Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Google maps module geeft foutmelding
24 jun 2016 22:27
Beste helpers,
Ben hier een tijdje niet geweest maar helaas heb ik een probleempje waar ik zelf niet uitkom.
Het betreft een probleem met een Google maps module. Ik krijg bij het gebruik onderstaande melding in een J3.5.1 site. Ik heb diverse maps-modules geprobeerd en ook in diverse browsers: allen met hetzelfde resultaat. De kaart verschijnt eventjes maar vervolgens krijg ik een foutmelding. Voor de zekerheid dezelfde module geprobeerd op een andere J3.5.1 site maar daar werkt die zonder probleem.
Iemand enig idee? (het probleem is te zien op de site in aanbouw naesplanada.pt)
Google Maps API warning: NoApiKeys developers.google.com/maps/documentation...messages#no-api-keys
Ben hier een tijdje niet geweest maar helaas heb ik een probleempje waar ik zelf niet uitkom.
Het betreft een probleem met een Google maps module. Ik krijg bij het gebruik onderstaande melding in een J3.5.1 site. Ik heb diverse maps-modules geprobeerd en ook in diverse browsers: allen met hetzelfde resultaat. De kaart verschijnt eventjes maar vervolgens krijg ik een foutmelding. Voor de zekerheid dezelfde module geprobeerd op een andere J3.5.1 site maar daar werkt die zonder probleem.
Iemand enig idee? (het probleem is te zien op de site in aanbouw naesplanada.pt)
Google Maps API warning: NoApiKeys developers.google.com/maps/documentation...messages#no-api-keys
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 jun 2016 23:03
Zo geen oplossing, maar ik zou dit even blijven volgen
bowthemes.com/forums/topic/8171-map-on-a...install-doesnt-show/
bowthemes.com/forums/topic/8171-map-on-a...install-doesnt-show/
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 jun 2016 17:23
Dank je wel Astrid voor dit advies.
Voor alle duidelijkheid het probleem doet zich niet alleen in de BT-module voor maar ook bij Google Maps modules van andere ´merken´. Google weet verder te vertellen dat het een JQuery en/of mootools conflict is (as always)...
Ik zoek verder
(tips zijn nog steeds welkom)
Voor alle duidelijkheid het probleem doet zich niet alleen in de BT-module voor maar ook bij Google Maps modules van andere ´merken´. Google weet verder te vertellen dat het een JQuery en/of mootools conflict is (as always)...
Ik zoek verder
(tips zijn nog steeds welkom)
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
- Bekend met Joomla!NL
-
30 jun 2016 16:05 - 30 jun 2016 18:07
Ik heb ook een soortgelijk probleem. Ik krijg de foutmelding van een Joomlashine formulier.
Ik heb dit gevonden:
Ik heb nog geen api kunnen creëren bij Google, en weet ook niet zeker of dit hetzelfde probleem betreft.
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb dit gevonden:
As from 22/6/2016 it seems that for all new domain you cannot use a google map without any api key!
We tried to move today a website from develop subdomain to a new domain and all the maps was gone!!
But there is a really easy solution for all cms as Joomla, Wordpress, Druplal , Custom etc
So , in order to keep using the plugins that you was using , as bt google map etc, you have to do these steps :
1. Create an api key . please read carefully this link
2. Put this code before </head> in your template3. There is always a chance that you plugin loads the googleapis without the api key. In this case your new script must load before the plugin script ( or better delete it from the plugin )Code:<script async defer src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=YOUR_API_KEY&callback=initMap" type="text/javascript"></script>
Ik heb nog geen api kunnen creëren bij Google, en weet ook niet zeker of dit hetzelfde probleem betreft.
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- peterspie
- Bekend met Joomla!NL
-
01 jul 2016 14:11
Dankje wel Peter,
Ondertussen gebruik ik de Embed Google Map plugin. extensions.joomla.org/extensions/extensi...ons/embed-google-map en plaats de code in een module. Dat werkt wel zonder een eigen API.
Ondertussen gebruik ik de Embed Google Map plugin. extensions.joomla.org/extensions/extensi...ons/embed-google-map en plaats de code in een module. Dat werkt wel zonder een eigen API.
Geert Franken
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
SpotOn Webdesign
Portugal
spoton-webdesign.eu
- geertf
- Bekend met Joomla!NL
-
01 jul 2016 14:17
Bedankt voor het terugkoppelen.
Dan sluiten we deze topic.
Dan sluiten we deze topic.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.663 seconden