Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost inloggen en zelf inloggegevens genereren.

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 08:53
#1
Wanneer ik zelf de inlog gegevens wil aanreiken (en bewaken), aan de klant, moet ik dan per inlog een apart email adres aanmaken? Dat wil dus zeggen dat ik 8 verschillende email adressen paraat moet hebben wanneer 8 (constant wijzigende) contacten wil laten inloggen? Of kan het anders?
Wanneer ze ingelogd zijn zullen ze per klant naar een andere omgeving gedirigeerd worden. Die inhoud is alleen voor die klant bedoelt, kan ik die dan per klant aanpassen?
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 10:09 - 20 apr 2014 10:09
#2
Joomla accepteert inderdaad alleen unieke e-mail adressen. Als je zelf een Gmail adres hebt kan je dat gebruiken. Je kunt dan met een + en een tekst achter je naam 8 unieke adressen gebruiken.
Bijv. jouwnaam+klant1@gmail.com
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 apr 2014 10:09 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 16:42
#3
Ik snap iets niet, waarom maak je niet gewoon een account aan op de E-mail van de klant. Als de klant hem niet meer nodig heeft zet je het account op slot, of je verwijderd hem en maakt een nieuwe aan met dezelfde rechten.
Discussie gesloten.

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 18:23
#4
Zou misschien ook een oplossing zijn. Dat moet ik even uitzoeken.
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 19:59 - 20 apr 2014 20:10
#5

gewoon een account aan op de E-mail van de klant.

Dat schijnt inderdaad te lukken. Maar ik wil 8 verschillende omgevingen hebben. Als een geregistreerde dus inlogt krijgt hij een menu te zien met onderdelen. Maar voor elke 8 wil ik dat aangepast hebben. Gaat dat ook?
Het is de bedoeling dat wanneer men inlogt, in een menu komt waar men kan kiezen uit bijv. 5 tabs waarin bepaalde informatie staat. Per geregistreerde mag er maar 1 menu toegankelijk zijn, die door mij wordt aangewezen.
Want wanneer ik nu inlog, kom ik dus op de re-directed menu. Maak ik nog een menu bij, dan kan ik kiezen aar dan zijn beide menu's toegankelijk, en dat is niet de bedoeling.
Laatst bewerkt 20 apr 2014 20:10 door inef1.
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 20:09
#6
Wat voor rechten heb je er inzitten? Je hebt begrijp ik 8 verschillende rechten groepen begrijp ik uit je verhaal. Als het bijvoorbeeld foto's zijn van een club (wat ik zelf oplos met een algemeen account) dan kun je wellicht forwarders aanmaken bij je hosting.

Denk hier anders aan. Ik begrijp tussen de regels door dat het nu werkt en dat je bang bent dat het dadelijk niet meer werkt.
Discussie gesloten.

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 20:11
#7
Rechten aanpassen is altijd even proberen.
Discussie gesloten.

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 20:13
#8

Rechten aanpassen is altijd even proberen.

War kan ik dat per menu doen? Ik kom wel per artikel wat betreft rechten maar niet per menu.
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 21:35
#9
Dat bedoelde ik niet, maar dat kan ook.

Je kan via menu's menubeheer een menu toevoegen, via extenties module beheer kun je een module geven. Via de opties van je module kun je rechts de rechten weergeven.

Probeer de verschillende posities even uit wat je mooi en praktisch vindt.

Als je gebruikte dezelfde rechten als bij de artikelen. Vergeet niet eerst te testen voordat je klanten aanmeld. We zijn nu offtopic bezig, ik hoop dat we hier niet voor op ons kop krijgen.

Vergeet niet om ook je artikelen de juiste rechten te geven en niet op publiek laten staan. Anders vind Google en wellicht andere ook je artikelen die niet openbaar zijn.

Om terug te komen bij je vraag, je kan in het controle paneel van je wehosting (waar je ook databases instelt of evt Installatron gebruikt) E-mail aliassen aanmaken. Deze stuur je gewoon door naar jou e-mail adres, dan is het ook geregeld.
Discussie gesloten.

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 21:52
#10
Ja, dat begrijp ik maar wat nu is, is dat wanneer je inlogt, je de keuze krijgt in bijv. 8 menu's. Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is: De klant logt in en ziet 1 menu met de bijbehorende tabs.

Nu bij mijn "oude" website werk ik met subfolders maar dat heeft veel onderhoud nodig. Deze nieuwe site, 3.2 is nog op localhost en daar wil ik dus via een login werken zodat ik, wanneer er overlappende topics zijn per klant, dan alleen de rechten wijzigen (en toevoegen bij het desbetreffende menu).
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1150

inloggen en zelf inloggegevens genereren.

20 apr 2014 22:16 - 20 apr 2014 23:00
#11
Dit gaat wel erg off topic. In dit draadje forum.joomlanl.nl/forum/3-x-joomla-exten...t-op-localhost#92400
heb ik in #4 al aangegeven hoe je je klanteninlog met ACL moet regelen. Graag per onderwerp een aparte vraag aanmaken.
Je kunt overigens ook met fake e-mail adressen werken als je gebruikers via de backend aanmaakt (klant1@klant1.nl). Enige nadeel is dat je dan 1x een melding in je mail krijgt dat de mail niet bezorgd kan worden.

Ik ga ervan uit dat je vraag over registreren met e-mail adressen voldoende beantwoord is en sluit dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 apr 2014 23:00 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.901 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie