Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Contactformulier
Contactformulier
24 aug 2015 12:41
Beste,
Graag zou ik de velden wat breder maken van mijn contactformulier (de lengte is ok) op de url www.start-to-swim.com/contact .
De marge van de boven en onderkant zou ik ook graag wat groter maken.
Hoe doe ik dit?
Bedankt.
Guy
Graag zou ik de velden wat breder maken van mijn contactformulier (de lengte is ok) op de url www.start-to-swim.com/contact .
De marge van de boven en onderkant zou ik ook graag wat groter maken.
Hoe doe ik dit?
Bedankt.
Guy
- Guy
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Contactformulier
24 aug 2015 13:23
Hallo,
Misschien ook even handig voor de leden als je verteld welke extensie je daarvoor gebruikt.
Misschien ook even handig voor de leden als je verteld welke extensie je daarvoor gebruikt.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Guy
Contactformulier
24 aug 2015 13:29
Wat is het verschil tussen lengte en breedte?
Waarom gebruik van een externe extensie terwijl de standaard contact formulier dit ook kan?
Waarom gebruik van een externe extensie terwijl de standaard contact formulier dit ook kan?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Contactformulier
24 aug 2015 13:34
Hallo,
Ik wil chronoforms houden.
Ik bedoel de hoogte van de velden die ik wil verbreden en de afstand verbreden van het contactformulier tot de rand boven en onder.
Groeten
Ik wil chronoforms houden.
Ik bedoel de hoogte van de velden die ik wil verbreden en de afstand verbreden van het contactformulier tot de rand boven en onder.
Groeten
- Guy
Contactformulier
24 aug 2015 13:37
Nu weet ik niet of het gedaan kan worden in de extensie zelf ( gebruik het niet )
Dit voor je gevonden via firebug.
In /components/com_chronoforms/css/frontforms_tight.css
Aanpassen naar believe.
Dit voor je gevonden via firebug.
In /components/com_chronoforms/css/frontforms_tight.css
Aanpassen naar believe.
Code:
}
.ccms_form_element input, textarea, input[type="file"] {
border: 1px solid #d3d3d3;
margin-bottom: 3px;
padding: 4px !important;
}
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Contactformulier
24 aug 2015 13:53
Beste
Het is me niet duidelijk hoe ik de hoogte moet aanpassen en hoe de afstand tot boven en beneden.
Dit is nieuw voor me.
Guy
Het is me niet duidelijk hoe ik de hoogte moet aanpassen en hoe de afstand tot boven en beneden.
Dit is nieuw voor me.
Guy
- Guy
Contactformulier
24 aug 2015 13:54 - 24 aug 2015 13:55
Even ook hier mee spelen.
Of toevoegen.
Code:
.ccms_form_element {
clear: both;
margin-bottom: 2px;
padding: 1px 0 1px 5px;
position: relative;
}
Code:
.ccms_form_element input {
height: 40px;
}
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Contactformulier
24 aug 2015 18:50
hallo,
Als ik de hoogte aanpas dan is het invulveld voor het 'bericht' niet meer zo breed als ervoor en erg smal. Hoe kan ik dit ook nog aanpassen?
Guy
Als ik de hoogte aanpas dan is het invulveld voor het 'bericht' niet meer zo breed als ervoor en erg smal. Hoe kan ik dit ook nog aanpassen?
Guy
- Guy
Contactformulier
24 aug 2015 19:00
Dan weet ik niet wat je allemaal doet maar je zal zelf ook even moeten experimenteren.
Je weet nu waar je wezen moet dus ik zou zeggen proberen, daar leer je het meest van.
We zijn een forum gespitst op problemen met joomla en eigenlijk geen helpdesk om layouts te veranderen.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Je weet nu waar je wezen moet dus ik zou zeggen proberen, daar leer je het meest van.
We zijn een forum gespitst op problemen met joomla en eigenlijk geen helpdesk om layouts te veranderen.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Contactformulier
24 aug 2015 20:11
Beste,
Bedankt om me de juiste plaats aan te wijzen, het is gelukt.
Enkel ik vind niet hoe ik meer spatie kan voorzien tussen het contactformulier en de header en footer.
Groeten,
Guy
Bedankt om me de juiste plaats aan te wijzen, het is gelukt.
Enkel ik vind niet hoe ik meer spatie kan voorzien tussen het contactformulier en de header en footer.
Groeten,
Guy
- Guy
Contactformulier
24 aug 2015 20:33
Beste,
Ik heb het gevonden en volgende specifieke code toegevoegd:
Bedankt voor de hulp.
Ik heb het gevonden en volgende specifieke code toegevoegd:
Code: