Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Woordenboek in een database, kan dat, bestaat dat?
Woordenboek in een database, kan dat, bestaat dat?
12 jun 2015 11:14
Goedemorgen,
Op mijn website heb ik een online computer woordenboek, dat geregeld wordt bijgehouden.
Intussen begint het zulke vormen aan te nemen, dat het (te) veel tijd gaat kosten.
Bestaat er zoiets als een module waar een database aan hangt, waarin ik het woordenboek kan bijhouden?
Ik ben geen programmeur, maar het lijkt me wel een uitdaging.
Op mijn website heb ik een online computer woordenboek, dat geregeld wordt bijgehouden.
Intussen begint het zulke vormen aan te nemen, dat het (te) veel tijd gaat kosten.
Bestaat er zoiets als een module waar een database aan hangt, waarin ik het woordenboek kan bijhouden?
Ik ben geen programmeur, maar het lijkt me wel een uitdaging.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
12 jun 2015 11:18
Deze
misschien?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 jun 2015 19:44
Hoi Astrid,
Goed idee, heb het pakketje geïnstalleerd, maar de site ging tijdens de installatie meteen hangen.
In beheer zag ik het component wel staan, toch denk ik dat er iets mis gaat....
Gelukkig heb ik nog zoiets als een backup, maar toch.
Laat weer van me horen.
Kent iemand het pakket Dictionary?
Heb het hier vandaan:
www.web-eau.net/developpement/dictionary
Goed idee, heb het pakketje geïnstalleerd, maar de site ging tijdens de installatie meteen hangen.
In beheer zag ik het component wel staan, toch denk ik dat er iets mis gaat....
Gelukkig heb ik nog zoiets als een backup, maar toch.
Laat weer van me horen.
Kent iemand het pakket Dictionary?
Heb het hier vandaan:
www.web-eau.net/developpement/dictionary
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
13 jun 2015 20:05 - 13 jun 2015 20:17
Ik heb het component meteen maar weer verwijderd, dat ging niet goed komen.
Vervolgens Dictionary component geïnstalleerd.
Bij het importeren van een xlmx document in het Dictionary component krijg ik de volgende foutmelding: 1062
Moet ik me nu zorgen maken?
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Vervolgens Dictionary component geïnstalleerd.
Bij het importeren van een xlmx document in het Dictionary component krijg ik de volgende foutmelding: 1062
Als ik ga kijken zie ik in regel 960 dit staan:Header may not contain more than a single header, new line detected in /public/sites/../libraries/joomla/application/web.php on line 960
Code:
{
header($string, $replace = true, $code = null);
}
Edit Jelle. Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
13 jun 2015 20:30
Bedankt Jelle.D
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
13 jun 2015 21:06
Die melding betekent waarschijnlijk dat de structuur van je import bestand niet goed is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
17 jun 2015 11:01 - 17 jun 2015 11:22Astrid, de structuur hier van het document is CSV, dus door komma´s gescheiden. Zoals een letter ID, letternaam en een woord met daarachter de betekenis. Ik ben er intussen achter dat je maar erg beperkt gebruik mag maken van verschillende tekens uit de ASCII lijst. Zo mag ik in het Dictionary component alleen komma´s gebruiken voor de letter, het woord, betekenis van het woord. Alles na de eerstvolgende komma wordt dan niet weergegeven. Dus maak ik andere of kortere zinnen. Tekens zoals è en é en etc. kunnen niet gewoon worden weergegeven. Het " teken verstoort de structuur.Astrid schreef : Die melding betekent waarschijnlijk dat de structuur van je import bestand niet goed is.
Zoals eerder al aangegeven heb ik eerst een export gedaan uit Dictionary, dat bleek een .CSV document te zijn. De inhoud uit het export bestand moet eerst gestript worden vooraleer je deze kunt gebruiken. Want al die tekens die erin zijn gebruikt, verstoren de structuur waardoor teksten niet, onjuist of maar gedeeltelijk worden weergegeven. Is er een soort "work-around" voor de beperkingen in het gebruik van ASCII tekens in de uitleg zoals ", &, è en é, etc. zodat alle teksten toch op de juiste plek en wijze getoond blijven worden?
De structuur van de tabel ziet er als volgt uit:
utf8_general_ci wordt gebruikt zodat zoeken minder accurater gaat, maar het is ook erg beperkend.ID int(11)
Letter_ID int(11)
Word varchar(255) utf8_general_ci
definition utf8_general_ci
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
17 jun 2015 11:26 - 17 jun 2015 11:27
Maak je csv bestand bij voorkeur met Open Office Calc. Excel geeft vaak problemen. En het is echt heel simpel. Importeer de bijlage maar (eerst even uitpakken), dat zou goed moeten gaan. Zijn wel faketeksten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
17 jun 2015 13:40
Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal hier zeker aan denken de eerst volgende keer dat ik met csv bestanden ga werken.
Jij bent overigens de eerste die iets zinvols roept over Open Office, die gebruik ik overigens al jaren samen met MS Office en dat gaat de laatste tijd heel goed samen.
Wordt vervolgd.
Bedankt voor je snelle reactie, ik zal hier zeker aan denken de eerst volgende keer dat ik met csv bestanden ga werken.
Jij bent overigens de eerste die iets zinvols roept over Open Office, die gebruik ik overigens al jaren samen met MS Office en dat gaat de laatste tijd heel goed samen.
Wordt vervolgd.
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
17 jun 2015 14:04 - 17 jun 2015 14:05
Je tekst werkt perfect en "" storen helemaal niet in de structuur. Deze tekens gebruikte ik om aan te geven dat alles wat daartussen staat, bij elkaar hoort. Ik zie dat jij dat hier ook doet, dus dat is de oplossing in mijn geval.
Voortaan dus .csv bestanden bewerken met Open Office.
Ik gebruik de ècht gratis Open Office versie in Trisquel Linux, de enige ècht gratis versie van Linux.
Nogmaals super bedankt Astrid!
Voortaan dus .csv bestanden bewerken met Open Office.
Ik gebruik de ècht gratis Open Office versie in Trisquel Linux, de enige ècht gratis versie van Linux.
Nogmaals super bedankt Astrid!
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
17 jun 2015 14:34
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde reactie geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een reactie waarin de oplossing staat beschreven.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.714 seconden