Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Extensie om locatie gebruiker te bepalen
05 jan 2014 11:21
Ik zie op vele sites de mogelijkheid om de gebruiker te lokaliseren (en dan bv een kaart te tonen met nabije winkels). Ik heb geen idee in welke rubriek ik moet zoeken (maps?, geotagging?). Weet iemand een geschikte extensie??
- ivodeb
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
05 jan 2014 11:25
Hier
loopt er ook een draadje over. Alleen kan ik me niet voorstellen dat je een locatie puur op basis van IP-adres kunt bepalen. Weet je zeker dat je het op websites hebt gezien? Van apps kan ik het me voorstellen omdat die gebruik maken van gps.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 jan 2014 11:40
Neen !!!! Bepalen van de GPS-locatie van de gebruiker zie bv
www.leonidas.com/be_nl/shops
en kies daar "Lokaliseer mij"
- ivodeb
- Bekend met Joomla!NL
05 jan 2014 11:53
Je hoeft niet te schreeuwen hoor. Als je nou direct bij je vraag de link geeft, dan wordt e.e.a. een stuk duidelijker. Overigens leuk speeltje op die site dat goed werkt met Firefox, maar niet met IE.
Dus kom ik weer terug op mijn eerste antwoord: zolang niet alle browsers een exacte geolocatie kunnen bepalen aan de hand van ondermeer wifi spots en het uitsluitend doen aan de hand van IP adres, zijn dit soort tools niet echt zinvol.
Dus kom ik weer terug op mijn eerste antwoord: zolang niet alle browsers een exacte geolocatie kunnen bepalen aan de hand van ondermeer wifi spots en het uitsluitend doen aan de hand van IP adres, zijn dit soort tools niet echt zinvol.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 jan 2014 16:41
OK, ik schreeuw niet . Ik vroeg naar een extensie die de GPS-locatie van gebruikers ondersteunt en zoek geen extensie die werkt volgens IP, Wifi of wat dan ook. Iemand suggesties??
- ivodeb
- Bekend met Joomla!NL
05 jan 2014 17:02
Ik ben bang dat je die niet gaat vinden.
GPS (Global Positioning System) werkt op basis van 3 of 4 zichtbare satellieten.
Dat zie ik een browser nog niet zo snel doen.
Veder heb ik even gekeken in de JED, maar ook daar zie ik niets een extensie die past bij jouw vraag.
GPS (Global Positioning System) werkt op basis van 3 of 4 zichtbare satellieten.
Dat zie ik een browser nog niet zo snel doen.
Veder heb ik even gekeken in de JED, maar ook daar zie ik niets een extensie die past bij jouw vraag.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
06 jan 2014 12:30
Ondertussen wat gezocht op google en inderdaad blijkt dit (nog?) niet mogelijk. Blijkbaar heeft google een systeem gebaseerd op wifi, maar blijkbaar is nergens een extensie voor Joomla die dit kan ondersteunen.
Ik sluit dan ook deze thread en hoop ooit een extensie "Lokaliseer mij" te vinden zoals zichtbaar op www.leonidas.com/be_nl/shops
Ik sluit dan ook deze thread en hoop ooit een extensie "Lokaliseer mij" te vinden zoals zichtbaar op www.leonidas.com/be_nl/shops
- ivodeb
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden