Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Jevents, applicable calanders
Jevents, applicable calanders
06 jun 2015 16:15
Wie help mij om de rechten zo in te stellen dat gebruikers alleen in bepaalde categorie en kalenders kan toevoegen?
Ik heb in versie 2.2.9 van Jevents het wel zo dat een bepaalde gebruiker alleen evenementen kan toevoegen waarop hij rechten heeft.
in versie 3.1.45 kan deze gebruiker in elke categorie een evenement toevoegen.
ik heb gezocht naar verschillen in de configuratie van jevents en rechten maar ik zie geen verschil die dit gedrag kan verklaren.
Bij beheer user kan ik wel de categorie selecteren maar de lijst met kalenders blijft leeg en dus default. Echter de gebruiker kan ook in andere dan geselecteerde categorie evenementen toevoegen.
Ik ben ook tegen gekomen dat de setting van het menuitem het aantal categorieën kan beperken, maar dat speelt niet.
Ik wil realiseren dat de ene gebruiker alleen events uit een bepaalde categorie kan toevoegen enten andere uit andere categorie.
Groeten Joost
Ik heb in versie 2.2.9 van Jevents het wel zo dat een bepaalde gebruiker alleen evenementen kan toevoegen waarop hij rechten heeft.
in versie 3.1.45 kan deze gebruiker in elke categorie een evenement toevoegen.
ik heb gezocht naar verschillen in de configuratie van jevents en rechten maar ik zie geen verschil die dit gedrag kan verklaren.
Bij beheer user kan ik wel de categorie selecteren maar de lijst met kalenders blijft leeg en dus default. Echter de gebruiker kan ook in andere dan geselecteerde categorie evenementen toevoegen.
Ik ben ook tegen gekomen dat de setting van het menuitem het aantal categorieën kan beperken, maar dat speelt niet.
Ik wil realiseren dat de ene gebruiker alleen events uit een bepaalde categorie kan toevoegen enten andere uit andere categorie.
Groeten Joost
- joostweb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 33
-
Jevents, applicable calanders
06 jun 2015 17:23
Wat bedoel je met "Beheer user"? Die optie ken ik niet in JEvents.
In de meest recente versies van JEvents kun je niet op kalender-niveau autoriseren, maar wel op categorieniveau.
Om die van elkaar te scheiden kun je in Joomla!-Gebruikersbeheer groepen aanmaken.
Vervolgens kun je in JEvents-Categoriebeheer aangeven welke groep wel of niet mag bewerken, aanmaken, enz.
In de meest recente versies van JEvents kun je niet op kalender-niveau autoriseren, maar wel op categorieniveau.
Om die van elkaar te scheiden kun je in Joomla!-Gebruikersbeheer groepen aanmaken.
Vervolgens kun je in JEvents-Categoriebeheer aangeven welke groep wel of niet mag bewerken, aanmaken, enz.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11308
Jevents, applicable calanders
07 jun 2015 20:24
De optie is ' autoriseert users', selecteer je dan een gebruiker , dan kun je daar de rechten van de gebruiker beheren.
hierbij staan welke categorie en welke calender van toepassing zijn.
Hier heb ik een selectie van categorien gemaakt, maar ik zie de beperkte lijst categorieën terug als deze gebruiker events aanmaakt.
daarnaast zie ik dat alleen default kalanders beschikbaar zijn op de beheersing en er geen selectie gemaakt kan worden.
De vraag is dus hoe kan ik gebruikers events laten aanmaken op een beperkte lijst met categorieën?
Groeten Joost
hierbij staan welke categorie en welke calender van toepassing zijn.
Hier heb ik een selectie van categorien gemaakt, maar ik zie de beperkte lijst categorieën terug als deze gebruiker events aanmaakt.
daarnaast zie ik dat alleen default kalanders beschikbaar zijn op de beheersing en er geen selectie gemaakt kan worden.
De vraag is dus hoe kan ik gebruikers events laten aanmaken op een beperkte lijst met categorieën?
Groeten Joost
- joostweb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 33
-
Jevents, applicable calanders
08 jun 2015 10:59
Ik zou eens beginnen met het updaten van JEvents naar de laatste versie (3.2.15) en ook het laatste taalpakket te installeren. Misschien dat er dan wat duidelijkheid komt in het verhaal.
