Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan geen bestanden uploaden met mediabeheer
Kan geen bestanden uploaden met mediabeheer
14 feb 2016 17:09
Lokaal met XAMMP een site gemaakt en eergisteren geuopload bij pcextreme.nl
Webstie: www.dedoevendans.nl , met Joomla versie 3.4.8.
Ik kon lokaal op de PC in mediabeheer prima een bestand uploaden, nu de site live is lukt dat niet meer.
Met ftp lukt nog wel.
In mediabeheer een nieuwe map aanmaken gaat prima, alleen een bestand (meerdere extensies geprobeerd) uploaden lukt niet (niet in IE, FF en Chrome).
Krijg geen foutmeldingen, er is niks gebeurt nadat het beeld 'ververst is'.
Rechten op de mappen staan op 'schrijfbaar'.
Rechten Mediabeheer (component):
toegestane bestandextensies: bmp,csv,doc,gif,ico,jpg,jpeg,odg,odp,ods,odt,pdf,png,ppt,swf,txt,xcf,xls,BMP,CSV,DOC,GIF,ICO,JPG,JPEG,ODG,ODP,ODS,ODT,PDF,PNG,PPT,SWF,TXT,XCF,XLS
maximale grootte 10Mb
toegestane bestandextensies afbeeldingen: bmp,gif,jpg,png
Veel gegoogeld en hier gezocht, maar vind geen (juiste) oplossing.
Kan met ftp natuurlijk wel, maar beheer wordt door (ook) iemand anders uitgevoerd en liever niet met ftp...... dus zou het graag in mediabeheer werkend willen krijgen.
Wie weet raad.
Webstie: www.dedoevendans.nl , met Joomla versie 3.4.8.
Ik kon lokaal op de PC in mediabeheer prima een bestand uploaden, nu de site live is lukt dat niet meer.
Met ftp lukt nog wel.
In mediabeheer een nieuwe map aanmaken gaat prima, alleen een bestand (meerdere extensies geprobeerd) uploaden lukt niet (niet in IE, FF en Chrome).
Krijg geen foutmeldingen, er is niks gebeurt nadat het beeld 'ververst is'.
Rechten op de mappen staan op 'schrijfbaar'.
Rechten Mediabeheer (component):
toegestane bestandextensies: bmp,csv,doc,gif,ico,jpg,jpeg,odg,odp,ods,odt,pdf,png,ppt,swf,txt,xcf,xls,BMP,CSV,DOC,GIF,ICO,JPG,JPEG,ODG,ODP,ODS,ODT,PDF,PNG,PPT,SWF,TXT,XCF,XLS
maximale grootte 10Mb
toegestane bestandextensies afbeeldingen: bmp,gif,jpg,png
Veel gegoogeld en hier gezocht, maar vind geen (juiste) oplossing.
Kan met ftp natuurlijk wel, maar beheer wordt door (ook) iemand anders uitgevoerd en liever niet met ftp...... dus zou het graag in mediabeheer werkend willen krijgen.
Wie weet raad.
- teunteuge
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2016 18:18
Hoe heb je de website overgezet?
Ik vermoed handmatig en lijkt het erop dat je de paden naar tmp en log niet hebt aangepast in configuration.php
Kijk even of het juiste pad is ingevuld.
Download het .zip bestand . Pak het uit op je computer. Zet path.php in de root van je site en type je url gevolgd door path.php.
Je ziet dan het juiste pad.
Open vervolgens configuration.php (staat in de rootmap van je website) en pas de regels die verwijzen naar tmp en log indien nodig aan.
Ik vermoed handmatig en lijkt het erop dat je de paden naar tmp en log niet hebt aangepast in configuration.php
Kijk even of het juiste pad is ingevuld.
Download het .zip bestand . Pak het uit op je computer. Zet path.php in de root van je site en type je url gevolgd door path.php.
Je ziet dan het juiste pad.
