Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

formaat foto's pp gallery

06 aug 2016 12:20
Ik werk op dit moment met de extensie pp gallery maar die werkt niet naar behoren maar wat ik ook zie is dat de grootte van mijn foto’s niet mooi overkomen.

De instellingen van de foto's als ik afbeeldingen upload pas ik aan naar 200 x 300 of 300 x 200, deze formaten staan ook binnen de extensie pp gallery en als ik dan bij afbeeldingsinfo aan de voorkant van mijn website kijk (deze is nog niet online maar in opbouw) is het 133 x 200 of 300 x 200. Hoe krijg ik dit laatste aangepast zodat de foto's altijd gelijk zijn qua grootte.

In de mappen van cache (wat dit ook moge inhouden qua bestanden maar heb hem wel gevonden binnen de joomla bestanden en mappen)ga kijken deze ook op 133 x 200 staan maar krijg ze ook niet aangepast, waarschijnlijk moet ergens anders dit aangepast worden maar waar is mij inmiddels een raadsel.
  • Jaquelien
  • Jaquelien's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

18 aug 2016 16:20
Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik zag dit onbeantwoorde topic net pas.

Ik gebruik de plugin zelf niet, maar na het lezen van de documentatie lijkt het heel sterk op vele vergelijkbare plugins.
Volgens mij stel je in de plugin-instellingen de breedte en de hoogte in.
Stel dat je daar een breedte van n200px hebt ingesteld, dan zalpP Gallery ervoor zorgen dat alle foto's worden aangepast op een breedte van 200px.
Een staande foto van 300px hoog en 200px breed zal dan goed getoond worden.
Maar een liggende foto met een hoogte van 200px en een breedte van 300px wordt aangepast en getoond als 133 x 200px.
Dat is dus logisch.
Je zou de hoogte en de breedte voor de thumbnails allebei op bijvoorbeeld 300px kunnen zetten.

Maar als je wil dat de foto's als thumbnail altijd worden getoond, zonder dat ze worden aangepast, dan denk ik niet dat het je lukt met pP Gallery.
Je zou het dan eens kunnen proberen met: sigplus
Hier vind je wat demo-voorbeelden.
Of op deze pagina waar ze halverwege een voorbeeld tonen van een serie foto's zonder cropping.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.628 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie