Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost email met Chronoforms v5 versturen op dezelfde host server
email met Chronoforms v5 versturen op dezelfde host server
05 feb 2016 11:06 - 05 feb 2016 11:12
Hallo lezers,
Mijn Joomla versie is J3.4.8
php versie 5.5.28
Het probleem: Ik heb drie websites in onderhoud waarvan er twee o.a. een contactformulier hebben d.m.v. het component Chronoforms v5
Deze websites staan alle op de zelfde hoster en volgens hem ook op dezelfde server van hem.
Op de eerste website werkt het allemaal heel goed ik krijg alle reactie terug in mijn mailbox ook de antwoordmails.
Op beide websites in de Algemene instellingen tabblad server heb ik dezelfde SMTP gegevens van mijn account bij mijn internet profider staan (voorheen UPC nu ZIGGO)
Op de tweede site werkt het invullen van een contactformulier goed maar na het aanklikken van de verzendknop krijg ik als reactie
Ik heb alle mogelijkheden reeds uitgeprobeerd zoals emailverzending via de eigen site 'PHP mail' ook dat levert geen resultaat op
Ook het invullen van mijn gmail gegevens geeft dezelfde bovengenoemde foutmelding.
Ik heb hierover telefonisch contact gehad met de beheerder van de hosting, maar die vertelde dat alles dus van mijn site's via de zelfde mailhandler ging.
Wie o wie weet een oplossing?
Er kan eventueel geprobeerd worden op website dgfeanwalden of op de goede eigen website
Met vr. gr. Kees
Mijn Joomla versie is J3.4.8
php versie 5.5.28
Het probleem: Ik heb drie websites in onderhoud waarvan er twee o.a. een contactformulier hebben d.m.v. het component Chronoforms v5
Deze websites staan alle op de zelfde hoster en volgens hem ook op dezelfde server van hem.
Op de eerste website werkt het allemaal heel goed ik krijg alle reactie terug in mijn mailbox ook de antwoordmails.
Op beide websites in de Algemene instellingen tabblad server heb ik dezelfde SMTP gegevens van mijn account bij mijn internet profider staan (voorheen UPC nu ZIGGO)
Op de tweede site werkt het invullen van een contactformulier goed maar na het aanklikken van de verzendknop krijg ik als reactie
Mailer Error: SMTP connect() failed.
Mailer Error: SMTP connect() failed.
Ik heb alle mogelijkheden reeds uitgeprobeerd zoals emailverzending via de eigen site 'PHP mail' ook dat levert geen resultaat op
Ook het invullen van mijn gmail gegevens geeft dezelfde bovengenoemde foutmelding.
Ik heb hierover telefonisch contact gehad met de beheerder van de hosting, maar die vertelde dat alles dus van mijn site's via de zelfde mailhandler ging.
Wie o wie weet een oplossing?
Er kan eventueel geprobeerd worden op website dgfeanwalden of op de goede eigen website
Met vr. gr. Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
05 feb 2016 11:15
Waarom gebruik je de PHPMail van Joomla! niet ?
Is dat een bewuste keuze?
Is dat een bewuste keuze?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
05 feb 2016 11:35
Hallo Wouter,
Nee dat is geen bewuste keuze, maar ik heb dit bij alle websites ook geprobeerd, maar dit gaf geen oplossing van mijn genoemde probleem.
Trouwens ik heb vorig voorjaar een spam probleem gehad op mijn eigen site, zoals dat ook in dit forum ergens aan de orde is geweest en ik had toen de eigen php mail toegepast, daarna moest ik van mijn eigen site alles opnieuw installeren met ook een reset van de webruimte bij mijn hoster waardoor ik ook andere inlog gegevens kreeg.
Sindsdien heb ik dus SMTP ingesteld op mijn nu ZIGGO abonnement, deze email mogelijkheid is ook nog eens goed beveiligd.
Gr Kees
Nee dat is geen bewuste keuze, maar ik heb dit bij alle websites ook geprobeerd, maar dit gaf geen oplossing van mijn genoemde probleem.