Open vervolgens configuration.php (staat in de rootmap van je website) en pas de regels die verwijzen naar tmp en log indien nodig aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
14 feb 2016 18:45
Dank voor je snelle antwoord. Mooi zo'n path.php.
De site is met Akeeba backup overgezet.
De paden naar tmp en log zijn goed (het pad, aangevuld met '/log' en '/tmp').
Nog meer ideeen?
De site is met Akeeba backup overgezet.
De paden naar tmp en log zijn goed (het pad, aangevuld met '/log' en '/tmp').
Nog meer ideeen?
- teunteuge
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2016 18:57
Gebruik je toevallig JCE-editor? Zo ja, kijk eens of je daarmee wel direct een afbeelding kunt uploaden in een artikel.
Het is overigens wel vreemd dat je helemaal geen melding krijgt. Je zou ook eventueel de foutrapportage nog even op ontwikkeling kunnen zetten.
Het is overigens wel vreemd dat je helemaal geen melding krijgt. Je zou ook eventueel de foutrapportage nog even op ontwikkeling kunnen zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 feb 2016 19:22
Gebruik idd jce-editor. Wist niet dat dat kon, maar ff getest. Had zo mooi kunnen zijn, helaas werkt dat ook niet. Ook geen foutmelding.
Overigens lijkt die uploadmogelijkheid erg op het uploadmenu bij Mediabeheer, neem aan dat achterliggend 'hetzelfde gebeurt'.
Zal eens met de foutreportage aan de gang gaan (ff uitzoeken hoe....
Overigens lijkt die uploadmogelijkheid erg op het uploadmenu bij Mediabeheer, neem aan dat achterliggend 'hetzelfde gebeurt'.
Zal eens met de foutreportage aan de gang gaan (ff uitzoeken hoe....
- teunteuge
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2016 19:31 - 14 feb 2016 19:33
Foutopsporing aangezet en krijg een bak aan informatie. Waar moet ik zoeken......
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- teunteuge
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2016 19:48
Dat is geen foutrapportage.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
14 feb 2016 20:39
OK. Gevonden, foutrapportage staat nu op ontwikkeling.
In mediabeheer opnieuw file geuopload, gebeurt niks.
Met ftp gekeken in error.php in www/log. Alleen enkele inlogfouten, verder niets.
Sorry, waar moet ik verder nog kijken/zoeken.
In mediabeheer opnieuw file geuopload, gebeurt niks.
Met ftp gekeken in error.php in www/log. Alleen enkele inlogfouten, verder niets.
Sorry, waar moet ik verder nog kijken/zoeken.
- teunteuge
- Joomla!NL ontdekker
14 feb 2016 21:18
Ik ook niet helaas. Je kunt of je backup nog een keer opnieuw restoren of eventueel een compleet installatiepakket (zonder de map installation) overzetten met ftp.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
15 feb 2016 21:21
Aaaargghhhh. nog maar eens een avondje verder gezocht op internet, ook bij forum Joomla.org.
Twee mogelijke oplossingen:
1. De log en tmp-map aanpassen naar /temp en /log (dus het hele pad verwijderen): helaas, werkt niet.
2. In configuration.php bij 'public $live_site = www.xxxxxxxxx.nl ' het weghalen van 'www'
(in .htaccess heb ik een redirect staan naar de gewenste versie, dus zonder www in mijn geval)
THIS DID IT!!!!!!
Dank allen voor het meedenken, hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
Twee mogelijke oplossingen:
1. De log en tmp-map aanpassen naar /temp en /log (dus het hele pad verwijderen): helaas, werkt niet.
2. In configuration.php bij 'public $live_site = www.xxxxxxxxx.nl ' het weghalen van 'www'
(in .htaccess heb ik een redirect staan naar de gewenste versie, dus zonder www in mijn geval)
THIS DID IT!!!!!!
Dank allen voor het meedenken, hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.
- teunteuge
- Joomla!NL ontdekker
15 feb 2016 21:41
live_site moet je helemaal niet invullen!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.766 seconden