Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Phoca Gallery

Phoca Gallery

21 sep 2015 09:39 - 21 sep 2015 09:42
Hallo,

Ik heb een probleem met Phoca Gallery. Ik probeer deze te lokaal te installeren, maar ik krijg telkens foutmeldingen.
Onderstaand kreeg ik nadat ik een vorige versie geinstalleerd heb. Als ik de laatste versie installeer, krijg ik telkens de melding dat er geen installatiepakket aanwezig is en wordt er niets geinstalleerd. Kan iemand mij hier helpen of moet ik naar het Phoca forum?

Notice: Use of undefined constant DS - assumed 'DS' in O:\Xampp2\htdocs\joomla\administrator\components\com_phocagallery\phocagallery.php on line 16

Warning: require_once(O:\Xampp2\htdocs\joomla\administratorDScomponentsDScom_phocagalleryDSlibrariesDSloader.php): failed to open stream: No such file or directory in O:\Xampp2\htdocs\joomla\administrator\components\com_phocagallery\phocagallery.php on line 16

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'O:\Xampp2\htdocs\joomla\administratorDScomponentsDScom_phocagalleryDSlibrariesDSloader.php' (include_path='.;O:\Xampp2\php\PEAR') in O:\Xampp2\htdocs\joomla\administrator\components\com_phocagallery\phocagallery.php on line 16

Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • huetink
  • huetink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Phoca Gallery

21 sep 2015 09:43
Als ik de melding zo lees, dan lijkt het alsof je de versie voor Joomla 2.5 wilt installeren in een Joomla 3 site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Phoca Gallery

21 sep 2015 10:35
Het moet niet gekker worden.. Ik heb het minimaal al 15x geprobeerd op verschillende manieren en niets werkt. Soms kreeg ik wel na de installatie het beginscherm te zien van Phoca Gallery en als ik dan klikte op images, kreeg ik een foutmelding. Vervolgens wilde ik het programma nogmaals opstarten en bleek het nergens terug te vinden te zijn, niet bij componenten en ook nergens bij beheren.

De laatste keer had ik inderdaad de versie voor Joomla 2.5 geprobeerd te installeren om te kijken of hij die wel wilde installeren inclusief link in het menukopje Componenten. Dat was mijn laatste poging voordat ik hulp vroeg hier. Daarvoor heb ik steeds de versie voor Joomla 3 geprobeerd hoor! Niet dat je gaat denken dat het daaraan lag.

Maar nu heb ik die oude versie verwijderd en geprobeerd de juiste versie via upload pakketbestand te installeren. Dat werkte niet, dus heb ik het bestand uitgepakt en in de map tmp gezet en vervolgens via 'installeren vanuit map' gedaan en nu pakt hij hem wel.
Net alsof hij aanvoelt dat ik hulp gevraagd heb, want ik heb het zo al meerdere keren geprobeerd zonder succes. Verder heb ik helemaal niets veranderd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Voel me nu wel een beetje bezwaard dat ik jullie iets te snel geraadpleegd heb.. :oops:
  • huetink
  • huetink's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

Phoca Gallery

21 sep 2015 13:09
Zal wel een spookje geweest zijn ;)
Maar fijn dat het nu wel werkt. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.619 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie