Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Problemen met Rapid Contact EX contactformulier

18 jan 2016 17:17
Beste forumgebruikers,

Ik ben kei nieuw op dit forum (en ook met Joomla) en stuit op een probleem. Ik kocht gisteren de extensie Rapid Contact EX om een keurig contactformulier te maken op een website. Er is echter helemaal geen documentatie over hoe het formulier er uit moet komen zien. Ik heb het wel werkend gekregen maar het ziet er niet uit. Er is een mogelijkheid om iets van html in een invulvak in te voeren maar ik zou niet weten wat er daar dan ingevoerd moet worden. Een handleiding was wel aardig geweest. Helaas kon ik met het standaard formulier in Joomla! net niet bereiken wat ik wil. In de bijlage zit een voorbeeld zoals ik dat graag zou willen hebben maar dan met 5 invulvelden.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Toon
  • digitoon
  • digitoon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

18 jan 2016 17:24
Hallo digitoon,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Als het er niet uitziet, dan komt dat waarschijnlijk door de combinatie met je template. Alhoewel ik de demo er ook niet geweldig uit vind zien ;)
Heb je een link naar de pagina waar je het formulier gebruikt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

19 jan 2016 11:05
Hoi Astrid,

De pagina waar het formulier nu staat is: www.webnetmedia.eu/index.php/ct-menu-item-24/contactformulier . Ook daar staat het formulier niet goed want het moet eigenlijk in de rechter lege ruimte van de contactpagina staan. Dus onder de hoofdknop. Nu is er een subknop in het menu gemaakt waar dit Rapid Contact EX formulier onder zit.

Ik heb de template gemaakt met Artisteer. Dit omdat ik daarmee een eigen joomla! template kon maken die ik zo kon gebruiken.
  • digitoon
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 jan 2016 11:14
Tja, Artisteer is vragen om problemen. En het grootste gedeelte van de lelijke weergave wordt dus inderdaad door Artisteer veroorzaakt. Kijk maar hoe je pagina eruit ziet met Protostar.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

19 jan 2016 11:37 - 19 jan 2016 11:55
Oh dat wist ik niet want ik heb er toch al diverse websites (gewoon in html) mee gemaakt voor vrienden en bekenden. Zou je kunnen aangeven waarom Artisteer vragen om problemen is?

In protostar ziet het er inderdaad beter uit maar dan nog snap ik niet wat er bij die html velden ingevuld moet/kan worden in Rapid Contact EX. Ik kan daar nl geen enkele documentatie over vinden.
[strike]Enig idee of ik met de standaard templates in Joomla! (protostar en Beez3) zo'n zelfde menubalk (en ook in dezelfde kleuren) kan maken?
Want dat was waar het eigenlijk allemaal om ging. Of zijn er nog andere en wel goede programma's om een template te maken?[/strike]
Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per vraag. Maak eventueel voor je vraag over een alternatieve template een nieuw draadje aan.
  • digitoon
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

19 jan 2016 11:59
Ik ken de extensie niet, maar wat wil je met die html velden bereiken?

:off:
Voor html templates zal Artisteer best wel werken omdat je de hele site in Artisteer maakt. Artisteer heeft heel veel overbodige en vaak conflicterende code als je het met Joomla gebruikt. Dus voor een simpele site is het nog wel te doen, maar zodra je met extensies gaat werken, loop je heel vaak tegen dit soort problemen aan.
:back:
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie