Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Geen systeemmail
Geen systeemmail
04 sep 2015 15:01
Ik heb een website/webshop gebouwd in Joomla 3.4.3. De website werkt goed alleen worden er geen systeemmails verstuurd.
De gegevens worden wel verwerkt. Dit treedt o.a. bij registreren van een nieuwe gebruiker, de gebruiker wordt geregistreerd maar de nieuwe gebruiker en de administrator krijgen hier geen mailbericht van.
Op het scherm verschijnt twee keer de melding: "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd". Waarschijnlijk de mail naar de gebruiker en de administrator. Daarnaast wordt de melding gegeven dat de registratie is afgerond en een account is aangemaakt en dat de activitatielink is verzonden. Deze wordt dus zoals gezegd niet verzonden.
Daarnaast staat op de website een formulier gemaakt met BreezingForms. Het formulier wordt wel opgeslagen in de database maar er komt geen mail naar de administrator.
Ook het verzenden van groepsmail geeft dezelfde foutmelding: "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd".
In de backend staat de Send-mail ingesteld als PHP-mailer maar ook bij Sendmail en SMTP heb ik hetzelfde resultaat.
Er lijkt dus iets aan de hand te zijn met de mailinstellingen. Wie weet wat dit kan zijn?
Bvd Jan
De gegevens worden wel verwerkt. Dit treedt o.a. bij registreren van een nieuwe gebruiker, de gebruiker wordt geregistreerd maar de nieuwe gebruiker en de administrator krijgen hier geen mailbericht van.
Op het scherm verschijnt twee keer de melding: "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd". Waarschijnlijk de mail naar de gebruiker en de administrator. Daarnaast wordt de melding gegeven dat de registratie is afgerond en een account is aangemaakt en dat de activitatielink is verzonden. Deze wordt dus zoals gezegd niet verzonden.
Daarnaast staat op de website een formulier gemaakt met BreezingForms. Het formulier wordt wel opgeslagen in de database maar er komt geen mail naar de administrator.
Ook het verzenden van groepsmail geeft dezelfde foutmelding: "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd".
In de backend staat de Send-mail ingesteld als PHP-mailer maar ook bij Sendmail en SMTP heb ik hetzelfde resultaat.
Er lijkt dus iets aan de hand te zijn met de mailinstellingen. Wie weet wat dit kan zijn?
Bvd Jan
Een groet van Jan
Een computer is een dom ding (maar wij soms nog dommer)
Gemarkeerd als webneus door: Astrid
- JohnnyB
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Geen systeemmail
04 sep 2015 15:06
Hallo Jan,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je al contact met je hoster opgenomen of gekeken of zij specifieke instructies geven voor Joomla m.b.t. mailinstellingen?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je al contact met je hoster opgenomen of gekeken of zij specifieke instructies geven voor Joomla m.b.t. mailinstellingen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Geen systeemmail
04 sep 2015 15:16
Hallo Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog geen contact hierover gehad met de hoster ga ik doen.
Overigens wel vreemd omdat ik nog nooit heb gezien dat dit moet worden ingesteld c.q. niet werkt en ik heb inmiddels al heel wat Joomla websites online gezet.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog geen contact hierover gehad met de hoster ga ik doen.
Overigens wel vreemd omdat ik nog nooit heb gezien dat dit moet worden ingesteld c.q. niet werkt en ik heb inmiddels al heel wat Joomla websites online gezet.
Een groet van Jan
- JohnnyB
- Nieuw op Joomla!NL
-
Geen systeemmail
13 sep 2015 16:51
Inmiddels is alles bijgewerkt tot Joomla 3.4.4 en werkt de SMTP-mail nu (de andere twee opties niet maar ik kan weer mailen).
Een groet van Jan
- JohnnyB
- Nieuw op Joomla!NL
-
Geen systeemmail
13 sep 2015 17:09
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.629 seconden