Trouwens ik heb vorig voorjaar een spam probleem gehad op mijn eigen site, zoals dat ook in dit forum ergens aan de orde is geweest en ik had toen de eigen php mail toegepast, daarna moest ik van mijn eigen site alles opnieuw installeren met ook een reset van de webruimte bij mijn hoster waardoor ik ook andere inlog gegevens kreeg.
Sindsdien heb ik dus SMTP ingesteld op mijn nu ZIGGO abonnement, deze email mogelijkheid is ook nog eens goed beveiligd.
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
05 feb 2016 11:42
Spam problemen worden niet door phpmail veroorzaakt. Maar na een half uur zoeken heb ik je contactformulier gevonden en dan vraag ik me alleen af waarom je Chronoforms gebruikt voor een contactformulier dat in niets afwijkt van het standaard Joomla contactformulier.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 feb 2016 11:52
Hallo Astrid,
Van welke site heb je het gevonden?
Op mijn website heb ik twee formulieren resp. een aanvraag formulier voor te draaien muziek in mijn radiouitzending en een formulier met een enquette.
ja ik was ondertussen bezig met een speciaal contactformulier en die is nu te zien aan de linker kant van de eigensite en die werkt ook perfect.
Maar die op de site van onze kerk daar werkt het niet.
Van welke site heb je het gevonden?
Op mijn website heb ik twee formulieren resp. een aanvraag formulier voor te draaien muziek in mijn radiouitzending en een formulier met een enquette.
ja ik was ondertussen bezig met een speciaal contactformulier en die is nu te zien aan de linker kant van de eigensite en die werkt ook perfect.
Maar die op de site van onze kerk daar werkt het niet.
Mvg Kees,
- pa2cjh
05 feb 2016 12:02
Deze
. Als je niet meer info wilt, dan is het veel beter om het core Joomla contactformulier te gebruiken. Je moet nu voor niets een extra extensie onderhouden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
05 feb 2016 12:14
Astrid, bedankt ik heb gezocht in Joomla welk component is dat dan?
Gr Kees
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
05 feb 2016 12:15
Contactpersonen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
05 feb 2016 12:44 - 05 feb 2016 14:16
Hallo Astrid,
Ik zie alleen maar de mogelijkheid contactpersonen of een categorie aan te klikken maar geen formulier.
In verband met testen heb ik het alleen nog 'onder water' zodra het werkt zet ik op 'Public'
Ik probeer verder!
Gr Kees
Edit Peter: Op verzoek van TS topic heropend
Ik zie alleen maar de mogelijkheid contactpersonen of een categorie aan te klikken maar geen formulier.
In verband met testen heb ik het alleen nog 'onder water' zodra het werkt zet ik op 'Public'
Ik probeer verder!
Gr Kees
Edit Peter: Op verzoek van TS topic heropend
Mvg Kees,
- pa2cjh
06 feb 2016 11:05
Hallo Lezers,
Bedankt Astrid & Wouter,
Ik heb de oplossing gevonden het zat wat dieper.
De oplossing was dat in Chronoformsv5 bij de lijst van formulieren in de bovenrand o.a. een knop 'Settings' zit en daar is de mogelijkheid van instellen van email instellingen, daar stond ook mijn 'Ziggo' account ingesteld, na het vergelijken met dezelfde knop in mijn eigen website, heb ik de instellingen op PHP mail gezet en toen werkte het.
Dit is dus de oplossing.
Astrid & Wouter dus bedankt voor het meedenken.
Gr. Kees
Bedankt Astrid & Wouter,
Ik heb de oplossing gevonden het zat wat dieper.
De oplossing was dat in Chronoformsv5 bij de lijst van formulieren in de bovenrand o.a. een knop 'Settings' zit en daar is de mogelijkheid van instellen van email instellingen, daar stond ook mijn 'Ziggo' account ingesteld, na het vergelijken met dezelfde knop in mijn eigen website, heb ik de instellingen op PHP mail gezet en toen werkte het.
Dit is dus de oplossing.
Astrid & Wouter dus bedankt voor het meedenken.
Gr. Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
Tijd voor maken pagina: 0.693 seconden