Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Hoe kun je de volgorde artikel "pagination" afdwingen?

09 sep 2015 20:54
Hallo,

Ik heb de pagination uitgeschakeld staan maar eigenlijk wil ik die inschakelen voor bepaalde categorieën/artikelen mits dit kan.

Ik heb een bepaalde menu indeling:

Prestatie (Hoofdmenu item)
- Dames
o Dames 1
o Dames 2
o …
- Heren
o Heren 1
o Heren 2.
o …

Nu wil ik met de buttons pagination “Vorige” – “Volgende” onderaan de pagina activeren bij artikelen van de teams en dan de volgorde overeenkomstig zoals in het menu getoond.

Dus bij Bij dames 1 kan ik enkel volgende --> dames 2.
Bij dames 2 kan ik vorige --> Dames 1 en bij volgende --> dames 3.

Momenteel kom ik bv. als ik bij dames 2 ben en ik klik “volgende” kom ik uit bij Dames 5. Dat lijkt vrij random. Maar moet ook anders kunnen.

Nu kijk ik op de joomla.org site en daar kun je volgorde “ordering article” op verschillende manieren uitvoeren oa. Datum, access, titel, etc..
Maar ook via de Article manager om de artikelen in een volgorde te plaatsen. Is dat de manier? Of hoe dwing je een bepaalde volgorde af bij pagination voor bepaalde categorieën?

Nico
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

09 sep 2015 20:58
De volgorde kun je in jouw geval denk ik het beste instellen via Artikelbeheer en dan je filter eerst instellen op de categorie waarvoor je de volgorde aanpast.
Vervolgens in het betreffende menu-item de instellingen voor volgorde en paginatie goed zetten, waardoor het alleen voor dat betreffende menu-item werkt zoals je dat wil.

Daarna herhalen voor de andere menu-items.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.706 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie