Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Redirect article naar menu-item
26 aug 2015 00:47
Ik vroeg me af wanneer een artikel geopend wordt, de gebruiker onmiddellijk doorgestuurd kan worden naar de contactpagina. Mijn website maakt gebruik van masonry en éénn tegel wil ik gebruiken om de contactpagina te openen. Alleen kan ik enkel artikels aan deze tegels linken.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
- wouterdm
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
26 aug 2015 08:57
Je kunt toch gewoon een link maken naar het menu-item contact? Ik begrijp je vraag niet helemaal denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
26 aug 2015 15:04
Als ik een gewone link maak in het artikel, dan opent dit artikel waarop bezoekers op de link moeten klikken. Klopt het wat ik zeg?
Of heb je een andere link in gedachten?
Of heb je een andere link in gedachten?
- wouterdm
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
26 aug 2015 15:13
De website kan je voorlopig hier bekijken:
www.woutehk153.153.axc.nl/
Je zal zien dat via 'contact' in de navigatiebalk het contactformulier wordt weergegeven. Dit is geen aangemaakt artikel maar via de component 'contactpersonen'.Op de homepagina staat ook een tegel die een artikel vertegenwoordigt. Klik daarop en je komt op een artikel terecht. Alleen wil ik dit artikel niet weergeven maar wel het contactformulier via 'componenten > contactpersonen'.
Je zal zien dat via 'contact' in de navigatiebalk het contactformulier wordt weergegeven. Dit is geen aangemaakt artikel maar via de component 'contactpersonen'.Op de homepagina staat ook een tegel die een artikel vertegenwoordigt. Klik daarop en je komt op een artikel terecht. Alleen wil ik dit artikel niet weergeven maar wel het contactformulier via 'componenten > contactpersonen'.
- wouterdm
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
26 aug 2015 17:02
Dan moet je die tegel laten verwijzen naar de URL van je Contact-pagina.
Verwijs die tegel dus naar:
Verwijs die tegel dus naar:
Code:
/index.php?option=com_contact&view=contact&id=9&Itemid=644
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
27 aug 2015 11:25
Dank je wel voor het verwijzingsadres.
Maar de tegels zijn niet individueel bewerkbaar in de template. Deze halen hun nodige info van de artikels. Dus de verwijzing moet in het artikel opgenomen en niet in de tegel?
Vandaar ik aan een redirect in het artikel dacht? Maar over de praktische kant blijf ik nog zoekende.
Maar de tegels zijn niet individueel bewerkbaar in de template. Deze halen hun nodige info van de artikels. Dus de verwijzing moet in het artikel opgenomen en niet in de tegel?
Vandaar ik aan een redirect in het artikel dacht? Maar over de praktische kant blijf ik nog zoekende.
- wouterdm
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
27 aug 2015 11:44
Enig mogelijke oplossing die ik dan zie is om Component in Content van NoNumber te gebruiken. Of even contact met de makers op te nemen. Het is een commerciële template en je hebt recht op ondersteuning.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
27 aug 2015 11:48 - 27 aug 2015 11:49
Vreemd.
Je kunt toch ook een tegel linken aan Twitter of Facebook?
Dan lijkt het mij dat je een tegel ook rechtstreeks zou moeten kunnen linken naar het interne adres van het menu-item van je Contactpagina.
EDIT: Ik was later met plaatsen van mijn reactie dan Astrid. Volg haar advies
Je kunt toch ook een tegel linken aan Twitter of Facebook?
Dan lijkt het mij dat je een tegel ook rechtstreeks zou moeten kunnen linken naar het interne adres van het menu-item van je Contactpagina.
EDIT: Ik was later met plaatsen van mijn reactie dan Astrid. Volg haar advies

Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Laatst bewerkt 27 aug 2015 11:49 door WoodyF4u.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 0.861 seconden