De optie is in het Nederlands namelijk "Geautoriseerde gebruikers". En daar kan je voor zover ik weet gewoon een categorie en een kalender selecteren.
De optie is in het Nederlands namelijk "Geautoriseerde gebruikers". En daar kan je voor zover ik weet gewoon een categorie en een kalender selecteren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37554
Jevents, applicable calanders
08 jun 2015 19:33
Astrid,
versie is nu uptodate. Het venster heet inderdaad 'authorised users', dit door spellingcontrole op tablet.
Een spelfout veranderd niets aan de inhoud van de vraag die ikea goed mogelijk heb proberen toe te lichten.
ik heb 10 tallen categorieën en 3 kalenders.
een gebruiker zou slechts enkele categorien mogen gebruiken bij aanmaken en wijzigen van evenementen.
op dit moment kan men nog alle categorieën kiezen.
Wat ik zie is dat ik bij 'authorised users' en dan bij de 'edit user' wel de juiste selectie heb gemaakt bij de 'applicable' categories' heb gemaakt, maar bij 'applicable calenders' er alleen 'default' in de lijst komt. Ik heb dit vergeleken met een site (joomla 2.5) die ik opnieuw aan het maken ben in Joomla 3.x , daar zie ik wel alle kalenders bij de optie 'applicable calanders'. Dit is slechts een constatering en kan een aanwijzing zijn.
Het probleem waar ik niet kom is dus dat een gebruiker te veel categorieën kan gebruiken.
Groeten Joost
versie is nu uptodate. Het venster heet inderdaad 'authorised users', dit door spellingcontrole op tablet.
Een spelfout veranderd niets aan de inhoud van de vraag die ikea goed mogelijk heb proberen toe te lichten.
ik heb 10 tallen categorieën en 3 kalenders.
een gebruiker zou slechts enkele categorien mogen gebruiken bij aanmaken en wijzigen van evenementen.
op dit moment kan men nog alle categorieën kiezen.
Wat ik zie is dat ik bij 'authorised users' en dan bij de 'edit user' wel de juiste selectie heb gemaakt bij de 'applicable' categories' heb gemaakt, maar bij 'applicable calenders' er alleen 'default' in de lijst komt. Ik heb dit vergeleken met een site (joomla 2.5) die ik opnieuw aan het maken ben in Joomla 3.x , daar zie ik wel alle kalenders bij de optie 'applicable calanders'. Dit is slechts een constatering en kan een aanwijzing zijn.
Het probleem waar ik niet kom is dus dat een gebruiker te veel categorieën kan gebruiken.
Groeten Joost
- joostweb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 33
-
Jevents, applicable calanders
08 jun 2015 19:51
Sorry. Misschien dat iemand anders hier meer vanaf weet. Ik haak al af bij het feit dat je meer categorieën dan kalenders hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37554
Jevents, applicable calanders
09 jun 2015 21:50
Ik heb een nieuwe categorie toegevoegd en daarna een kalander met deze categorie. Daarna kwam de nieuwe kalender wel in de list.
Dit suggereert dat er iets niet normaal is gegaan met het aanmaken van de categorien en kalenders. Ik heb dit gedaan middels de import functie met ical files.
Een hier dit lostte het probleem met de rechten niet op. Uiteindelijk leek dit in Jevents Config bij permissions te zitten. Ik heb nu enable user authorisation op yen gezet en dan worden alleen de selecte categories getoond. Echter het is nu voor supervisors niet mogelijk om events te editen.
Ik vermoed dat dit niet helemaal de juiste oplossing is maar het werkt voor nu.
Groeten Joost
Dit suggereert dat er iets niet normaal is gegaan met het aanmaken van de categorien en kalenders. Ik heb dit gedaan middels de import functie met ical files.
Een hier dit lostte het probleem met de rechten niet op. Uiteindelijk leek dit in Jevents Config bij permissions te zitten. Ik heb nu enable user authorisation op yen gezet en dan worden alleen de selecte categories getoond. Echter het is nu voor supervisors niet mogelijk om events te editen.
Ik vermoed dat dit niet helemaal de juiste oplossing is maar het werkt voor nu.
Groeten Joost
- joostweb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 33
-
Jevents, applicable calanders
09 jun 2015 21:53
In ieder geval fijn dat het werkt. Dank je wel voor de terugkoppeling. Dan sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37554
Tijd voor maken pagina: 0.694 seconden