Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Pad voor override

Pad voor override

24 okt 2015 12:47
Ik heb een override gemaakt voor een bestand met het pad: gisnieuw/media/com_acymailing/css/.
De override is geplaatst in het pad: gisnieuw/templates/ict_tramonto_pro/html/com_acymailing/.
Ook heb ik geprobeerd met het pad: gisnieuw/templates/ict_tramonto_pro/html/media/com_acymailing/.
In beide gevallen werkt de override niet. Hoe moet het pad wel luiden?

Jan.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Pad voor override

24 okt 2015 14:15
Misschien dat je er zo achter komt:

Ga eens naar extensies-templates-templates (dus niet "Stijlen" kiezen!) en klik dan op "jouwtemplatenaam gegevens en bestanden". Kies vervolgens tabblad "Maak overrides" en zoek daar naar "com_acymailing" en klik deze aan.

Ga één tabblad terug: "Tekstverwerker" ga naar html-com_acymailing daar kun je de bestanden aanpassen.

Denk ook aan de eventuele (browser)cache waardoor het soms lijkt dat wijzigingen niet worden doorgevoerd.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Pad voor override

24 okt 2015 14:37
Peter,
dat is, denk ik, niet helemaal wat ik bedoel. Het aanpassen van de bestanden is geen probleem. (Terzijde: als ik jou stappen volg krijg ik aan het eind niet de bestanden in beeld.)
Maar om te voorkomen dat je bij een volgende update de veranderingen weer moet doorvoeren, plaats je de overrides toch in templatenaam/html? Mijn probleem is dat ik daar het verdere pad niet goed krijg.

Jan
  • wesselsjan

Pad voor override

24 okt 2015 19:23
templatenaam/html gebruik je voor view overrides. Jij wilt volgens mij een css aanpassing doen, klopt dat? Dan moet je je aangepaste definities of in de css van je template zetten of (beter) een custom.css maken als je template die niet heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Pad voor override

27 okt 2015 12:52
Astrid,
ik heb een custom.css aangemaakt met de wijzigingen die ik in de css wil doorvoeren en deze in templatenaam/css geplaatst. Het vreemde is dat deze in mijn lokale versie prima werkt, maar in de externe versie niet. Dus denk ik dat ik toch maar de bronbestanden moet aanpassen.

Jan.
  • wesselsjan
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.656 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie