderd, maar blijkbaar bleef er ergens toch nog iets achter.

Dank voor het meedenken,
Jan.
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.021 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie