Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Slideshow CK
Slideshow CK
02 jul 2016 00:31
Ik zoek een responsive slideshow en las dat Slideshow CK dat zou moeten zijn.
Maar hoe zet ik dat aan?
Op een kleiner scherm worden de images in de breedte afgesneden in plaats van proportioneel verkleind.
Het resultaat is dat het scherm verticaal volledig door de foto wordt bedekt en je eerst moet scrollen om de tekst van de pagina te zien.
Maar hoe zet ik dat aan?
Op een kleiner scherm worden de images in de breedte afgesneden in plaats van proportioneel verkleind.
Het resultaat is dat het scherm verticaal volledig door de foto wordt bedekt en je eerst moet scrollen om de tekst van de pagina te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- Han Koster
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Slideshow CK
02 jul 2016 08:14
Ik ken hem niet, maar heb je ergens een hoogte ingegeven? Zo ja, kan je dat verwijderen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Slideshow CK
02 jul 2016 08:47
Slideshow CK is een prima responsive slider.
Ik gebruik deze module op verschillende sites.
Een vaste hoogte en breedte kun je instellen bij de "Styles options".
Ook kun je daar de minimale hoogte opgeven voor mobiele weergave.
Misschien dat je die te hoog hebt staan. Standaard is 150px.
Maak anders even een screenshot van de pagina "Styles options" en plaats die hier, zodat we kunnen zien hoe je het nu hebt ingesteld.
Ik gebruik deze module op verschillende sites.
Een vaste hoogte en breedte kun je instellen bij de "Styles options".
Ook kun je daar de minimale hoogte opgeven voor mobiele weergave.
Misschien dat je die te hoog hebt staan. Standaard is 150px.
Maak anders even een screenshot van de pagina "Styles options" en plaats die hier, zodat we kunnen zien hoe je het nu hebt ingesteld.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow CK
03 jul 2016 19:33
Astrid,
Ik kan de hoogte verwijderen, maar dan krijg ik een heel groot wit vlak onder de foto.
Woody,
Ik doe hier een screenshot bij. Als ik de hoogte op minder dan 220 instel wordt de onderkant van de foto afgesneden.
Site: www.wereldmarkt-nuenen.nl
Ik kan de hoogte verwijderen, maar dan krijg ik een heel groot wit vlak onder de foto.
Woody,
Ik doe hier een screenshot bij. Als ik de hoogte op minder dan 220 instel wordt de onderkant van de foto afgesneden.
Site: www.wereldmarkt-nuenen.nl
- Han Koster
Slideshow CK
03 jul 2016 19:44
Wordt dat wit vlak niet veroorzaakt door je logo en bijbehorende tekst?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Slideshow CK
03 jul 2016 20:51Dat is vrij logisch.Als ik de hoogte op minder dan 220 instel wordt de onderkant van de foto afgesneden.
Je gebruikt een template dat de volle breedte van het scherm mag vullen.
Als je de slider een vaste hoogte geeft, dan wordt bij een brede weergave minder van de onder en/of bovenkant getoond.
Het is aan te raden om de breedte van je template vast te zetten, zodat je weet hoe breed een foto maximaal wordt.
Vervolgens kun je de foto zelf bewerken, zodat die in de verhouding die past bij de breedte van je template wordt getoond.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow CK
03 jul 2016 23:16
Ik gebruik als template Protostar. De module staat op positie 0 evenals het logo met tekst dat een "aangepaste" module is. Die module is een div met absolute positie om voor de banner te komen. Die module heb ik ook eens uitgeschakeld om eventuele bijeffecten daarvan uit te schakelen. Die module heb ik overigens nog niet responsive gemaakt. Maar dat uitschakelen leverde niets op.
Wat ik wil is inderdaad de slider over de volle breedte van de positie.
Als het scherm dan smaller wordt en de positie dus ook, zou de banner moeten schalen.
Maar het lukt me niet om de style options zo in te stellen dat dit ook inderdaad gebeurt.
Wat ik wil is inderdaad de slider over de volle breedte van de positie.
Als het scherm dan smaller wordt en de positie dus ook, zou de banner moeten schalen.
Maar het lukt me niet om de style options zo in te stellen dat dit ook inderdaad gebeurt.
- Han Koster
Slideshow CK
04 jul 2016 08:50
Het enige wat ik kan bedenken om het goed te laten werken is dat je een foto voor de slider bewerkt, zodat die foto een breedte krijgt van bijvoorbeeld 1900 pixels en de door jou gewenste hoogte.
