Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Systeem berichten niet alleen naar webmaster

Systeem berichten niet alleen naar webmaster

03 mrt 2016 11:34
Hallo beste lezers, ik beheer een site voor een kerkelijke gemeente, waarbij ik ook in het bestuur (kerkenraad) zit.
Ik gebruik de joomla versie 3.4.8
Binnen deze site heb ik ook een aantal menu items die verwijzen naar teksten die alleen voor leden en of anderen, die daarvoor het recht krijgen, te zien mogen zijn.
Tot zover geen probleem om e.a in te stellen, maar nu het probleem waar ik tegenaan loop:
Als ik in JCE een artikel, het maakt niet uit of het, wel of niet, zichtbaar mag zijn voor public of geregistreerden, altijd wordt bij het opslaan van een bewerkte tekst een e-mail verstuurd naar alle leden.
Om dit te voorkomen heb ik in algemene instellingen het sturen van mail uitgezet, hierdoor krijg ik steeds bij het opslaan de melding dat het opslaan (in Groen) dat dat goed gegaan is en tevens dat de cache geleegd is, maar ook een groot aantal regels (aantal leden) dat de mailfunctie is uitgeschakeld. Ook heb ik bij mailinstellingen ook om die reden gewisseld naar de verschillende mailinstellingen b.v. via verschillende providers i.p.v. de mailinstelling via de hoster, dit maakte ook geen verschil altijd de zelfde reactie hieronder genoemd.

Cache opgeschoond (12.71MB)

De e-mailfunctie is tijdelijk uitgeschakeld op deze website, probeer het later opnieuw.

Zo kan ik in ieder geval voorkomen dat ik opmerkingen krijg van leden dat zij veel e-mails krijgen, maar ik wil natuurlijk het versturen van mail niet uitgeschakeld laten want ik krijg dan zelf als webmaster ook geen systeemberichten meer.
Als ik een tekst wijzig of toevoeg dan wil ik alleen als webmaster en of de secretaris een e-mail krijgen.
Ik heb alle mogelijke instellingen in de rechten van leden al uitgeprobeerd, maar geen van alle in boven staande zichtbare quote's blijven weg.
In JCE heb ik ook gezocht naar een mogelijke instelling van rechten.
In de rechten lijst heb ik aanvankelijk een groep aangemaakt getiteld 'leden' en die onder Geregistered opgeslagen, daarna onder public, ook dat gaf geen verschil.
Ook heb ik de leden allemaal ook in het component 'Contactpersonen' gezet en in gebruikers uitgeschakeld maar dan konden ze niet meer inloggen en dat is ook niet de bedoeling, dus weer terug gezet.
Ik blijf zoeken maar wellicht is er iemand die zegt 'Eureka' dit is het.
de site is www.dgfeanwalden.nl
Met vr gr. Kees
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

03 mrt 2016 11:38
Het versturen van systeemberichten naar gebruikers stel je in bij de gebruiker zelf.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

03 mrt 2016 12:08 - 03 mrt 2016 12:11
Hallo Astrid,
Ja dat vergat ik te vermelden dat wist ik reeds lang dus dat is bij allen uitgeschakeld zie hieronder

Ontvang systeemberichten
JaNee
Blokkeer deze gebruiker
JaNee
Verplicht herinstellen wachtwoord
JaNee

bij allen zijn deze drie keuzes op nee gezet voor dat deze werden opgeslagen
Gr Kees
Mvg Kees,
Laatst bewerkt 03 mrt 2016 12:11 door pa2cjh.
  • pa2cjh

03 mrt 2016 12:19
Enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je een mailalert extensie hebt geinstalleerd die automatisch een mail naar iedereen stuurt als er een nieuw artikel wordt geplaatst of een artikel wordt aangepast.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

03 mrt 2016 12:25 - 03 mrt 2016 12:31
Hallo Astrid ik ga kijken idd ik reageer later, ik zie dat ik email protecter van Nonumber aangezet heb bedoel je die?
Gr. Kees
Mvg Kees,
Laatst bewerkt 03 mrt 2016 12:31 door pa2cjh.
  • pa2cjh

14 mrt 2016 11:02
Hallo Astrid,

Even wat latere reactie, ik heb vanmorgen nog eens gezocht en gevonden.
Idd, ik had de plugin Auto sender geinstalleerd, na het instellen van één en ander was het probleem opgelost.
Overigens in deze plugin kan je b.v. gebruikers, artikelen & categorieen enz. uitsluiten, maar als je een lange lijst van gebruikers hebt zou je beter i.p.v. uitsluiten het begrip insluiten kunnen gebruiken. Maar dat is voor de makers van de plugin.
Bedankt voor de hulp
Mvg Kees,
  • pa2cjh
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.689 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie