Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost email aan banner hangen
email aan banner hangen
19 jun 2015 19:25
hallo,
Ik had een vraagje;
Wij hebben een goede doelen banjer op de site. (gif file)
Nu willen we reageren als er iemand de banjer aanklikt.
Is het ook mogelijk om wanneer iemand op de banner klik een email te ontvangen?
Ik had een vraagje;
Wij hebben een goede doelen banjer op de site. (gif file)
Nu willen we reageren als er iemand de banjer aanklikt.
Is het ook mogelijk om wanneer iemand op de banner klik een email te ontvangen?
- rdijkstra
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
email aan banner hangen
20 jun 2015 13:41
RDijkstra,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Voor zover ik weet kan in Joomla! alleen een registratie van het aantal kliks worden bijgehouden.
Een e-mail sturen als iemand erop klikt heb ik nog nergens als functionaliteit gezien.
Ik vraag mij ook af of je daar wat aan hebt, want als iemand erop klikt, dan is dat alleen bekijken en weet je verder nog niets.
Naast de registratie van het aantal kliks in Joomla! zou je het ook kunnen registreren met Google Analytics.
Maar nog steeds is dat zonder de mogelijkheid dat je een notificatie krijgt als er iemand op een banner heeft geklikt.
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.
Voor zover ik weet kan in Joomla! alleen een registratie van het aantal kliks worden bijgehouden.
Een e-mail sturen als iemand erop klikt heb ik nog nergens als functionaliteit gezien.
Ik vraag mij ook af of je daar wat aan hebt, want als iemand erop klikt, dan is dat alleen bekijken en weet je verder nog niets.
Naast de registratie van het aantal kliks in Joomla! zou je het ook kunnen registreren met Google Analytics.
Maar nog steeds is dat zonder de mogelijkheid dat je een notificatie krijgt als er iemand op een banner heeft geklikt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
email aan banner hangen
22 jun 2015 08:57
hallo,
Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp dat de functionaliteit misschien wat vreemd is, maar doel is om de website eigenaar te laten weten dat iemand op de banner heeft geklikt. En ook op dat moment, zodat ze controle hebben over hoeveel keer er geklikt is, en op welk moment.
Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp dat de functionaliteit misschien wat vreemd is, maar doel is om de website eigenaar te laten weten dat iemand op de banner heeft geklikt. En ook op dat moment, zodat ze controle hebben over hoeveel keer er geklikt is, en op welk moment.
- rdijkstra
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
email aan banner hangen
22 jun 2015 10:34
Dat kunnen ze toch in de backend zien bij Advertenties - Volgen? Ik begrijp de toegevoegde waarde van een e-mail niet. Als er geklikt wordt en je krijgt een e-mail dat iemand geklikt heeft, dan kan je er verder nog niets mee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
email aan banner hangen
22 jun 2015 10:53 - 22 jun 2015 11:02zien bij Advertenties - Volgen?
wellicht ook handig te vermelden dat het alleen zichtbaar is onder die kop als er bij de advertentie de optie "volg klikken" op Ja word gezet.
In principe wel, maar dan is het handig om te weten hoe je PHP pagina's kunt aanpassen en hoe je een plugin maakt.Is het ook mogelijk om wanneer iemand op de banner klik een email te ontvangen?
Als er op een banner word geklikt dan word de functie "click" in de controller /components/com_banners/controller.php opgeroepen. Je zou die functie kunnen aanpassen en dan een call maken naar een functie in de plugin.
In de plugin zet je dan een mailer functie en past het wat aan om datum etc ook te verkrijgen.
info:
- docs.joomla.org/Triggering_content_plugins_in_your_extension
- docs.joomla.org/J3.x:Creating_a_Plugin_for_Joomla
- docs.joomla.org/Sending_email_from_extensions
- Bluefox
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.663 seconden