Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

EZ-Realty Database probleem

30 mrt 2015 12:19 - 30 mrt 2015 15:31
Beste forumleden,

Ik ben tegen een complex probleem aangelopen dat enigszins boven mijn pet gaat. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

De situatie is als volgt. Al enige tijd draait er een J258 website met de EZ-realty component. Dit is een makelaars-component. Deze draait zonder probleem. Nu ben ik begonnen met een migratie naar J341. En hoewel ik de instructie van de ontwikkelaarster heb gevolgd, krijg ik die component niet goed werkend.

Uiteraard heb ik de ontwikkelaarster proberen te benaderen maar die geeft helaas geen respons. Waarschijnlijk door gezondheidsproblemen.

Haar instructie is (in het kort) als volgt:

1. Bouw een J3 site
  2. Kopieer de betreffende EZrealty regels uit de J25 database
  3. Importeer die in de J3 database
  4. Installeer de J3 EZrealty component
  5. Klik op de ´migrate old data´knop
  6. Stel opties in

(Dit is de volledige instructie: www.raptorservices.com/index.php/install...-to-a-joomla-3x-site )

Deze instructie heb ik exact gevolgd (het tabel-voorvoegsel is ook juist) en ook heb ik de procedure geprobeerd op een andere site. Echter zonder succes. Ik krijg diverse foutmeldingen bij het werken in de component. Zoals:

1054 Unknown column 'appliances' in 'field list' SQL=SELECT appliances from jos_ezrealty WHERE id='333'

Als ik de oude tabellen niet importeer, dan werkt de component zonder problemen.

Zelf denk ik dat het probleem zit in stap 5. De daar beschreven knop kom ik bij de installatie niet tegen. Blijkbaar wordt die (eenmalige) functie niet ´getriggerd´.

Heeft iemand enig idee hoe dit te aan te pakken?

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
  • geertf
  • geertf's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

25 mei 2015 12:08
Het lijkt erop dat de oude data niet goed ge-exporteert is.
Het is helaas lastig om op deze manier een goed beeld te krijgen van wat er precies gebeurd is.
Managing partner Nederland - Pixlogix.com
(KVK / CIN: U72200GJ2014PTC081526)
Ons team heeft meer dan 15 jaar ervaring in oplossingen op maat!
  • hielkio
  • hielkio's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.646 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie