Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost (Inloggen) ledenmenu
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 14:37
Hallo Allemaal,
Ik ben bezig de website van ons koor te migreren van 2.5.28 naar 3.4.1. Tot nu toe gaat alles redelijk goed.
Ik heb nu een probleem met het inloggen in het ledenmenu.
Wij hebben een ledenmenu dat wordt geactiveerd zodra onze leden inloggen.
De inlogmodule (inloggen voor leden) heb ik op de site staan.
Als ik gebruikersnaam en wachtwoord invoer krijg ik de error mededeling: "CB login module not created (required)". Ik krijg dus ook het ledenmenu niet op de site.
Aanvullende info:
- Leden kunnen zich bij ons niet zelf registreren. Zij krijgen allemaal dezelfde inlogcodes.
- Community builder gebruik ik alleen voor een ledenlijst met persoonsgegevens in het afgeschermde ledenmenu.
- Ik heb de module CB login daarom ook gedeactiveerd. Als ik die wel activeer krijg ik dus twee inlogmodus op de website. Overigens lukt het ook niet om via de cb login het ledenmenu op de site te krijgen. In joomla 2.5. had ik dit probleem niet.
Vr. gr.
Frans
Ik ben bezig de website van ons koor te migreren van 2.5.28 naar 3.4.1. Tot nu toe gaat alles redelijk goed.
Ik heb nu een probleem met het inloggen in het ledenmenu.
Wij hebben een ledenmenu dat wordt geactiveerd zodra onze leden inloggen.
De inlogmodule (inloggen voor leden) heb ik op de site staan.
Als ik gebruikersnaam en wachtwoord invoer krijg ik de error mededeling: "CB login module not created (required)". Ik krijg dus ook het ledenmenu niet op de site.
Aanvullende info:
- Leden kunnen zich bij ons niet zelf registreren. Zij krijgen allemaal dezelfde inlogcodes.
- Community builder gebruik ik alleen voor een ledenlijst met persoonsgegevens in het afgeschermde ledenmenu.
- Ik heb de module CB login daarom ook gedeactiveerd. Als ik die wel activeer krijg ik dus twee inlogmodus op de website. Overigens lukt het ook niet om via de cb login het ledenmenu op de site te krijgen. In joomla 2.5. had ik dit probleem niet.
Vr. gr.
Frans
- fbennenb
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 14:44
Klopt. Kwam je er met oudere versies van CB nog mee weg om de CB-login te vervangen door de Joomla-login, in de laatste versie moet je de CB-login gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 15:37 - 01 apr 2015 17:45
Hallo Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de module "Inloggen voor leden" gedeactiveerd en de module "CB login" geactiveerd, maar krijg nu de volgende melding:
Mijn vraag is dus eigenlijk: "Hoe krijg ik via de cb login het ledenmenu" online?
Vr. gr.
Frans
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de module "Inloggen voor leden" gedeactiveerd en de module "CB login" geactiveerd, maar krijg nu de volgende melding:
Fout
Your sign up process is not yet complete! Please check again your email for further instructions that have just been resent. If you don't find the email, check your spam-box. Make sure that your email account options are not set to immediately delete spam. If that was the case, just try logging in again to receive a new instructions email.
Mijn vraag is dus eigenlijk: "Hoe krijg ik via de cb login het ledenmenu" online?
Vr. gr.
Frans
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- fbennenb
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 17:46 - 01 apr 2015 17:46
Maakt in principe niet uit welke login je gebruikt om content voor geregistreerden te tonen. Zijn je Joomla gebruikers wel gesynchroniseerd met CB? Via CB - Tools.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 17:56
Als ik "Synchronize users" aanklik dan staat daar:
"Joomla User Table and Joomla Community Builder User Table now in sync!"
Ik neem aan dat je dat bedoeld.
Ik krijg echter nog steeds de foutmelding.
"Joomla User Table and Joomla Community Builder User Table now in sync!"
Ik neem aan dat je dat bedoeld.
Ik krijg echter nog steeds de foutmelding.
- fbennenb
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 18:04
Kloppen je instellingen wel bij de CB configuratie? Is de betreffende gebruiker wel geactiveerd?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- fbennenb
(Inloggen) ledenmenu
01 apr 2015 21:00
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik de juiste oplossing gemarkeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.717 seconden