Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost virtuemart layout hoofd categorieën.
virtuemart layout hoofd categorieën.
22 okt 2015 10:42
Hallo Allemaal,
Na een week installeren en deínstalleren ben ik eindelijk over naar joomla 3 en virtuemart 3....de website dan.
Loop nu alleen tegen een kleine uitdaging aan.
Mijn website is trouwens www.vanetje.nl
In de hoofd weergave van virtuemart, heb ik gelijk de artikelen staan die in deze categorieën zitten.
Toen mijn website nog onder 2.5 draaide had ik dit opgelost door de template van virtuemart aan te passen, maar volgens mij moet dit ook anders kunnen.
Het is dus de bedoeling dat de producten niet zichtbaar zijn in de hoofdpagina van virtuemart.
Wie weet een oplossing?
Alvast mijn dank.
Frans Even
Na een week installeren en deínstalleren ben ik eindelijk over naar joomla 3 en virtuemart 3....de website dan.

Loop nu alleen tegen een kleine uitdaging aan.
Mijn website is trouwens www.vanetje.nl
In de hoofd weergave van virtuemart, heb ik gelijk de artikelen staan die in deze categorieën zitten.
Toen mijn website nog onder 2.5 draaide had ik dit opgelost door de template van virtuemart aan te passen, maar volgens mij moet dit ook anders kunnen.
Het is dus de bedoeling dat de producten niet zichtbaar zijn in de hoofdpagina van virtuemart.
Wie weet een oplossing?
Alvast mijn dank.
Frans Even
- even002
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 okt 2015 10:46
Hallo Frans,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt bij VM altijd een menu item nodig van het type Virtuemart Standaard Layout. Maar dat menu-item hoeft niet zichtbaar te zijn op je site. Je kunt hiervoor gewoon een verborgen menu aanmaken.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt bij VM altijd een menu item nodig van het type Virtuemart Standaard Layout. Maar dat menu-item hoeft niet zichtbaar te zijn op je site. Je kunt hiervoor gewoon een verborgen menu aanmaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 okt 2015 11:48
Hallo Astrid,
Weet ook niet of ik jouw goed begrijp.
Zover ik weet maak ik geen gebruik van een menu in het virtuemart gedeelte, of vallen de categorieën daar ook onder?
Dit is de volledige link naar de pagina die ik bedoel: www.vanetje.nl/index.php/winkel
Onder de categorieën staat een filter met daaronder een aantal (denk allemaal) producten.
Deze producten wil ik hier dus niet zien...alleen in de sub categorie.
vriendelijke groet,
Frans
Weet ook niet of ik jouw goed begrijp.
Zover ik weet maak ik geen gebruik van een menu in het virtuemart gedeelte, of vallen de categorieën daar ook onder?
Dit is de volledige link naar de pagina die ik bedoel: www.vanetje.nl/index.php/winkel
Onder de categorieën staat een filter met daaronder een aantal (denk allemaal) producten.
Deze producten wil ik hier dus niet zien...alleen in de sub categorie.
vriendelijke groet,
Frans
- even002
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 okt 2015 11:52
Kan het zijn dat je al je categorieën onder de hoofdcategorie winkel hebt staan? Ik kan zo anders geen oorzaak vinden namelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
22 okt 2015 12:15
Hallo Astrid,
Begin aan mijzelf te twijfelen,en je hebt wel gelijk.
Ik maak geen gebruik van de startpagina van virtuemart, maar ga via het hoofdmenu gelijk naar weergave virtuemart categorie.
Is het toch nog mogelijk om de producten niet in de eerste categoriepagina te laten weergeven?
gr.
Frans
Begin aan mijzelf te twijfelen,en je hebt wel gelijk.

Ik maak geen gebruik van de startpagina van virtuemart, maar ga via het hoofdmenu gelijk naar weergave virtuemart categorie.
Is het toch nog mogelijk om de producten niet in de eerste categoriepagina te laten weergeven?
gr.
Frans
- even002
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 okt 2015 12:19
Dan klopt je constructie niet. Je moet dus altijd ergens een menu-item hebben van het type Virtuemart standaard layout. De snelste oplossing is om al je subcategorieën even aan te passen zodat ze hoofdcategorie worden. Vermoed ook dat je categorie winkel leeg is (dus dat daar geen artikelen in staan). Als je al je categorieën een niveau hoger hebt staan en je verandert je menu-item, dan moet het zo worden zoals je wilt. Kan zijn dat je dan nog even bij configuratie - Templates het een en ander uit moet vinken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
22 okt 2015 13:02
Hoi Astrid,
Denk inderdaad dat ik dit moet proberen.
Geeft dit niet het gewenste resultaat, dan kan ik altijd nog de template aanpassen.
Mijn dank voor het snel reageren en de oplossing.
Vriendelijke groet,
Frans Even
Denk inderdaad dat ik dit moet proberen.
Geeft dit niet het gewenste resultaat, dan kan ik altijd nog de template aanpassen.
Mijn dank voor het snel reageren en de oplossing.
Vriendelijke groet,
Frans Even
- even002
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 okt 2015 13:07 - 22 okt 2015 13:07
Dat is in principe de oplossing en die gaat ook werken. Ik heb dit draadje heropend. We hebben liever dat je een bericht pas als opgelost markeert als je probleem ook echt met de gegeven oplossing is opgelost. Zo hebben andere leden/bezoekers ook nog iets aan de informatie. Dus probeer het eerst en geef dan pas aan of het opgelost is.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
25 okt 2015 20:49
Hallo Astrid,
Het is gelukt....
Weet je wat het leuke is? Je hebt zelf het antwoord gegevens, 3 jaar geleden:
forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...len-op-de-voorpagina
Het vinkje van toon artikelen moet dus uit staan.
Mijn dank,
Frans Even
Het is gelukt....
Weet je wat het leuke is? Je hebt zelf het antwoord gegevens, 3 jaar geleden:
forum.joomlanl.nl/forum/webshopextensies...len-op-de-voorpagina
Het vinkje van toon artikelen moet dus uit staan.
Mijn dank,
Frans Even
- even002
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden