- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
scripts en akeeba op de server
27 apr 2015 18:02 - 27 apr 2015 19:08Hallo,
Bedankt voor het lezen.
Ik krijg van mijn hoster een mailtje dat ik niet mag backuppen met akeeba, omdat een script daar problemen veroorzaakt op de server
Bij het backuppen met akeeba krijg ik een melding dat de php versie niet goed is, wat ik ook al gezien heb in andere onderwerpen in dit forum.
Regelmatig gaat de server ofline en krijg ik een foutmelding zoals hieronder
Nu is mijn vraag kan een script dit soort storingen veroorzaken, of uberhaupt kan een script een probleem veroorzaken op een server?________
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, admin@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.23 (Unix) mod_ssl/2.2.23 OpenSSL/1.0.0-fips DAV/2 PHP/5.3.23 Server at www.mijndomein.nl Port 80
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- pa2cjh
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
27 apr 2015 18:11In de logs moet je ook kunnen vinden waarom de 500 internal server error opkomt.
Wat is precies de melding van Akeeba over PHP? Over dat die obsolete is?
CMSJoy
KVK: 01164886
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
27 apr 2015 18:12Therefore you should only count on PHP 5.3 being supported until August 2015
Ben wel heel benieuwd wat voor argumenten je hoster hiervoor aandraagt. Als een script problemen oplevert (en zeker een goed doordachte extensie zoals Akeeba Backup), dan heb ik mijn twijfels over de serverconfiguratie.Ik krijg van mijn hoster een mailtje dat ik niet mag backuppen met akeeba, omdat een script daar problemen veroorzaakt op de server
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 apr 2015 19:02 - 27 apr 2015 19:21Ik zie in log's een groot aantal regels met een IP nummer dat niet van mij is, zie kopie van die regel
2015-03-03T10:21:52+00:00 INFO 24.114.29.162 joomlafailure De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is niet correct of u heeft nog geen account.
Het IP nummer hier boven beginnend met 24. enz is niet de mijne.
terwijl in de joomla_update.php log alles goed is want daar zie ik de verschillende update's die ik gedaan heb, die er verder goed uitzien met mijn vaste ip nummer
Ik zelf heb een vast IP nummer bij mijn provider UPC nu ZIGGO
Gr Kees[/strike]
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per topic. Dit heeft niets te maken met je oorspronkelijke vraag.
Edit Jelle. En ter informatie, Ziggo maakt gebruik van "dynamische" IP adressen dus kan wel degelijk veranderen.
- pa2cjh
28 apr 2015 23:38 - 29 apr 2015 07:38Hallo Jelle ik heb nog steeds dezelfde IP adres wat ik ook al had bij UPC en nu bij ZIGGOEdit Jelle. En ter informatie, Ziggo maakt gebruik van "dynamische" IP adressen dus kan wel degelijk veranderen.
Gr Kees
- pa2cjh
28 apr 2015 23:46Met verandering van een router of pc, of als er een storing is geweest bij je provider.
Maar dit is totaal niet van toepassing van je probleem.
Bovenstaande wat Astrid schrijft is van toepassing op je vraag voor een oplossing.Ben wel heel benieuwd wat voor argumenten je hoster hiervoor aandraagt. Als een script problemen oplevert (en zeker een goed doordachte extensie zoals Akeeba Backup), dan heb ik mijn twijfels over de serverconfiguratie.
Zou dus toch de vraag bij je hoster neerleggen en om uitleg vragen!!
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
29 apr 2015 12:28De hoster antwoordde mij dat bij het backuppen met akeeba op een van de twee site's die ik bij hem heb was er veel 'data'verkeer want een meter gaf dat bij hem aan en direct ging ook zijn server onderuit, zelfs zijn eigen site was niet te berijken.
Hij vroeg mij om tijdens 'kantooruren' dan maar te backuppen.
Ik gaf ook aan dat de versie van php te laag is en dat krijg ik ook bij akeeba als waarschuwing, hij had het erover dat deze week wordt die software geupdate.
Dus ik wacht maar af of dat de oplossing is.
Ik geef dan wel een reactie op het forum terug
Gr Kees
- pa2cjh
29 apr 2015 13:02Een backup tijdens kantooruren... Vind ik maar vreemd zo een advies.
CMSJoy
KVK: 01164886
- GahanZwart
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2015 21:39Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
15 mei 2015 23:14De Hoster is bezig met het upgraden van zijn servers en maandag a.s. is de server waar mijn site op staan aan de beurt om te worden geupgraded. Ik ban benieuwd en hoop dat het dan opgelost is en ik weer op mijn tijd kan backuppen zonder de waarschuwing van Akeeba.
Gr. Kees
- pa2cjh
16 mei 2015 09:14Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team