- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Community builder herinstalleren?
Community builder herinstalleren?
05 apr 2015 11:01Ik ben bezig met de migratie van j2.5 naar 3.4. Dat is inhoudelijk bijna rond.
Nu wilde ik wat veranderen in de parameters van cb_login. (o.a. gebruikersnaam/wachtwoord vergeten) verwijderen.)
Dat ging niet helemaal goed denk, waardoor ik de loginmodule nu niet meer zie. Ik heb vervolgens de oude settings weer teruggezet, maar vreemd genoeg krijg ik de login niet meer in beeld, waardoor ik ook het ledenmenu niet meer zie.
Ook heb ik enige veranderingen aangebracht is de settings van cb zelf (veld- en lijstbeheer) die ook niet zo best uitpakten.
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer welke settings ik precies veranderd heb.
Nu dacht ik dat het misschien goed zou zijn om cb in zijn geheel te verwijderen incl. de cb database en opnieuw te installeren.
De gehele oude database van vóór de migratie heb ik nog en dus ook de cb tabellen.
Ik wil even verifiëren of dit een goede oplossing is.
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Of is er een andere oplossing?
Prettige paasdagen
Frans
- fbennenb
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
05 apr 2015 13:23Volgens mij moet je dan nog wel de goede nl-NL plugin opzoeken en installeren
Ik zou dus versie 2.0.7 nog eens installeren.
Daarna caches verwijderen, en dan via Tools van CB alle checks uitvoeren en waar nodig de fouten herstellen
(ik zou als laatste de canvas opmaak uitvoeren....)
Caches verwijderen, browsers schoonmaken etc
Je kunt natuurlijk ook voor de zekerheid kijken via Extensiebeheer>Databased op "Repareren" drukken
Let op: Voordat je dit allemaal gaat doen, wel eerst een volledige back-up maken (met bv Akeeba)
"CARPE DIEM"
- SPABO
-
05 apr 2015 14:49Bedankt voor je snelle antwoord.
Ja, ik heb j3.4.1. en Phoca 2.0.7.
Kan/moet ik na deinstalleren en herinstalleren ook de oude database terugzetten? Ik heb voorheen veel werk gehad met het opzetten van een ledenlijst met bijbehorend veldbeheer en dat wil ik niet nog eens doen.
De canvas gebruik ik volgens mij niet.
Database repareren via extensiebeheer leverde niets op.
Vr. gr.
Frans
- fbennenb
05 apr 2015 23:28Maak voor de zekerheid eerst een backup van je huidige situatie en maak in het vervolg ook een backup voordat je gaat experimenteren met settings en overrides!
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 apr 2015 15:50Dat ging goed. Ik zie nu ook weer de cb inlog op de site.
Vervolgens wilde het nl taalbestand installeren, maar daar ging het mis.
Ik kreeg de mededeling:
enWaarschuwing
JInstaller: :Installeren: Kan Joomla XML instellingenbestand niet vinden
Fout
Kan geen installatiepakket vinden
Omdat ik op het forum gezien heb dat je dan kunt proberen om te installeren via de map heb ik dit gedaan.
Ik heb de uitgepakte bestanden in de map
gezet, maar kreeg ook nu weer de foutmelding:/httpdocs/tmp/plug_language_dutch_nl-NL_2.0.7.1.0.4+acf92bce1/
Nu weet ik het niet meer.Fout
Vul een pakketmap in
Kan geen installatiepakket vinden
- fbennenb
06 apr 2015 15:52Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
06 apr 2015 22:36 - 06 apr 2015 22:39Cb-plugin is inmiddels geïnstalleerd.
Ik kan echter nu geen gebruikerslijst (=ledenlijst) in beeld krijgen. Ik heb alle gebruikers wel netjes in gebruikersbeheer staan. De persoonsgegevens van de leden komen in beeld als je op de naam in de gebruikerslijst klikt. Die lijst krijg ik echter niet in beeld.
Mij is niet zo duidelijk hoe de settings in lijstbeheer precies moeten staan.
Ik dacht dat die goed stonden, maar ben daar ook weer niet helemaal zeker van, aangezien die instellingen toch wat anders zijn dan in de j2.5. versie. (ik had overigens van die settings screenshots gemaakt.)
Misschien is ook het onderstaande van belang:
Ik heb in cb-tools een aantal controles uitgevoerd en die gaven bij "Controleer Basis CB database" de volgende problemen weer (in rood weergegeven):
en:Waarschuwing: 6 ingaven in Community Builder _comprofiler_fields hebben slechte sys waarden.
field=_UE_FORUM_FORUMRANKING fieldid=23
field=_UE_FORUM_TOTALPOSTS fieldid=22
field=_UE_FORUM_KARMA fieldid=21
field=_UE_FB_SIGNATURE fieldid=20
field=_UE_FB_VIEWTYPE_TITLE fieldid=19
field=_UE_FB_ORDERING_TITLE fieldid=18
Dit kan worden opgelost door eerst de database te backuppen daarna hier te klikken.
Basis CB Database structuur verschillen:
Table #__comprofiler Storage Engine is MyISAM instead of InnoDB
Table #__comprofiler_fields Column displaytitle exists but should not exist
Table #__comprofiler_plugin Column access exists but should not exist
Table #__comprofiler_tabs Column useraccessgroupid exists but should not exist
De Basis CB database structuur verschillen kunnen worden gerepareerd (aangepast) door hier te klikken Klik hier om alle Basis CB hierboven vermelde database verschillen te repareren (aan te passen) (u kunt ook hier klikken voor simuleren reparatie (aanpassing) queries),
Wellicht zijn dit restanten van eerder geklungel van mij.
De andere controles gaven alleen maar groene tekst te zien.
Backups van database en website heb ik inmiddels gemaakt.
- fbennenb
06 apr 2015 22:45Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid