Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Aanpassingen JCE editor worden niet meer opgeslagen

Aanpassingen JCE editor worden niet meer opgeslagen

02 dec 2013 11:03
#1
Hoi,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, ik ben pas een paar maandjes bezig met Joomla en het gaat steeds beter. Wanneer ik iets niet snap kan ik ontzettend veel vinden, alleen blijf ik tegen het volgende aanlopen:

Ik heb JCE editor geinstalleerd. Wanneer ik in het verleden bijvoorbeeld een image halverwege de tekst toe voegde, dan kwam die ook meteen op de plek waar ik het wilde invoeren. Wanneer ik er op dubbelklikte dan kreeg ik de URL gegevens met alle afmetingen, etc. Ik kon dit ook gewoon aanpassen. Tevens kon ik de grote van de images ook aanpassen met behulp van de muisselectie.

Sinds een week kan ik dit echter niet meer. Als ik een plaatje invoeg, dan komt deze aan het begin van de tekst te staan. Wanneer ik erop klik dan is de info leeg (kan bijvoorbeeld niet meer aangeven dat het left uitgelijnd moet worden).
Ik kan de grote van het plaatje nog steeds aanpassen met de muisselectie, echter, wanneer ik dan op opslaan druk, dan verspringt het plaatje weer naar de eerste vorm.

Weet iemand hoe dit (ineens) kan? En hoe ik dit weer anders kan instellen? Zowel via google als hier op het forum kan ik hierover niets vinden (maar mogelijk geef ik de verkeerde zoekopdracht).

Ik kan hierdoor de website niet meer de layout geven zoals ik die voor ogen had...

Ik gebruik joomla 3.1 en heb meerdere websites gemaakt. Ik had daar nooit problemen met de invoer.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten
Lacky
Discussie gesloten.
  • Lacky
  • Lacky's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Aanpassingen JCE editor worden niet meer opgeslagen

02 dec 2013 11:31
#2
Hallo lacky,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je Joomla versie is sowieso verouderd, dus je moet updaten naar 3.2! Heb je wel de laatste versie van JCE (JCE 2.3.4.1)?

Heb je nog genoeg ruimte op je server?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Aanpassingen JCE editor worden niet meer opgeslagen

03 dec 2013 11:42
#3
Hoi Astrid,

hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik heb Joomla geupdate en nu ook de nieuwste JCE versie (ik wist niet dat er een nieuwe was, ik had zelf 2.3.3.2).

Ik kan nu inderdaad weer op de oude wijze zaken invoeren! Bedankt daarvoor alvast!
Echter online gebeurt er nu niets...

Ik heb de cache geleegd in de hoop dat het daar aan lag, maar helaas was dat niet de oplossing.
Zover ik kan zien heb ik op de server nog genoeg ruimte.

Het gebeurd sowieso vaker dat je op de background (zeker wanneer je in JCE op een hele pagina werkt en daarna opslaat) het online toch anders komt uit te zien. Heeft dat met het zelfde te maken?

Groeten
Lacky
Discussie gesloten.
  • Lacky
  • Lacky's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Aanpassingen JCE editor worden niet meer opgeslagen

03 dec 2013 12:03
#4

Echter online gebeurt er nu niets...

Neem aan dat je bedoelt dat je frontend je wijzigingen niet ziet? Als je cache aan hebt staan in de backend, zet die eens uit. Anders ook even alle browsercache verwijderen.

Het gebeurd sowieso vaker dat je op de background (zeker wanneer je in JCE op een hele pagina werkt en daarna opslaat) het online toch anders komt uit te zien. Heeft dat met het zelfde te maken?

Nee, dat heeft te maken met je JCE instellingen voor wat betreft de template die in de backend gebruikt moet worden. Hier staat daar meer informatie over.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.370 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie