Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Easybook overzetten/importeren naar vitabook
13 feb 2014 23:36 - 13 feb 2014 23:37
Hallo,
Ik heb EBR als gastenboek voor de volleybal gebruikt maar nu wil ik overgaan naar vitabook. Vitabook kan berichten importeren van EBR.
Ik heb op mijn ontwikkel omgeving het volgende gedaan:
Echter kijk in de backend bij vitabook --> berichten geen enkel bericht. Kijk ik via phpMyadmin in de tabel ook geen berichten. Kortom er is niets geïmporteerd.
Iemand bekend met dit probleem?
Kleine toelichting nog:
(via een sql script heb ik het al proberen over te zetten maar dat is niet helemaal goed gegaan omdat vitabook met parent_id, lft en rgt werkt. Ik weet niet meer hoe het heet. Ik heb het destijds uitgezocht hoe dit werkt en ik dacht dat ik het goed gedaan had, maar helaas waneer nu iemand een bericht plaatst, komt het wel bovenaan te staan, waarom ik dacht destijds dat ik het goed had, maar na een verversing komt het er ergens tussen te staan. Dus de sortering is niet correct.)
Nico
Nico
Ik heb EBR als gastenboek voor de volleybal gebruikt maar nu wil ik overgaan naar vitabook. Vitabook kan berichten importeren van EBR.
Ik heb op mijn ontwikkel omgeving het volgende gedaan:
- EBR in joomla3 geinstalleerd
- EBR in joomla 1.5 uitgebreid met 1 kolom zodat de EBR j1.5 versie qua struktuur gelijk is aan EBR J3.x
- De data van EBR j1.5 overgezet naar EBR j3.x via phpmyadmin. dat kan nu eenvoudig omdat tabellen gelijk zijn
- vervolgens kijk ik bij vitabook --> importeren. in de dropdown wordt EBR getoond 183 berichten.
- Vervolgens klik ik op importeren. Krijg ik een groene band met de melding "183 regels succesvol geïmporteerd"
Echter kijk in de backend bij vitabook --> berichten geen enkel bericht. Kijk ik via phpMyadmin in de tabel ook geen berichten. Kortom er is niets geïmporteerd.
Iemand bekend met dit probleem?
Kleine toelichting nog:
(via een sql script heb ik het al proberen over te zetten maar dat is niet helemaal goed gegaan omdat vitabook met parent_id, lft en rgt werkt. Ik weet niet meer hoe het heet. Ik heb het destijds uitgezocht hoe dit werkt en ik dacht dat ik het goed gedaan had, maar helaas waneer nu iemand een bericht plaatst, komt het wel bovenaan te staan, waarom ik dacht destijds dat ik het goed had, maar na een verversing komt het er ergens tussen te staan. Dus de sortering is niet correct.)
Nico
Nico
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
13 feb 2014 23:57
Hallo,
Dit is geen antwoord op je vraag maar waarom overstappen van EBR naar vitabook?
EBR is een veel beter geschreven ( wat de code betreft ) gastenboek en naar mijn inziens veel en veel beter dan vitabook.
Doe even wat onderzoek en je zal zien dat je beter bij EBR kan blijven.
Dit is geen antwoord op je vraag maar waarom overstappen van EBR naar vitabook?
EBR is een veel beter geschreven ( wat de code betreft ) gastenboek en naar mijn inziens veel en veel beter dan vitabook.
Doe even wat onderzoek en je zal zien dat je beter bij EBR kan blijven.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
14 feb 2014 15:38
Hallo Jelle,
Bedankt voor je reactie. Ik had voor mijzelf al wel uitgemaakt om van het weekend terug te gaan naar EBR. Dan werkt het in ieder geval.
De reden om naar vitabook te gaan is dat je bij vitabook kunt reageren op andere bericht. Dat kan natuurlijk ook bij EBR maar bij vitabook zijn de berichten aan elkaar gerelateerd, hoe noem je dat en 'Thread'.
Misschien een domme vraag maar specifiek onderzoek, hoe kom je erachter dat de één (technisch) beter is dan de andere. Ik bedoel ik tik bij google "joomla gastenboek" en dan kom ik bv. bij EBR en vitabook en nog anderen uit. Allebei hebben ze volgens mij 4 sterren of nog meer.
Maar of waar kom je er objectief achter dat de één beter is dan de andere? Zoek ik niet goed?
Bedankt voor je reactie. Ik had voor mijzelf al wel uitgemaakt om van het weekend terug te gaan naar EBR. Dan werkt het in ieder geval.
De reden om naar vitabook te gaan is dat je bij vitabook kunt reageren op andere bericht. Dat kan natuurlijk ook bij EBR maar bij vitabook zijn de berichten aan elkaar gerelateerd, hoe noem je dat en 'Thread'.
Misschien een domme vraag maar specifiek onderzoek, hoe kom je erachter dat de één (technisch) beter is dan de andere. Ik bedoel ik tik bij google "joomla gastenboek" en dan kom ik bv. bij EBR en vitabook en nog anderen uit. Allebei hebben ze volgens mij 4 sterren of nog meer.
Maar of waar kom je er objectief achter dat de één beter is dan de andere? Zoek ik niet goed?
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
14 feb 2014 19:13Oké,Maar of waar kom je er objectief achter dat de één beter is dan de andere? Zoek ik niet goed?
Zoals ik al eerder vertelde is de code gewoon gammel en zijn er veel problemen met oog op joomla en dit gastenboek.
Het zijn de ervaringen dat de één beter is dan de ander door joomla gebruikers.
Voorbeeldje wat ook je ook in ons forum tegenkomt met oog op vitabook.
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-joomla-exten...richt-plaatsen#77692
Maar aangezien dat je nu hebt besloten om EBR ( goede keus

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.828 seconden