Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Active menu-item in hoofd- en submenu
Active menu-item in hoofd- en submenu
28 mei 2014 12:29 - 28 mei 2014 12:29
Hi! Tijd niet geweest hier
Ik heb de volgende situatie:
Ik heb geen link, dus een voorbeeld:
Hoofdmenu:
1. Appels
1a Groene appels
1b Gele appels
2. Peren
2a Stoofperen
2b Suikerperen
3. Bananen
3a Gele bananen
3b Groene bananen
3c Bruine bananen
Als je vervolgens klikt op bijvoorbeeld Suikerperen, dan verschijnt er naast de tekst dit submenu:
2. Peren
2a Stoofperen
2b Suikerperen
Het hoofdmenu blijft staan, dus zijn er dan drie dubbele links. Op zich geen probleem, zou je denken. Echter: ik wil graag, nu ik op Suikerperen geklikt heb, dat item in het submenu visueel aanpassen, zodat het duidelijk is dat het een active menu-item is.
Echter: alleen het menu-item 'Suikerperen' in het hoofdmenu krijgt een class 'active' en 'current', in het submenu gebeurt niets.
Weet iemand hoe ik het zo kan regelen dat ik twee active menu-items krijg?
Ik vermoed trouwens dat dit eerder een template-vraag is dan een component-vraag, verhuis deze vraag dus gerust. Helaas kan ik nu niet checken of het met een standaardtemplate wél werkt, want mijn provider heeft sql-problemen. Wellicht kunnen jullie me alsnog een zetje in de juiste richting geven.
Hartelijke groet,
Sebas
- een hoofdmenu met menu-items (die submenu-items bevatten die bij mouseover zichtbaar worden)
- Een submenu verschijnt als je op een submenu-item geklikt hebt
Ik heb geen link, dus een voorbeeld:
Hoofdmenu:
1. Appels
1a Groene appels
1b Gele appels
2. Peren
2a Stoofperen
2b Suikerperen
3. Bananen
3a Gele bananen
3b Groene bananen
3c Bruine bananen
Als je vervolgens klikt op bijvoorbeeld Suikerperen, dan verschijnt er naast de tekst dit submenu:
2. Peren
2a Stoofperen
2b Suikerperen
Het hoofdmenu blijft staan, dus zijn er dan drie dubbele links. Op zich geen probleem, zou je denken. Echter: ik wil graag, nu ik op Suikerperen geklikt heb, dat item in het submenu visueel aanpassen, zodat het duidelijk is dat het een active menu-item is.
Echter: alleen het menu-item 'Suikerperen' in het hoofdmenu krijgt een class 'active' en 'current', in het submenu gebeurt niets.
Weet iemand hoe ik het zo kan regelen dat ik twee active menu-items krijg?
Ik vermoed trouwens dat dit eerder een template-vraag is dan een component-vraag, verhuis deze vraag dus gerust. Helaas kan ik nu niet checken of het met een standaardtemplate wél werkt, want mijn provider heeft sql-problemen. Wellicht kunnen jullie me alsnog een zetje in de juiste richting geven.
Hartelijke groet,
Sebas
- Sebas
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
28 mei 2014 14:01
Hoeveel menu's heb je? Lijkt erop alsof je meerdere menu's aangemaakt hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 mei 2014 14:05Sebas schreef : Hi! Tijd niet geweest hier
- een hoofdmenu met menu-items (die submenu-items bevatten die bij mouseover zichtbaar worden)
- Een submenu verschijnt als je op een submenu-item geklikt hebt
Meerdere
Een hoofdmenu en een submenu.
- Sebas
- Joomla!NL ontdekker
-
28 mei 2014 14:09
Dat gaat niet werken dan. Active wordt alleen getoond als je 1 menu hebt met submenu-items.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 mei 2014 14:30 - 11 jun 2014 12:03
Allright, duidelijk. Dank voor je antwoord!
Edit Astrid: Topic heropend op verzoek van TS.
Edit Astrid: Topic heropend op verzoek van TS.
- Sebas
- Joomla!NL ontdekker
-
09 jul 2014 16:39
Dank voor het heropenen & excuses voor mijn late reactie.
Ik heb mijn probleem als volgt opgelost:
In het hoofdmenu zet ik het 'Menu-itemtype' op 'Menu-item alias' (staat bij 'Systeemlinks') en koppel ik dit aan het menu-item van het submenu (in mijn voorbeeld: hoofdmenuitem 'Suikerperen' wordt een menu-item alias, deze koppel ik vervolgens aan het menu-item 'Suikerperen' uit het submenu 'Peren').
Vervolgens krijg het menu-item van het submenu de active-class en kan ik deze vormgeven in mijn css.
Ik heb mijn probleem als volgt opgelost:
In het hoofdmenu zet ik het 'Menu-itemtype' op 'Menu-item alias' (staat bij 'Systeemlinks') en koppel ik dit aan het menu-item van het submenu (in mijn voorbeeld: hoofdmenuitem 'Suikerperen' wordt een menu-item alias, deze koppel ik vervolgens aan het menu-item 'Suikerperen' uit het submenu 'Peren').
Vervolgens krijg het menu-item van het submenu de active-class en kan ik deze vormgeven in mijn css.
- Sebas
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden