Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Menu module

Menu module

06 mrt 2014 11:21
#1
Ik ben op zoek naar een module waarmee ik een menu in de footer van mijn site kan maken net als op; www.jouwaanbieding.nl/

Nu heb ik het met html gemaakt en in een module staan maar ik heb liever dat het een echt menu wordt omdat dit mooier met Google werkt.

Maar ik kan niets vinden. Heeft iemand voor mij een bruikbare tip?
  • remo
  • remo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Menu module

06 mrt 2014 14:12 - 06 mrt 2014 14:14
#2
Heb je al een standaard (core) Joomla module Menu geprobeerd? Plaats deze in de voet-positie (als je die hebt in je template.

Mogelijk moet je wel de zogenaamde module class suffix gebruiken en per CSS de opmaak wizigen
Een goed hulp is hierbij Firebug

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 06 mrt 2014 14:14 door Jelle.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Menu module

06 mrt 2014 14:43
#3
Bedankt voor je reactie. Inmiddels een oplossing gevonden wel anders dan wat jij voorstelt. Want eigenlijk wil ik drie menu's naast elkaar.

De oplossing die ik nu gebruik is de module : place modules anywhere.

Daarvoor heb ik artikel, html, gemaakt die ik in de footer plaats. In dit artikel heb ik een tabel met drie kolommen. In elke kolom roep ik dan een module aan die gekoppeld is aan een menu.

Dit werkt nu namelijk ook met de sitemap en zo heb ik controle over de SEO opties per artikel.
  • remo
  • remo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Menu module

06 mrt 2014 15:07
#4
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.147 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie