Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

16 jan 2014 16:05
#1
Hoi Allen,

Allereerst: hallo! :) Ik ben Wendy en alhoewel ik al even bekend ben met het gebruik van Joomla, ben ik sinds vandaag pas actief op het forum.

Ik zal uitleggen waar ik naar opzoek ben (ik heb mijn echte concept/idee vervangen door 'reisverslagen' als voorbeeld):

Ik wil een website maken waar bezoekers de content met name zelf verzorgen. Bezoekers (die ingelogd zijn en een account hebben) kunnen een reisverslag, bestaande uit o.a. een stukje tekst en een afbeelding, uploaden. Deze zou dan direct op de front-end moeten verschijnen. Bij zo'n verslag moet de optie komen voor andere (zowel wel als niet ingelogde) bezoekers om op het item te reageren.

Kortom:
- Ik wil een mogelijkheid hebben waarbij bezoekers zich kunnen inloggen en een account kunnen aanmaken
- Vervolgens de mogelijkheid voor ingelogde bezoekers om via de button 'upload reisverslag', het reisverslag te kunnen uploaden (met een o.a. tekst editor en mogelijkheid om een afbeelding erbij te voegen).
- Daarnaast de mogelijkheid voor bezoekers (ingelogd of niet) om een reactie op iemands geüploade item te geven.

Ik verwacht niet dat jullie met stukken code o.i.d. komen, maar wat mij al zou helpen is voorbeelden van bestaande extensies of koppelingen tussen extensies die de functionaliteiten bevatten waar ik naar op zoek ben. Ook keywords voor Google zijn welkom (ik heb veel 'Gegoogled', maar heb niet het idee dat ik de juiste woorden gebruik, waardoor ik suggesties tegenkom die niet relevant zijn).

De website is niet online; heb enkel nog ideeën die ik probeer uit te werken.

Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
  • W-mdr90
  • W-mdr90's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

16 jan 2014 17:51
#2
Hallo Wendy,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Een mogelijke zoekterm zou CCK (Content Construction Kit) kunnen zijn. Je zou kunnen kijken naar Zoo van Yootheme en naar Sobipro.
Een andere mogelijkheid is om met gewone artikelen te gaan werken, maar dan moet je wel veel meer instellen. Bijvoorbeeld gebruik maken van Content Templater van NoNumber om een consistente layout te krijgen en de rechten van Joomla finetunen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

20 jan 2014 12:04
#3
Hoi Astrid,

Dankjewel voor je snelle reactie.

Met de zoekterm CCK kom ik inderdaad een stuk verder!

Het liefst maak ik een eigen template ('van scratch af aan'), maar misschien ontkom ik er niet aan om een template als Yootheme te gebruiken. Met een eigen template worden vooral de koppelingen tussen de modules een uitdaging, maar dan moet ik tegen die tijd even kijken hoe en wat.

Groet!
Discussie gesloten.
  • W-mdr90
  • W-mdr90's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

20 jan 2014 12:09
#4
Beetje off-topic, maar je kunt ook een basistemplate gebruiken, staan hier onderaan het lijstje en die dan zelf verder aanpassen. Als je zelf templates kunt maken, dan moet dat goed te doen zijn, maar dan heb je wel alle elementen al staan die je nodige hebt.

Laat je nog even weten wat je gekozen hebt voor je CCK? Hebben andere leden misschien ook iets aan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Informatie over inlog en upload-extensie gezocht

20 jan 2014 14:44
#5
Ik zal laten weten welk CCK ik heb gebruikt :)

In het lijstje van basistemplates wat je stuurde heb ik mij ingelezen in het Bootstrap template. Wauw, ik ben onder de indruk (dat ik dat niet eerder gevonden heb in mijn zoektocht naar 'basic' responsive designs.. :dry: ). Nu ben ik zelf aan de slag gegaan om alles responsive te maken met media queries, maar ik ga overstappen naar Bootstrap. Werkt toch net mooier en geautomatiseerder.
Discussie gesloten.
  • W-mdr90
  • W-mdr90's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.202 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie