Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Akeeba succesvol geïnstalleerd maar niet in componenten
Akeeba succesvol geïnstalleerd maar niet in componenten
19 nov 2015 13:13
Hallo,
Ik heb een bestaande J2.5 website op xampp geüpdatet naar Joomla 3.4.5. Nu wil ik de versie 4.4.3 van Akeeba backup installeren. Dat lijkt goed te gaan maar na installatie is de component niet te vinden.
klikken op de link naar de Configuration Wizard levert de foutmeldingen op:
404-er is een fout opgetreden, component niet gevonden en dan een tabel met function en location (zie bijlage)
In extentiebeheer zoeken naar Akeeba levert alleen de Akeebastrapper op. Als ik die weer wil de-installeren krijg ik de melding Deïnstallatie bestanden: Manifestbestand ongeldig of niet gevonden.
Ik heb al verschillende tips van soortgelijke vragen uitgeprobeerd: alle caches leegmaken, nog een keer er overheen installeren, alle Akeeba onderdelen verwijderen en opnieuw proberen, installeren vanuit de tmp directory. alles met hetzelfde resultaat.
Ik las ook wat over Akeeba Backup Lazy Scheduling" plugin. Die had ik op de oude site ook staan en is inmiddels (met foutmelding manifestbestand ongeldig..) verwijderd.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet
Ik heb een bestaande J2.5 website op xampp geüpdatet naar Joomla 3.4.5. Nu wil ik de versie 4.4.3 van Akeeba backup installeren. Dat lijkt goed te gaan maar na installatie is de component niet te vinden.
klikken op de link naar de Configuration Wizard levert de foutmeldingen op:
404-er is een fout opgetreden, component niet gevonden en dan een tabel met function en location (zie bijlage)
In extentiebeheer zoeken naar Akeeba levert alleen de Akeebastrapper op. Als ik die weer wil de-installeren krijg ik de melding Deïnstallatie bestanden: Manifestbestand ongeldig of niet gevonden.
Ik heb al verschillende tips van soortgelijke vragen uitgeprobeerd: alle caches leegmaken, nog een keer er overheen installeren, alle Akeeba onderdelen verwijderen en opnieuw proberen, installeren vanuit de tmp directory. alles met hetzelfde resultaat.
Ik las ook wat over Akeeba Backup Lazy Scheduling" plugin. Die had ik op de oude site ook staan en is inmiddels (met foutmelding manifestbestand ongeldig..) verwijderd.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
- Kierewiet
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
19 nov 2015 17:59
Hallo Kierewiet,
is in principe geen probleem. Ik ben bang dat je toch ook even in je database moet gaan kijken of er nog vermeldingen naar Akeeba staan.Manifestbestand ongeldig of niet gevonden
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 nov 2015 14:18
Hoi Astrid,
Ik heb met een kopie van de database gemaakt en daarna met phpmyadmin gezocht in de originele database of ik ergens Akeeba tegenkom. Er stond inderdaad 1 tabel ".._Akeeba_common" , verder geen Akeeba bestanden gezien. Deze verwijderd en daarna Akeeba opnieuw geïnstalleerd met weer hetzelfde resultaat:
-melding installatie succesvol geïnstalleerd
-Akeeba niet te vinden in de componenten
-bij aanklikken link naar Configuration Wizard (in de welkomstmelding na installatie) foutmeldingen zoals in de vraag aangegeven.
Ik hoop dat jij of iemand anders me verder kan helpen.
vriendelijke groet
Ik heb met een kopie van de database gemaakt en daarna met phpmyadmin gezocht in de originele database of ik ergens Akeeba tegenkom. Er stond inderdaad 1 tabel ".._Akeeba_common" , verder geen Akeeba bestanden gezien. Deze verwijderd en daarna Akeeba opnieuw geïnstalleerd met weer hetzelfde resultaat:
-melding installatie succesvol geïnstalleerd
-Akeeba niet te vinden in de componenten
-bij aanklikken link naar Configuration Wizard (in de welkomstmelding na installatie) foutmeldingen zoals in de vraag aangegeven.
Ik hoop dat jij of iemand anders me verder kan helpen.
vriendelijke groet
- Kierewiet
- Nieuw op Joomla!NL
20 nov 2015 14:29
Proberen kan altijd, maar dit is echt een vreemde melding. Maar hier even wat dingen die je kunt proberen:
- Database repareren via extensiebeheer
- Alle zelf geinstalleerde extensies tijdelijk uitzetten
- Andere browser gebruiken
- Isis als admin template gebruiken
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 nov 2015 13:33
Ook deze tips werkten niet. Uiteindelijk blijkt er nog iets heel anders aan de hand; hoewel bij systeeminformatie netjes de joomla versie 3.4.5 staat, blijkt dat hij helemaal niet is geüpgrade naar joomla 3 !! Dat had ik kunnen zien aan de layout.
Nu maar heel kort door de bocht gegaan; een nieuwe blanco 3.4.5 website aangemaakt en alle artikelen overgezet met de j2xml extensie.
Wel wat meer werk, maar nu weet ik tenminste dat ik overal de laatste versie van heb.
Bedankt voor het meedenken!
Nu maar heel kort door de bocht gegaan; een nieuwe blanco 3.4.5 website aangemaakt en alle artikelen overgezet met de j2xml extensie.
Wel wat meer werk, maar nu weet ik tenminste dat ik overal de laatste versie van heb.
Bedankt voor het meedenken!
- Kierewiet
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.741 seconden