Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Community Builder met Advanced Search informatiegids.
Community Builder met Advanced Search informatiegids.
21 mei 2014 16:13 - 21 mei 2014 17:59
Ik ben bezig met een nieuwe website
www.inmaasenwaal.nl
(Map is beveiligd met: admin & 112221) waar ik stichtingen, verenigingen en bedrijven de mogelijkheid wil geven om zich zelf weer te geven. Ze kunnen voorgemaakte velden bewerken en zo een basis, extra of uitgebreid profiel bijhouden. Dat werkt allemaal al.
Nu zit ik met een probleem wat ik niet werkende krijg. Ik wil verschillende zoek combinaties mogelijk maken. Met Community Builder List management is dat wat complexer. Dat moet ik voor elke samenstelling een list maken, dat worden er dan meer dan honderd.
Bijvoorbeeld profielen hebben gemeente, dorp, soort onderneming, toerisme derelateerd, etc. Als dan een bezoeker op de website komt moet hij/zij de mogelijk hebben om gecombineerd te zoeken. Dat wil zeggen of alleen op gemeente en dan bedrijven, dak krijg je een resultaat van alle bedrijven, of stichtingen in een bepaald dorp, of toerisme gerelateerd, etc.
Ik ben bang dat dit niet gaat met CB Advanced search, omdat als ik alleen gemeente kies en de andere opties geen selectie maak, ik een SQL error krijg 1064. Zou ik bij ieder veld een nee maken, dan werkt het wel, maar dat is omslachtig. Iemand moet alleen het veld kiezen waarop gezocht moet worden en dan niet alle andere velden op NEE zetten, dat is niet gebruikersvriendelijk.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen buiten List management om?
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Nu zit ik met een probleem wat ik niet werkende krijg. Ik wil verschillende zoek combinaties mogelijk maken. Met Community Builder List management is dat wat complexer. Dat moet ik voor elke samenstelling een list maken, dat worden er dan meer dan honderd.
Bijvoorbeeld profielen hebben gemeente, dorp, soort onderneming, toerisme derelateerd, etc. Als dan een bezoeker op de website komt moet hij/zij de mogelijk hebben om gecombineerd te zoeken. Dat wil zeggen of alleen op gemeente en dan bedrijven, dak krijg je een resultaat van alle bedrijven, of stichtingen in een bepaald dorp, of toerisme gerelateerd, etc.
Ik ben bang dat dit niet gaat met CB Advanced search, omdat als ik alleen gemeente kies en de andere opties geen selectie maak, ik een SQL error krijg 1064. Zou ik bij ieder veld een nee maken, dan werkt het wel, maar dat is omslachtig. Iemand moet alleen het veld kiezen waarop gezocht moet worden en dan niet alle andere velden op NEE zetten, dat is niet gebruikersvriendelijk.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen buiten List management om?
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- inmaasenwaal
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
21 mei 2014 20:48
Hallo inmaasenwaal,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik vermoed dat je databasefout door iets anders wordt veroorzaakt. Maar het is een commerciële extensie, dus leg je probleem eens neer bij de makers.
Vraag me wel af waarom je voor deze toepassing voor een community extensie hebt gekozen en niet voor een cck zoals bijvoorbeeld Zoo.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik vermoed dat je databasefout door iets anders wordt veroorzaakt. Maar het is een commerciële extensie, dus leg je probleem eens neer bij de makers.
Vraag me wel af waarom je voor deze toepassing voor een community extensie hebt gekozen en niet voor een cck zoals bijvoorbeeld Zoo.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 mei 2014 09:41
Dag Astrid, bedankt voor jouw antwoord. Ik heb inderdaad al contact gehad met de maker en die hebben wij een update gestuurd en nu werkt het wel. Probleem lag hem in het feit dat als je maar een van de vele dropdown menu's kiesde, de rest wel meegenomen werd in de zoekopdracht. Dus dan zou ik bij alle velden die niet gekozen moesten worden NVT moeten kiezen, dat is niet gebruiksvriendelijk.
Waarom heb ik voor CB gekozen? Ja omdat ik daar veel mee gewerkt heb en makkelijk programma vind. Het voldoet aan mijn eisen die ik hem. Kan nu ook met CB Profile pro drie templates aanmaken en afhankelijk van welk abonnement die persoon heeft, hij/zij meer of minder mogelijkheden heeft. CCK ken ik niet en met ZOO (van Yootheme?) wist ik niet dat je dat kon maken. Kun je daar ook werken met meer of minder mogelijkheden als profiel?
Waarom heb ik voor CB gekozen? Ja omdat ik daar veel mee gewerkt heb en makkelijk programma vind. Het voldoet aan mijn eisen die ik hem. Kan nu ook met CB Profile pro drie templates aanmaken en afhankelijk van welk abonnement die persoon heeft, hij/zij meer of minder mogelijkheden heeft. CCK ken ik niet en met ZOO (van Yootheme?) wist ik niet dat je dat kon maken. Kun je daar ook werken met meer of minder mogelijkheden als profiel?
- inmaasenwaal
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 mei 2014 09:44
CCK staat voor content construction kit, dus is een algemene term. En er zijn meerdere mogelijkheden om een dergelijk site te maken, maar als dit werkt, is het ook goed toch?
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.685 seconden