Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost fatal error: Allowed memory size bij slideshow Widgetkit
fatal error: Allowed memory size bij slideshow Widgetkit
09 mrt 2015 07:52 - 09 mrt 2015 12:31
Beste Allen,
In mijn website www.teamredneck.nl werk ik om foto's te presenteren met modules van Widgetkit (versie 1.5.0). Tot op heden ging het goed. Ik maak telkens een nieuwe gallery aan en laad daarin alle foto's in. Na dit gedaan te hebben verscheen er op de site deze melding:
Nu snap ik hier niets van. Ik heb via de antagonist nog ruim 2 Gb over. Ik weet ook niet waar ik moet zoeken in de genoemde .php. Of wat ik daar zou moeten aanpassen.
De pagina is www.teamredneck.nl/index.php/audio-visuele-beelden/foto-s/2015
Wie weet wat ik verkeerd doe? Of wat ik moet doen?
Vriendelijk bedankt voor jullie reactie
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
In mijn website www.teamredneck.nl werk ik om foto's te presenteren met modules van Widgetkit (versie 1.5.0). Tot op heden ging het goed. Ik maak telkens een nieuwe gallery aan en laad daarin alle foto's in. Na dit gedaan te hebben verscheen er op de site deze melding:
Fatal error: Allowed memory size of 100663296 bytes exhausted (tried to allocate 19584 bytes) in /home/deb78154/domains/teamredneck.nl/public_html/administrator/components/com_widgetkit/helpers/image.php on line 180
Nu snap ik hier niets van. Ik heb via de antagonist nog ruim 2 Gb over. Ik weet ook niet waar ik moet zoeken in de genoemde .php. Of wat ik daar zou moeten aanpassen.
De pagina is www.teamredneck.nl/index.php/audio-visuele-beelden/foto-s/2015
Wie weet wat ik verkeerd doe? Of wat ik moet doen?
Vriendelijk bedankt voor jullie reactie
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
- ivanschalk
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
09 mrt 2015 10:17
Zijn je originele foto's erg groot? Kan zijn dat de memory_limit te laag staat bij je hoster. Enne........ de laatste Widgetkitversie is 1.5.5!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 mrt 2015 13:00
Beste Astrid,
De foto's zijn niet groot, maximaal 300 kb. Het zijn er wel een stuk of 30. Maar ook met 1 foto wordt deze melding gegeven. Wat vreemd is dat eerder geplaatse foto's wel werken.
De gewenste foto's heb ik wel gezamelijk verkleind met een gratis programma. Dat heb ik voorheen niet gedaan. Wellicht dat daar iets in zit. Dan maar even testen om foto's individueel te verkleinen mer Photoshop.
Bedankt.
De foto's zijn niet groot, maximaal 300 kb. Het zijn er wel een stuk of 30. Maar ook met 1 foto wordt deze melding gegeven. Wat vreemd is dat eerder geplaatse foto's wel werken.
De gewenste foto's heb ik wel gezamelijk verkleind met een gratis programma. Dat heb ik voorheen niet gedaan. Wellicht dat daar iets in zit. Dan maar even testen om foto's individueel te verkleinen mer Photoshop.
Bedankt.
- ivanschalk
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2015 07:21
Zo we zijn eruit. Het snel foto verklein programma Faststone Photo was het probleem. Ondanks dat de file size van elke foto onder de 300 KB was, blijft er waarijnschijlijk een watermerkt in staan wat aangeeft dat de foto zwaarder is. Heb eerst 1 foto handmatig verkleind en daarna de rest. Het werkt zo dus ook is alleen meer werk.
Bij deze afgesloten, of iemend moet een ander snel-veel-foto-verklein-progtramma weten?
Bij deze afgesloten, of iemend moet een ander snel-veel-foto-verklein-progtramma weten?
- ivanschalk
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2015 07:49
Heel simpel programmaatje is
Homegallery
(destijds gemaakt voor html sites, dus je krijgt wel wat overbodige bestanden) en je kunt in Photoshop ook een Action opnemen en die vervolgens als batch uitvoeren.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.655 seconden