Die bewerkte foto toon je dan in je slider.
In de settings van Slideshow CK geef je die breedte van 1900 en de hoogte van je foto op.
Als de slideshow nu wordt getoond op een kleiner scherm zal de verhouding meeschalen (kleiner worden).
Zorg er uiteraard voor dat alle foto's voor de slider dezelfde breedte en hoogte hebben.
Die bewerkte foto toon je dan in je slider.
In de settings van Slideshow CK geef je die breedte van 1900 en de hoogte van je foto op.
Als de slideshow nu wordt getoond op een kleiner scherm zal de verhouding meeschalen (kleiner worden).
Zorg er uiteraard voor dat alle foto's voor de slider dezelfde breedte en hoogte hebben.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow CK
08 jul 2016 14:38
Ik heb de foto's aangepast en beide afmetingen 1900x250 gegeven.
Maar responsive werkt nog steeds niet. Schalen werkt niet. Er wordt aan de rechterkant afgesneden. Auto opgeven voor de breedte zoals de tooltip zegt werkt ook niet. Dan wordt de foto ook aan de rechterkant afgesneden.
Als ik in de settings de hoogte opgeef wordt die gebruikt op de site. Met een kleinere hoogte (180) en auto voor de breedte wordt de foto in de breedte gelijk gemaakt aan de breedte van het window en onder afgesneden. Als ik het window verder kleiner maak wordt er steeds minder afgesneden tot de hele foto zichtbaar is. Daarna wordt er van de rechterkant afgesneden.
Heeft iemand nog een tip? Of moet ik op zoek naar een andere extensie die wel de hele foto in de breedte aanpast aan de breedte van het window en de hoogte evenredig mee schaalt.
Maar responsive werkt nog steeds niet. Schalen werkt niet. Er wordt aan de rechterkant afgesneden. Auto opgeven voor de breedte zoals de tooltip zegt werkt ook niet. Dan wordt de foto ook aan de rechterkant afgesneden.
Als ik in de settings de hoogte opgeef wordt die gebruikt op de site. Met een kleinere hoogte (180) en auto voor de breedte wordt de foto in de breedte gelijk gemaakt aan de breedte van het window en onder afgesneden. Als ik het window verder kleiner maak wordt er steeds minder afgesneden tot de hele foto zichtbaar is. Daarna wordt er van de rechterkant afgesneden.
Heeft iemand nog een tip? Of moet ik op zoek naar een andere extensie die wel de hele foto in de breedte aanpast aan de breedte van het window en de hoogte evenredig mee schaalt.
- Han Koster
Slideshow CK
08 jul 2016 18:12
Denk toch dat je iets niet goed doet. Als ik de standaard module installeer met de voorbeeldafbeeldingen en de css aanpas naar
Dan schalen de afbeeldingen perfect mee.
Code:
.header-search.pull-right {
height: auto;
width: 100%;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Slideshow CK
08 jul 2016 22:09
Hoi. Zoals al gevraagd hierboven: "Heb je een vaste hoogte ingesteld?"
In jouw screenshot staat de hoogte = 220, terwijl in de default een percentage staat (62%). Dat werkt volgens mij beter.
In jouw screenshot staat de hoogte = 220, terwijl in de default een percentage staat (62%). Dat werkt volgens mij beter.
- rovel
- Bekend met Joomla!NL
-
Slideshow CK
08 jul 2016 23:55 - 09 jul 2016 08:05
Ik heb diverse instellingen geprobeerd.
width: 1900; height: 250; De pixelmaten van de images.
Hoogte leeg laten levert inderdaad 62% op. En dat gaat dus vreselijk mis.
Daarmee wordt de hoogte ingesteld op 62% van (ja van wat eigenlijk) maar heel erg hoog dus.
Met als gevolg alleen het uiterst linkse deel van de foto zichtbaar.
width auto of 1900 maakt nu geen verschil.
Dit is nu zichtbaar op www.wereldmarkt-nuenen.nl
width: 1900; height: 250; De pixelmaten van de images.
Hoogte leeg laten levert inderdaad 62% op. En dat gaat dus vreselijk mis.
Daarmee wordt de hoogte ingesteld op 62% van (ja van wat eigenlijk) maar heel erg hoog dus.
Met als gevolg alleen het uiterst linkse deel van de foto zichtbaar.
width auto of 1900 maakt nu geen verschil.
Dit is nu zichtbaar op www.wereldmarkt-nuenen.nl
- Han Koster
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden