Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Veel meldingen van DMC Firewall extensie
Veel meldingen van DMC Firewall extensie
23 apr 2016 18:14 - 23 apr 2016 18:20
Beste mensen,
Op de website (joomla 3.5.1) maak ik gebruik van de extensie DMC Firewall ( versie 1.4.0). Nu krijg ik de laatste paar dagen regelmatig bericht dat DMC diverse pogingen tot 'hacking' van een badbot (ahrefsBot) heeft voorkomen.
De link die genoemd wordt zijn meestal foto's die in het fotoalbum staan (extensie phoca gallery versie 4.1.2)
Is de site nu daadwerkelijk gehacked of worden alle pogingen afgeslagen?
Op de website (joomla 3.5.1) maak ik gebruik van de extensie DMC Firewall ( versie 1.4.0). Nu krijg ik de laatste paar dagen regelmatig bericht dat DMC diverse pogingen tot 'hacking' van een badbot (ahrefsBot) heeft voorkomen.
De link die genoemd wordt zijn meestal foto's die in het fotoalbum staan (extensie phoca gallery versie 4.1.2)
Is de site nu daadwerkelijk gehacked of worden alle pogingen afgeslagen?
Groetjes,
Franky
Franky
- franky2nl
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
23 apr 2016 18:53
Lijkt een search bot. Je kunt je robots.txt aanpassen
ahrefs.com/robot
ahrefs.com/robot
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 apr 2016 19:08 - 23 apr 2016 19:21
Beste Astrid,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de robots.txt aangepast met de volgende toevoeging:
Nu even kijken of dit effect heeft.
[strike]Nog even het volgende wat betreft de update van Phoca Gallery:
Ik heb op de site gekeken maar kan niet echt achterhalen op welke manier ik het beste kan updaten naar 4.2.2. Bij de release info wordt niet gesproken over een veranderingen in de tabellen. Kan ik nu gewoon via FTP de bestanden overschrijven of is dat toch niet verstandig om te doen?[/strike]
Edit Jelle: Gaarne één vraag per topic, zie forumregels. Maak voor je volgende vraag een nieuwe topic aan in het juiste forumonderdeel.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de robots.txt aangepast met de volgende toevoeging:
User-agent: AhrefsBot
Disallow: /
Nu even kijken of dit effect heeft.
[strike]Nog even het volgende wat betreft de update van Phoca Gallery:
Ik heb op de site gekeken maar kan niet echt achterhalen op welke manier ik het beste kan updaten naar 4.2.2. Bij de release info wordt niet gesproken over een veranderingen in de tabellen. Kan ik nu gewoon via FTP de bestanden overschrijven of is dat toch niet verstandig om te doen?[/strike]
Edit Jelle: Gaarne één vraag per topic, zie forumregels. Maak voor je volgende vraag een nieuwe topic aan in het juiste forumonderdeel.
Groetjes,
Franky
Franky
- franky2nl
- Joomla!NL ontdekker
23 apr 2016 19:21Hallo,Nu even kijken of dit effect heeft.
Laat je het hier nog even weten of het antwoord heeft geholpen?
Na terugkoppeling kan je zelf de topic op "opgelost"zetten.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
23 apr 2016 19:26
Beste Jelle,
Ok, ik zal even een nieuwe topic aanmaken voor het Phoca Gallery item.
Uiteraard laat ik even weten of de aanpassing in de robots.txt effect heeft gehad en zal daarna de topic sluiten!
Ok, ik zal even een nieuwe topic aanmaken voor het Phoca Gallery item.
Uiteraard laat ik even weten of de aanpassing in de robots.txt effect heeft gehad en zal daarna de topic sluiten!
Groetjes,
Franky
Franky
- franky2nl
- Joomla!NL ontdekker
24 apr 2016 17:23
Beste mensen,
Na aanpassing in het robots.txt bestand met de toevoeging van de 'User-agent: Ahrefsbot' en 'Disallow: / ' krijg ik geen meldingen meer. Ik kreeg - naast Ahrefsbot - ook meldingen over Majestic12. Ook op hun site gekeken wat ik er aan kan doen. Met dezelfde aanpassing in het robots.txt bestand. ook geen meldingen meer van Majestic12.
Probleem is opgelost.
Na aanpassing in het robots.txt bestand met de toevoeging van de 'User-agent: Ahrefsbot' en 'Disallow: / ' krijg ik geen meldingen meer. Ik kreeg - naast Ahrefsbot - ook meldingen over Majestic12. Ook op hun site gekeken wat ik er aan kan doen. Met dezelfde aanpassing in het robots.txt bestand. ook geen meldingen meer van Majestic12.
Probleem is opgelost.
Groetjes,
Franky
Franky
- franky2nl
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.709 seconden