Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost OS maps error notice => Undefined variable: itemid

OS maps error notice => Undefined variable: itemid

12 apr 2016 10:40 - 12 apr 2016 10:42
Ik heb met OSmaps een sitemap gemaakt, maar krijg in het XML de volgende error te zien:

Code:
<b>Notice</b>: Undefined variable: itemid in <b>/xxxx/public_html/plugins/osmap/com_content/com_content.php</b> on line <b>554</b><br /> <url> <loc><![CDATA[http://xxxx.nl/index.php/IDnrvandecategorie-categorienaamvanhetartikel/IDnrvanhet tekstartikel-homepagenaam]]></loc>

Het ligt dus aan de homepage, maar hoe of wat?
  • Ik heb een nieuwe homepage gemaakt, zodat de homepage een ander item ID nummer heeft, geen succes.
  • Ik heb in de database (myphpadmin) het record met de homepage inhoud opgezocht, bekeken, maar ik zie niets raars. Geopend en gesloten dus, maar ook daarmee geen verandering.
  • Uiteraard gegoogled op de error, maar dan krijg je als resultaat alle andere pagina's die hetzelfde probleem hebben! Dus geen oplossing gevonden.

Geen idee meer wat ik kan doen nu. Ik hoop dat iemand nog een suggestie voor mij heeft?
  • jelly
  • jelly's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

12 apr 2016 16:01
Zijn al je extensies en natuurlijk je Joomla versie up-to-date? Ik kan het in ieder geval niet reproduceren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

13 apr 2016 10:34 - 13 apr 2016 11:06
Hoi Astrid,

Dank je voor je reactie.

Naar aanleiding van je bericht, heb ik mijn website geupdate van 3.4.8 naar 3.5.1 en daarbij kwam wel inderdaad wat rottigheid uit de kast, wellicht heeft het ermee te maken?

Fout
Code:
Duplicate key name 'idx_metakey_prefix' SQL=ALTER TABLE `#__banners` ADD KEY `idx_metakey_prefix` (`metakey_prefix`(100)); Duplicate key name 'idx_metakey_prefix' SQL=ALTER TABLE `#__banner_clients` ADD KEY `idx_metakey_prefix` (`metakey_prefix`(100)); Duplicate key name 'idx_path' SQL=ALTER TABLE `#__categories` ADD KEY `idx_path` (`path`(100)); Duplicate key name 'idx_alias' SQL=ALTER TABLE `#__categories` ADD KEY `idx_alias` (`alias`(100)); Duplicate key name 'idx_alias' SQL=ALTER TABLE `#__content_types` ADD KEY `idx_alias` (`type_alias`(100)); Duplicate key name 'idx_title' SQL=ALTER TABLE `#__finder_links` ADD KEY `idx_title` (`title`(100)); Duplicate key name 'idx_alias' SQL=ALTER TABLE `#__menu` ADD KEY `idx_alias` (`alias`(100)); Duplicate key name 'idx_client_id_parent_id_alias_language' SQL=ALTER TABLE `#__menu` ADD UNIQUE `idx_client_id_parent_id_alias_language` (`client_id`,`parent_id`,`alias`(100),`language`); Duplicate key name 'idx_path' SQL=ALTER TABLE `#__menu` ADD KEY `idx_path` (`path`(100)); Duplicate key name 'idx_old_url' SQL=ALTER TABLE `#__redirect_links` ADD KEY `idx_old_url` (`old_url`(100)); Duplicate key name 'idx_path' SQL=ALTER TABLE `#__tags` ADD KEY `idx_path` (`path`(100)); Duplicate key name 'idx_alias' SQL=ALTER TABLE `#__tags` ADD KEY `idx_alias` (`alias`(100)); Duplicate key name 'idx_alias' SQL=ALTER TABLE `#__ucm_content` ADD KEY `idx_alias` (`core_alias`(100)); Duplicate key name 'idx_title' SQL=ALTER TABLE `#__ucm_content` ADD KEY `idx_title` (`core_title`(100)); Duplicate key name 'idx_content_type' SQL=ALTER TABLE `#__ucm_content` ADD KEY `idx_content_type` (`core_type_alias`(100)); Duplicate key name 'idx_name' SQL=ALTER TABLE `#__users` ADD KEY `idx_name` (`name`(100)); MySQL Database Upgrade failed. Please check the Database Fixer.

Database Fixer:

Waarschuwing: Database is niet up-to-date!

1 Databaseprobleem gevonden
Overige informatie

The Joomla! Core database tables have not been converted yet to UTF-8 Multibyte (utf8mb4).

Tabblad Overige informatie

Databaseschema versie (in #__schemas): 3.5.1-2016-03-29.
Update versie (in #__extensions): 3.5.1.
Database driver: mysql.
93 database wijzigingen controleren geslaagd.
145 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.

Na gedrukt te hebben op REPAREREN (exstensies > beheren > database) zie ik de volgende info:

Databasetabellen structuur is up-to-date.

Overige informatie

Databaseschema versie (in #__schemas): 3.5.1-2016-03-29.
Update versie (in #__extensions): 3.5.1.
Database driver: mysql.
94 database wijzigingen controleren geslaagd.
145 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.

Die laatste zin klinkt me ook niet zo best, kan ik hier nog iets aan doen?

OSmap XML file nog even gecontroleerd, de error notice is daar ook nog steeds.

Edit Romke: Ik heb de melding tussen (code)tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • jelly
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

13 apr 2016 18:53
Die laatste zin is normaal. Heb je ook de laatste versie van OSMAP?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

14 apr 2016 10:36
Ik heb com_osmap_free_3.3.0 toegepast.

In verband met de ''The Joomla! Core database tables have not been converted yet to UTF-8 Multibyte (utf8mb4)'' heb ik de Database Connection Collation bekeken, daarbij staat vermeldt: utf8mb4_general_ci.

Over de "tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen" hoef ik me blijkbaar geen zorgen te maken lees ik overal op internet (hoewel het er niet echt lekker functionerend uitziet die melding.

VirtueMart 3.0.14 zal ik straks ook maar upgraden om te kijken of er (hopelijk) wat problemen verdwijnen.

Joomla! 3.5.1
  • jelly
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

14 apr 2016 11:26
Volgens mij wordt die melding veroorzaakt door een fout in de serverconfiguratie. Je kunt dit oplossen door de foutrapportage op Geen te zetten.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

14 apr 2016 12:02 - 14 apr 2016 13:29
Systeeminstellingen
Bedoel je hiermee in de Joomla Backend > systeem > algemene instellingen?

Foutopsporingsinstellingen:
Foutopsporing systeem: Knop NEE is rood
Foutopsporing taal: Knop NEE is rood

In mijn .htaccess heb ik staan:
Code:
php_flag display_errors off php_flag output_buffering off

Edit Jelle: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • jelly
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

14 apr 2016 14:30 - 14 apr 2016 15:02
Hallo,

Dit bedoelt Astrid. ( even goed lezen. B) :) )

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

19 mei 2016 16:14
Even goed lezen ''foutrapportage op Geen zetten'' kan in Joomla op diverse plekken heb ik inmiddels ontdekt na heeeeeeeeeeeeeeeel lang zoeken naar de oplossing.

De mogelijkheid om Foutrapportage op Geen te zetten zat ook ergens in de plugin verborgen en dat was de oplossing.

Oftewel ''foutrapportage op Geen zetten'' heeft mij wel de goede richting opgestuurd, dankje voor de aanwijzing Astrid!
  • jelly
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.811 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie