Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Formaat tekstbox aanpassen in chronoforms
Formaat tekstbox aanpassen in chronoforms
25 okt 2013 16:05
Hallo,
Ik heb een formulier gemaakt met een multifield row voor geboortedatum (dag/maand/jaar). Om het op 1 regel te krijgen moeten de tekstboxen smaller worden. Dat staat wel veel beter. Alleen kom ik er maar niet achter, hoe dat moet. Kan iemand mij dat vertellen? Of misschien is het niet mogelijk.
Bij voorbaat dank.
Gr. Co
Ik heb een formulier gemaakt met een multifield row voor geboortedatum (dag/maand/jaar). Om het op 1 regel te krijgen moeten de tekstboxen smaller worden. Dat staat wel veel beter. Alleen kom ik er maar niet achter, hoe dat moet. Kan iemand mij dat vertellen? Of misschien is het niet mogelijk.
Bij voorbaat dank.
Gr. Co
- Co Schipper
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
25 okt 2013 17:05
Als het gewone tekstboxen zijn dan kan je het per veld instellen bij field max length en field size. Dus voor de dag bij allebei 2 invullen bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 okt 2013 17:32
Dus dropdown boxen kunnen niet smaller gemaakt worden?
- Co Schipper
- Bekend met Joomla!NL
-
25 okt 2013 17:39
Jawel, maar iets minder eenvoudig. Als je Firebug gebruikt zie je bij elke dropdown een eigen class staan die bestaat uit de veldnaam. Dus bijvoorbeeld voor het veld geboortemaand zou dat gebmaand kunnen zijn (zal bij jou wel anders heten omdat iedereen zo zijn eigen systeem heeft).
Dan voeg je dit toe aan je css van je template:
Waarbij je de breedte natuurlijk aan kunt passen naar wens. Dit kan je zo voor alle dropdowns doen.
Dan voeg je dit toe aan je css van je template:
Code:
.ccms_form_element select.gebmaand {
width: 150px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 okt 2013 13:36
Ik kwam er niet helemaal uit, omdat de gekozen template alles over ruled. Maar toch kon ik het verbeteren.
Bedankt.
Bedankt.
- Co Schipper
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.730 seconden