Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
login module met transparante achtergrond
14 mei 2016 21:07
Ik ben bezig om de login module van joomla met een transparante achtergrond weer te geven. Echter lukt dit niet of ik zie nergens meer een achtergrond. Heeft iemand een goeie tip waar ik de witte achtergrond kan laten verdwijnen en dus alleen de login module laat staan op de background image die staat ingesteld.
de website is te vinden op www.pvt.joomla-designers.nl
de website is te vinden op www.pvt.joomla-designers.nl
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
- MvD010
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2016 08:49
Je kunt een kopie van je template maken en die toewijzen aan die pagina. In die kopie kan je dan de css aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 mei 2016 11:17
En hoe wijs ik die dan toe aan één pagina? Ik heb al geprobeerd via de custom.css dit aan te passen met rgba 100, 100, 100, 0.5
maar de css code lijkt alleen de module zelf te benaderen en niet de witte achtergrond.
maar de css code lijkt alleen de module zelf te benaderen en niet de witte achtergrond.
- MvD010
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2016 11:23
Daarom moet je dus ook met een kopie van je template werken en daar de container achtergrond op transparant zetten. Dit gaat niet werken met 1 template en een custom.css
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
15 mei 2016 11:40
Ja, ik heb met firebug gekeken en weet welke regel bij container dit gebeurt, alleen hoe schrijf ik die kopie van de template aan die ene pagina toe?
- MvD010
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2016 11:53
Bij menutoewijzing of bij je menu-item
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
15 mei 2016 12:16
Ik heb de stapjes als volgt gedaan:
1. heb een kopie gemaakt van de template en genoemd template_aangepast
2. in de template css heb ik bij container background: none gezet
3. alles opgeslagen en dan in de inlogmodule bij templatestijl gekozen voor de template_aangepast
Echter als ik dit bekijk zie ik dat ook de aangepaste versie zelf de none heeft weggehaald en er weer background: F9F9F9 van heeft gemaakt. Wat doe ik verkeerd?
1. heb een kopie gemaakt van de template en genoemd template_aangepast
2. in de template css heb ik bij container background: none gezet
3. alles opgeslagen en dan in de inlogmodule bij templatestijl gekozen voor de template_aangepast
Echter als ik dit bekijk zie ik dat ook de aangepaste versie zelf de none heeft weggehaald en er weer background: F9F9F9 van heeft gemaakt. Wat doe ik verkeerd?
- MvD010
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2016 12:23
Hallo,
Ik weet niet wat je precies niet goed doet, maar ik zie in je broncode niet dat de kopie template wordt geladen.
Ik weet niet wat je precies niet goed doet, maar ik zie in je broncode niet dat de kopie template wordt geladen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
15 mei 2016 12:26
Het gekke is dat ik de module wel de andere templatestijl laat kiezen, maar hij verandert nu alles en niet alleen op de pagina van die module
- MvD010
- Bekend met Joomla!NL
-
15 mei 2016 12:31
Je moet ook niet de stijl kopiëren, maar de template, zoals Astrid al aangaf.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
15 mei 2016 13:33
Helaas lukt het kopiëren van de template niet door de foutmelding: "Kan de nieuwe template niet installeren vanuit de tijdelijke map"
Ik heb gekeken naar de tmp map en die staat goed ingesteld bij server en algemeen
Ik heb gekeken naar de tmp map en die staat goed ingesteld bij server en algemeen
- MvD010
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden