Voor het realiseren van een specifieke pagina opbouw ben ik de verschillende Page Builder extensions aan het bekijken. Twee van de meest voor de hand liggende lijken me SP Page Builder en JSN Page Builder. Bij beide loop ik echter tegen een beperking aan waar ik maar lastig omheen kan:
De pagina wordt opgebouwd met een X aantal rijen, elke rij verdeeld in 2 of drie kolommen. Een kolom kan één afbeelding bevatten, maar ook één koptekst, daaronder gewone tekst en daaronder een afbeelding. Tot zo ver geen probleem. Echter: De afbeelding in de kolom waarin daarboven een koptekst en tekst komen, moet onafhankelijk van de hoeveelheid tekst erboven naar de onderkant van de kolom geforceerd worden (neem even aan dat er nooit zoveel tekst zal zijn dat dat niet past). Dus zoals:
Met SP Page Builder en JSN Page Builder zijn de kolommen met per kolom één of meer elementen prima te maken, het forceren naar de onderkant van de afbeelding is echter niet mogelijk, wat resulteert in:
Iets als meer padding onder het tekst element is mogelijk, maar dan moet dat per blok afgemeten worden (afhankelijk van de hoeveelheid tekst) en ook heeft dat een negatieve invloed op responsive weergave, dat is geen optie.
Iemand toevallig tegen eenzelfde uitdaging aangelopen en hiervoor een oplossing gevonden?